fbpx

Scriu pe blogul acesta de aproape 10 ani și acum 6 ani am inaugurat rubrica de social media. Nu am făcut-o organizat însă, iar acum este momentul! De aceea am început proiectul editorial #ÎnvațăSocialMediacuSabina și sper să vă fie de ajutor. Unele articole o să fie cu resurse, altele cu super noutăți analizate de mine și majoritatea o să fie cu lecții pentru începători 🙂 De ce? Pentru că nu cred că există suficiente informații pentru ei și mereu e loc de mai bine.

social media

În primele 2 episoade am aflat de unde să începi și ce schimbări sunt la notificările Facebook. Astăzi vom discuta puțin despre ce să nu faci niciodată în social media. O să vă reamintesc acum că acestea sunt părerile mele, nu legi. Nu înseamnă că sunt toate, bune sau rele, de aur sau 100% corecte. Ci doar sunt rezultatul experienței mele și lucruri pe care mi-ar fi plăcut să mi le spună cineva acum 10 ani, când am intrat în hora asta.

  • nu uita niciodată că este o platformă definită prin comunicarea bidirecțională, fie că îți place sau nu
  • nu încerca să fii ceea nu ești, adevărul o să iasă mereu la iveală (cel mai des sub forma unui printscreen)
  • nu îi copia pe ceilalți, dacă îți place o idee poți să o implementezi doar după ce îi adaugi o notă personală și specifici sursa originală, dacă este cazul
  • nu uita să scrii corect mereu și nu te scuza niciodată astfel “am scris repede, nu am avut timp să corectez”
  • nu șterge comentariile care nu îți plac și nu le răspunde la nervi sau cu același limbaj
  • nu uita să lași oamenilor o cale de a te contacta (nu se poate să nu ai nici mesaje private, nici chat, nici adresă de mail vizibilă, nici număr de telefon, nici reviews activate …)
  • nu te adresa tuturor, vorbește cu publicul tau țintă
  • nu alerga doar după fani și like-uri, setează-ți KPI adevărați, stabilește ce îți dorești
  • nu te lăsa păcălit de cifrele oferite de social media și nu le lua ca pe o literă de lege (știm deja cum e cu nr views video, diferențele între ce spun Fb Ads și Analytics etc)
  • nu te baza doar pe social media, ai grijă să îți construiești un loc al tău (site sau blog) unde să te găsească mereu comunitatea pe care ai construit-o
  • nu vorbi doar despre tine și nu face spam niciodată (aici intervine planul editorial despre care o să discutăm la un moment dat)
  • vrei să ai succes? să îți mărești traficul sau vânzările? atunci măsoară rezultatele și nu uita să optimizezi ceea ce faci prin A-B testing
  • nu posta pe Facebook ceva ce nu ai vrea să vadă mama ta 🙂
  • nu uita că, în ziua de azi, majoritatea angajatorilor din online se uită pe conturile de Social Media când se documentează despre un posibil candidat (cu alte cuvinte, brandul tău personal online e foarte important)
  • nu confunda niciodată compania pe care o reprezinti în online cu tine (dacă cineva spune că aveți produse de KK nu înseamnă că a spus asta despre tine, deci nu reacționa ca și cum ar fi făcut-o)
  • încearcă să nu promovezi ceva ce nu faci și nu îți încălca propriile reguli
  • nu uita niciodată de copyrigh și de drepturi de autor
  • nu exagera cu auto-promovarea în online, la statusurile prietenilor, pe zeci de grupuri, pe pagini cu mii de fani etc
  • nu ignora mesajele private sau publice și încearcă să le răspunzi tuturor, personalizat
  • nu pune încontinuu întrebări, mai ales dacă nu prea ți se răspunde
  • nu ridica mereu probleme, mai degrabă oferă soluții
  • nu posta orice pe social media, gândește-te puțin înainte dacă ajută, distrează, informează, intereseză pe cineva în general
  • nu te întoarce împotriva comunității tale dacă nu reacționeză cum îți dorești
  • nu posta același lucru, în același timp și mod, pe toate conturile tale (dacă te urmăresc peste tot o să văd același mesaj de 3-4-5 ori și nu o să fie deloc ok)

Bonus, iată un articol cu cele mai MARI greșeli pe care le poți face în content marketing.

Bonus 2, iată câteva greșeli pe care le poți face dacă lucrezi în social media.

Și o concluzie: nu uita niciodată că există și o viață offline care e de 1000 de ori mai importantă decât cea online!

—————————————————————————————-

Sunt Community Marketing Coordinator cu o experiență de aprox 10 ani dintre care 5 ani de management. Am lucrat ca freelancer sau angajat pentru branduri precum F64, RCS&RDS, Autovit, Mercador, Nutline, Fiesta, PaginaMedicala.ro, Dentist.ro etc. Susțin cursuri, workshop-uri și prezentări despre social media & community. În plus scriu pe blogul SabinaCornovac.ro din aprilie 2008. Află mai multe despre mine aici. Citește toate articolele din categoria #ÎnvațăSocialMediacuSabina. Și hai pe grup să discutăm aici

 

Poate vrei să citești

One thought on “#ÎnvațăSocialMediaCuSabina: Ce să nu faci niciodată în Social Media?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.