fbpx

Iubesc Craciunul si mi-am dorit mereu sa ajung la cat mai multe targuri dedicate acestei sarbatori. Pana acum am la activ doar 2, dar nu e timpul pierdut!

Anul acesta am spus intr-o gluma ca vreau la Sibiu. Auzisem ca targul de acolo seamana cu cel de la Viena. Si cum pe acela l-am ratat pentru ca am vizitat orasul vara, domnul meu mi-a facut surpriza de a decide rapid de tot sa dam o fuga intr-un weekend la Sibiu.

Cand am cautat cazare, prima data mi-am intrebat prietenii. Apoi m-am uitat pe net la recomandari. Iar Ioana Budeanu a avut votul decisiv, recomandandu-mi Vila Weidner: “Sunt oameni foarte draguti, noua ne-a placut mult cazarea si sa te duci la restaurant sa mananci, ca e ieftin si bun!”.

vila_weidner

Asa ca am sunat, am facut rezervare si am plecat la drum. Cum am intrat in Piata Mare, am fost fascinata de luminitele de la targ. Daca nu muream de foame si de curiozitate sa vad camera, as fi stat toata noaptea printre casutele cu cadouri.

vila_weidner_e11

Vila de 3 stele se afla chiar in Piata Mare, in fata la Billa. Se vede de afara ca e o casa istorica si ascunde multe povesti. La receptie ne-a intampinat o doamna foarte amabila care ne-a si ajutat sa gasim loc de parcare. Initial, cand ne-a condus la camera, mi se parea ca ne duce foarte departe, visam la ceva cu vedere la targ. Apoi am realizat ca ce am primit a fost perfect pentru ca in toate camerele care dadeau spre curtea interioara domnea linistea. Astfel ca nu ne-a deranjat niciun zgomot ziua, noaptea si dimineata. Poate mi-a lipsit privelistea, dar la cat de obositi am fost sigur nu aveam timp sa ne bucuram de ea.

La restaurant am avut parte de muzica buna si de o servire ireprosabila. Cand ne-a auzit ospatarul ca vrem si ciorba gulas si mamaliga a zambit putin. Cand au venit portiile, am si inteles de ce. Credeti ca am putut manca atata? Am luat la pachet :)) Si mancarea si atmosfera pur romaneasca.

Cu greu, dar cu multe emotii, am iesit de la caldura ca sa vizitam Targul de Craciun. Nu am rezistat si, pentru 7 lei, m-am dat in carusel alaturi de cei mici. Nu am ratat castanele prajite, cadourile din lemn lucrat manual, bijuteriile home made, turta dulce, decoratiunile de brad si alte surprize frumoase pentru cei de acasa.

Lumini peste lumini, veselie, liniste interioara si … am uitat de Tunelul Luminat. Toata lumea ne spusese de el, vazusem poze pe net si clar trebuia vazut. Dar pentru ca nu incepe chiar din Piata Mare, am uitat ca exista si mi-am dat seama abia a doua zi.

DSCF1888 DSCF1901

L-am cautat totusi si iata cum arata ziua, fara lumini. O constructie impresionanta pe care am vazut-o in ultima zi, luminata doar in poze. Asa e daca m-am lasat fascinata de Vila si de Targul de Craciun.

Cea mai emotionanta experienta a fost abia cand, plimbandu-ne pe strazi, am dat de aceasta biserica. Nu aveam idee ce este, dar am vazut aglomeratie. Stiam ca toata lumea e la slujba pana pe la ora 12. Am tot inaintat, fascinata de lume, de oameni care se rugau, de culori si eleganta. Si mai ales de vocea preotului. Cand am intrat si l-am vazut sustinand predica de undeva dintr-un balcon, am inceput sa plang. Atata lume care il asculta, imbracata foarte gros, si atatia copilasi asteptand sa se impartaseasca si sa spovedeasca … ceva ce nu mai vazusem in viata mea si nu mai simtisem niciodata. Poate pentru ca m-am nascut si am crescut in Bucuresti …

Abia la iesire am descoperit ca era Mitropolia Ardealului si am mai stat cateva minute, inghetand de frig, sa o admir si sa promit ca o sa revin si o sa stau la o slujba intreaga.

Asta a fost aventura la Sibiu. Urmeaza o plimbare pe la Dridu si Buzau si revelionul pe munte. Iar la anul vreau sa descopar Romania si sa merg acolo unde prietenii imi recomanda.

Multumesc Vilei Weidner pentru primire si sper sa ne revedem cat mai des! Sibiu, la anul te vad si vara si iarna, promit!

Poate vrei să citești

7 thoughts on “Iarna la Sibiu – un vis implinit

1. Nu am fost pana acum la Sibiu si sper sa ajung curand, Si noi avem ceva targ de Craciun dar nu se compara cu ceea ce am vazut in Sibiu prin intermediul pozelor. In plus, este si super frumos impodobit.