Episodul 19 din seria #ÎnvațăSocialMediacuSabina este despre un sondaj de opinie pe care l-am făcut de curând și modul în care răspunsurile voastre m-au ajutat să evoluez. Plus, normal că la final vă ofer și câteva învățăminte și resurse suplimentare 🙂
Duminica asta am trimis newsletter-ul nr 15 către peste 700 de abonați. De când am lansat proiectul acesta editorial și până la materializarea ideii de a avea și un newsletter dedicat au trecut 4 săptămâni. De aici și diferența și faptul că acesta este episodul 19 🙂
Câteva detalii organizatorice
- fiecare newsletter pleacă spre voi duminică la prânz sau seara, încă mai testez
- la început puteți descoperi ultimele 3 articole publicate pe blog
- apoi aveți o listă de 5 alte recomandări de pe blogul meu
- la final vă prezint 5 link-uri utile de pe bloguri naționale și internaționale (toate despre social media)
- toate newsletterele sunt aici, în caz că le-ați ratat
Rezultate sondaj de opinie despre newsletter
Acum câteva săptămâni am făcut un sondaj de opinie și v-am rugat să îmi spuneți ce părere aveți despre newsletter-ul meu. Am apreciat enorm fiecare răspuns, le-am analizat obiectiv și, în perioada următoare veți vedea mici modificări sugerate de voi. Notez aici câteva sugestii:
- 50% dintre voi sunteți abonați încă de la început, de acum 3 luni
- 60% dintre voi ați aflat de el de pe Facebook, restul direct de pe blog
- newsletter-ul meu vi se pare vesel, ceea ce m-a surprins, pentru că eu nu îl văd deloc așa
- mă bucur că îmi apreciați sinceritatea și modul onest și direct de a scrie, așa sunt eu, nu prea pot să fiu altfel …
- combinația de subiecte serioase și amuzante funcționează foarte bine
- vă place că scriu la obiect, fără să mă lungesc, sintetizat și pe înțelesul tuturor – ce bine, așa îmi place și mie
- când am întrebat ce nu vă place am aflat că: vreți și ceva audio sau video, vă doriți exemple concrete – trecerea de la generalizare la ceva mai aplicat și poate să fie ceva mai scurt.
- vă doriți instrumente sau template-uri care ar ajuta orice începător în social media
- cineva și-a dorit fotografia săptămânii și mi-a dat impulsul necesar pentru proiectul #FotografOM
- mulți vă doriți mai multe fotografii, cred că voi integra 2 pe săptămână de pe Instagram, încă mă mai gândesc
- multe sugestii primite mi-au demonstrat că mulți sunteți noi și nu îmi cunoașteți blogul, de aceea mi-ați cerut subiecte pe care le-am abordat deja (de aceea cele 5 recomandări săptămânale cu articole mai vechi)
Ce am învățat din acest experiment?
Poate să pară foarte ciudat că acest subiect e în seria asta de articole, însă mi-am dorit să vă încurajez să faceți ce vă doriți, dar să nu uitați niciodată să și cereți părerea comunității.
- oamenii apreciază când li se cere părerea
- e important să le oferi posibilitatea să îți spună ce cred, anonim sau nu, o dată la ceva timp
- una din cele mai mari greșeli pe care le puteți face este să cereți o părere și apoi să nu țineți cont de ea
- transparența e foarte importantă, deci încercați să le prezentați și rezultatele, cum fac eu acum
- eu aș repeta exercițiu cam de 3 ori pe an (lasă-le timp oamenilor să se obișnuiască cu modificările)
- găsiți un echilibru între ceea ce vă doriți voi să faceți și ceea ce comunitatea vrea de la voi (dacă unii mi-ar spune că trebuie să îmi închid blogul, nu înseamnă că o să o și fac)
- atenție la titlu, e cel mai important hook care va convinge oamenii să deschidă sau nu emailul
- analizați de fiecare dată rezultatele (open rate, click rate etc) și încercați să le îmbunătățiți testând
Resurse suplimentare
5 email marketing trends to watch in 2018
4 Steps to Promoting Your Blog With Email Marketing
5 Cold Email Marketing Mistakes to Avoid in 2018
Tema lunii decembrie pe CTRL-D: Email Marketing
How to Write Email Subject Lines People Can’t Wait To Open
În încheiere, vreau doar să las aici un mesaj care mi-a făcut ziua mai bună și care m-a încurajat să continui, chiar și astăzi când recunosc că nu aveam subiect pregătit pentru acest articol. Sper că nu v-am dezamăgit …
Mulțumesc pentru tot ce faci și pentru informația gratuită pe care o oferi, care știu că în mod normal se plătește. Crezi sau nu, acum ești mentorul multor tineri, viitori marketeri cu vârsta 20+, ca și al meu, pentru că tot acolo sunt. Deci ai o responsabilitate foarte mare. Baftă!
Pentru orice întrebări sau sugestii de viitoare articole, știți deja unde mă găsiți 🙂
—————————————————————————————-
Sunt Community Marketing Coordinator cu o experiență de aprox 10 ani dintre care 5 ani de management. Am lucrat ca freelancer sau angajat pentru branduri precum SavaBros, F64, RCS&RDS, Autovit, Mercador, Nutline, Fiesta, PaginaMedicala.ro, Dentist.ro etc. Susțin cursuri, workshop-uri și prezentări despre social media & community. În plus scriu pe blogul SabinaCornovac.ro din aprilie 2008. Află mai multe despre mine aici. Citește toate articolele din categoria #ÎnvațăSocialMediacuSabina. Și hai pe grup să discutăm aici.
Cati dintre cei 700 deschid newsletterul?
Ador sa vorbesc cu oameni anonimi, pe care ii cheama …… Am un open rate de 20% in general. Multumesc de interes 🙂