fbpx

Ieri am avut placerea sa gazduim in Cafeneaua F64 unul dintre evenimentele din cadrul “Advertising Week”. Cred ca este o super initiativa pentru studenti, de aceea m-am bucurat mult ca am putut sa ii sprijinim. 

studenti

Evenimentul este dedicat studentilor si organizat de AdviceStudents Romania. Cam 30 de persoane la fiecare prezentare, invitati din publicitate, comunicare, social media, video etc. Ocazie buna, si gratis, de a interactiona cu ei si de a invata de la oameni apropiati ca varsta, dar care au deja cariere demne de laudat.

Cum stateam eu acolo si aveam grija ca totul sa fie ok, am putut sa observi invitatii. Din momentul in care au venit si pana cand au plecat. Iar cand m-am indreptat si eu spre casa avem deja in minte articolul asta. Pentru ca nu mi-am permis sa le spun acolo ce gandesc, o voi face aici:

Dragi studenti,

Vreau sa va felicit pentru ca ati fost in seara asta prezenti la eveniment. Ati venit pe ploaie, pe frig si vant si ati facut primul pas spre a afla ceva nou. Asta e un gest laudabil. Problemele apar cand vorbim despre modul in care ati profitat, sau nu, de cele 2 ore si cum le-ati petrecut acolo, in timp ce invitatii vorbeau.

Cu ochii in telefon. Vorbind pe Facebook cu prieteni. Citind reviste. Lucrand la diverse proiecte pe laptop. Asezandu-va pe locurile din spate. Aproape atipind. Fumand. Plecand foarte des la baie. Uitandu-va mereu la ceas. Nepunand nicio intrebare la final. Neprezentandu-va cand, in sfarsit, adresati o intrebare. Plecand imediat dupa eveniment, fara sa socializati deloc. Au existat si exceptii, dar prea putine. 

As vrea sa va spun ca acum cativa ani aceste ocazii nu existau. Nu aveai asociatii de studenti care sa organizeze evenimente, speakeri care sa vina sa vorbeasca, locatii unde sa poti sa te desfasori si posibilitatea sa socializezi si sa cunosti oameni dintr-un domeniu care se presupune ca te atrage. Iar acum, cand exista, voi le tratati ca pe niste evenimente la care da bine sa mergi, e la moda, e o ocazie sa iti ocupi seara si cam atata.

Unde sunt studentii care pun intrebari si sunt curiosi sa scoata tot ce pot de la speaker? Unde sunt studentii care sunt atenti, scot nasul din telefon pentru o ora si folosesc cu adevarat timpul ala petrecut acolo? Unde sunt studentii care la final raman sa mai discute cu invitatul, cu organizatorul, sa impartaseasca idei si sa multumeasca pentru eveniment? Astazi au fost 3-4 din peste 20. Mi-a parut tare rau.

Dragi studenti, profitati de ocaziile pe care le aveti. Intrebati, socializati, fiti curiosi, invatati, stresati oamenii, cereti detalii, date de contact, prezentari, carti, referinte. Daca nu faceti asta o sa regretati mai tarziu 🙂

Poate vrei să citești

2 thoughts on “Dragi studenti

  1. Dacă se poate, aș dori să te deranjez eu un pic. Momentan sunt proaspăt absolvent, am terminat masterul vara aceasta, dar sper la un mic ajutor. Pe scurt, vreau și eu să îmi deschid și eu un blog. Știu, până aici nimic nou. Motivul pentru care doresc să îl deschid este pentru propria mea experiență, deoarece jobul actual nu îmi permite acest lucru. Eu vreau să trec la nivelul următor – creația propriu-zisă.
    Singurele campanii au fost la facultate și olimpiadele studențești – și deși am avut note mari și premii, profesorii sunt o audiență extrem de mică. Vreau un blog pe care să scriu despre marketing, să abordez fiecare formă a sa (nu sunt expert, dar citesc mult – cărți + articole de specialitate), să îmi exprim opinia cu privire la îmbunătățirile unei campanii, și de ce nu să propun campanii fictive pentru a primi un feedback (va fi greu să adun un public, dar asta nu mă va opri).
    Aș dori un sfat despre ce hosting să folosesc, eventual un template recomandat pentru website,cum să cumpăr un domeniu mai ieftin. Am cercetat piața, dar sunt opinii și opinii, de aceea consider că este mai bine să cer sfatul unei persoane care este implicată în fenomen de multă vreme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.