fbpx

Acum ceva timp, prin septembrie, am susținut o prezentare despre Content Marketing la Open Connect Summit 6 🙂 Au trecut câteva luni și abia acum apuc să povestesc și eu pe blog de ea.

Știți deja că îmi place să vorbesc în public, chiar dacă nu am urmat un curs de public speaking (clar mi-ar plăcea). Am mari emoții înainte și apoi, pe scenă, începe comedia. Sunt și dură și haioasă și serioasă și glumeață, dar mai ales sinceră și realistă. Asta nu mă ajută să îmi fac prea mulți prieteni, dar e ok că am suficienți.

Pe la toate conferințele se vorbește despre Așa DA, despre ce trebuie să facem. Și de fiecare dată când prind un speaker care ne învață și ce să NU facem, mă bucur enorm. Așa că mi-am dorit să fac și eu la fel, cu prima ocazie. De aceea prezentarea mea a fost cu mulți de NU și un singur slide cu 9 greșeli pe care le facem în Content Marketing. Cred că le-am ales bine, dat fiind faptul că a fost fotografiat de multe ori și postat pe social media.

  1. Nu știi care este publicul tău țintă – cui te adresezi? pentru cine postezi? ce vârste au? ce venituri? în ce limbă citesc? ce interese au? când sunt online? etc
  2. Nu ai făcut research – mai sunt alții ca tine? face cineva fix ce vrei să faci tu? cum îi merge? ce rezultate are? ce ai de învățat de la el? cum te diferențiezi? ce nu s-a scris încă pe nișa ta? etc
  3. Nu ți-ai setat obiective clare  – ce vrei să faci cu blogul sau vlogul tău? vrei să faci bani în 2 ani? vrei bani acum? vrei să vorbești cu toată lumea sau cu o nișă? etc
  4. Nu ești constant – de câte ori vrei să postezi? în ce zile? pe la ce ore să promovezi articolele și sub ce formă? pe ce rețele sociale le pui și cu ce texte? etc
  5. Vorbești prea mult despre tine – sper că știi că există și altcineva pe lumea asta pe lângă tine. unii chiar de 1000 de ori mai deștepți ca tine. și nu îți cade mâna să scrii despre ei!
  6. Nu promovezi conținutul – dacă tu nu te promovezi, cum vrei să știm că exiști? crezi că dacă ai postat pe blog acum în 10 minute o să îți cadă serverul de la trafic? te crezi Zoso :)?
  7. Nu faci retargeting  – nu e obligatoriu la bloggeri, chiar puțini fac, dar nu strică deloc. iar pentru magazinele online e indispensabil!
  8. Nu măsori rezultatele obținute – dacă nu ai setat obiectivele de la 3 și nu măsori rezultatele, cum o să știi dacă ai succes? după ureche? că așa ți se pare? cum o să aduci îmbunătățiri?
  9. Nu îți corectezi conținutul înainte de publicare – urăsc, urăsc, urăsc oamenii care publică fără să citească de 100 de ori articolul ăla și fără să îl verifice la sânge!

Nu vreau să mă lungesc mai mult decât este cazul. Fiecare punct de mai sus merită un articol separat și dacă vă interesează, vă rog să îmi spuneți în comentarii. Oricum acum am notat câteva completări doar pentru bloggeri, la magazinele online discuția este și mai amplă.

De reținut că și eu am făcut greșelile astea, le fac chiar acum cu blogul meu și uneori la job. Important e să le conștientizăm și să încercăm să le reparăm. Acesta este încă un domeniu în care ignoranța “ucide”!

Bonus, vă ofer și un infografic găsit pe InternetSecretsMadeEasy:

Ce alte greșeli ați mai enumera voi?

Poate vrei să citești

2 thoughts on “Cele mai MARI greșeli în Content Marketing

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.