13 lecții învățate din cartea “Epic Content Marketing”

Astăzi am avut chef să citesc. M-am înschis în biblioteca de la muncă, am pus mâna pe o carte pe care îmi doream de mult să o răsfoiesc și am stat acolo până la final de program.

joe pulizzi

De ce? Pentru că avem de învățat ceva în fiecare zi și mi se pare cea mai importantă lecție pe care un om trebuie să o învețe și accepte. Și pentru că știți cât de mult îmi place să împărtășesc cu voi, am extras aici 13 idei mișto și lecții din cartea “Epic Content Marketing – How to tell a different story, break trough the clutter, and win more customers by marketing less.”

Mare mi-a fost bucuria să descopăr că e scrisă de Joe Pulizzi, owner CMI (Content Marketing Institute). Sunt abonată la site-ul lor și nu ratez niciun articol.

So, cele 13 idei sau lecții sunt următoarele, transcrise fix așa cum le-am găsit în carte:

  1. Your customers don’t care about you, your products or your services. They care about themselves. So, content marketing is about creating interesting information your customers are passionate about so they actually pay attention to you.

  2. To sell more, we need to be marketing our products less (we need to focus more on our customers and less on our products)

  3. How long your blog post or newsletter articles should be? As long as it needs to be.

  4. Traditional marketing and advertising is telling the world you’re a rock star. Content marketing is showing the worlf that you are one.

  5. Anyone who tries to make a distinction between education and entertainment doesn’t know the first thing about either.

  6. Your content may engage or inform, but if it’s not accomplishing your business goals, it’s not content marketing.

  7. All those wonderful social media channels we have today are useless without epic content.

  8. Content marketing provides the proof that marketing is working and is easier to measure

  9. Creating content that is so valuable that people would pay for it, yet you give it away for free, is a reliable way to earn the public’s trust

  10.  Your goal should be to develop and distribute the absolute best information in your industry. If not, why should your customers care?

  11. Go big with your content by going small with your niche.

  12. The goal is to have your network share with their network and that network to share with theirs. That’s where the magic happens.

  13. Don’t wait for perfection. Great content doesn’t have to be perfect. It will never be perfect

Vă recomand cartea asta fie că lucrați în domeniu sau nu. E ușoară, se citește repede și te ajută să ai multe AHA moments 🙂 Eu trec la treabă și sper să aplic cât mai multe idei bune de la Joe.

 

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.