fbpx

Scriu pe blogul acesta de aproape 10 ani și acum 6 ani am inaugurat rubrica de social media. Nu am făcut-o organizat însă, iar acum este momentul! De aceea am început proiectul editorial #ÎnvațăSocialMediacuSabina și sper să vă fie de ajutor. Unele articole o să fie cu resurse, altele cu super noutăți analizate de mine și majoritatea o să fie cu lecții pentru începători 🙂 De ce? Pentru că nu cred că există suficiente informații pentru ei și mereu e loc de mai bine.

black friday

În primele 6 episoade am aflat de unde să începi, ce schimbări sunt la notificările Facebook, ce să nu faci niciodată în social media, ce să faci sau nu ca social media manager și cum să îți promovezi conturile de social media.  Le găsești pe toate aici. Astăzi e rândul unui articol care poate o să surprindă, însă face parte dintr-o serie pe care o iubesc mult.

Weekend-ul ăsta am avut Black Friday în România. Și pentru F64 a însemnat un weekend fără somn și peste 150 de oameni care au muncit. Iar brandurile din ecommerce au avut zeci de angajați care au stat pe social media pentru a face față sutelor și miilor de comentarii de la fani, cumpărători, parteneri sau … nemulțumiți. Am avut și noi câteva sute de astfel de cazuri și am făcut față așa cum am putut joi noaptea, vineri, sâmbătă și duminică toată ziua. Peste 10 ani de social media m-au învățat să știu să le răspund, dar niciodată nu devine mai ușor.

Ba chiar spuneam, mai în glumă, mai în serios, că social media în ecommerce e definită cam așa:

Client – Nenorociților, sunteți varză, prețuri de căcat, de ce nu răspundeți instant la 3 noaptea, ce e cu promoțiile astea, să vă ia dracu, peste tot e mai ieftin, sunteți niște țepari!
Social Media Manager – Vă mulțumim pentru feedback! (plus continuare …)

Poate să pară extrem, dar cam așa e. Oricum despre social media în ecommerce o să discutăm cu altă ocazie în proiectul #ÎnvațăSocialMediaCuSabina, promit. Până atunci, spuneam mai sus că acest articol o să fie o surpriză pentru unii. De ce? Pentru că voi felicita public și voi da de exemplu pozitiv o echipă de social media care, teoretic, lucrează la un magazin concurent pe o anumită nișă. E vorba de Emag și de cei peste 11 oameni care weekend-ul ăsta s-au ocupat de social media pentru ei. Am aflat că sunt mult mai mulți 🙂

La 6:51 dimineața, vineri, eram pe aplicație când s-a dat drumul la Black Friday. Am făcut 3 comenzi și apoi am avut o întrebare. Am intrat pe Facebook Emag, am văzut că erau online și iată conversația

emag_bf

Am zis că au răspuns într-un minut? Eu, la F64, răspunsesem până la 2 noaptea, mă băgasem la somn și acum, de rușine, am repornit la ora 6jumătate dimineața. Aveam o mulțime de mesaje de la clienți, nu m-am plictistit nici până acum, duminică seara. Și ce săptămână mai urmează cu livrările 🙂

Nu au fost perfecți. Nu au răspuns tuturor mesajelor. Nu au mulțumit pe toți clienții. Dar, au încercat și este prima dată când aud numai de bine de echipă și nu despre promoții și brand. Ca să vedeți exact despre ce vorbesc și să învățați câteva ceva (vorbesc acum cu începătorii în social media) vă invit să intrați pe pagina lor de Facebook.

Alex Neștian i-a felicitat și ei și a primit imediat salutări de la o parte din echipă și o fotografie foarte haioasă 🙂 Nu ai fi zis că erau super nedormiți, nu? Îi înțeleg perfect, chiar dacă nivelul nostru de încărcare nu se poate compara cu al lor.

emag

Acum îmi aștept comenzile. Am primit 2 sms-uri deja deci luni-marți o să am și PS4 Pro, chitară, bicicletă de casă, masă de călcat, dero, pantofi, trimmer și multe altele. Apoi o să am grijă să mai las un mesaj pozitiv. Așa cum îmi place și mie să primesc de la oamenii care știu să scrie și de bine și își dau seama, uneori, că nu e mereu vina brandului.

Bonus – ce să nu faci niciodată în social media

Bonus – un exemplu de așa da în social media

Bonus – social media în România, așa da!

—————————————————————————————-

Sunt Community Marketing Coordinator cu o experiență de aprox 10 ani dintre care 5 ani de management. Am lucrat ca freelancer sau angajat pentru branduri precum F64, RCS&RDS, Autovit, Mercador, Nutline, Fiesta, PaginaMedicala.ro, Dentist.ro etc. Susțin cursuri, workshop-uri și prezentări despre social media & community. În plus scriu pe blogul SabinaCornovac.ro din aprilie 2008. Află mai multe despre mine aici. Citește toate articolele din categoria #ÎnvațăSocialMediacuSabina. Și hai pe grup să discutăm aici

 

Poate vrei să citești

One thought on “#ÎnvațăSocialMediaCuSabina: Black Friday – exemplu de “Așa DA”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.