#ÎnvațăSocialMediaCuSabina – idei principale după “Future of Media”

Scriu pe blogul acesta de aproape 10 ani și acum 6 ani am inaugurat rubrica de social media. Nu am făcut-o organizat însă, iar acum este momentul! De aceea am început proiectul editorial #ÎnvațăSocialMediacuSabina și sper să vă fie de ajutor. Unele articole o să fie cu resurse, altele cu super noutăți analizate de mine și majoritatea o să fie cu lecții pentru începători 🙂 De ce? Pentru că nu cred că există suficiente informații pentru ei și mereu e loc de mai bine.

future of media

În primele 8 episoade am aflat de unde să începi, ce schimbări sunt la notificările Facebook, ce să nu faci niciodată în social media, ce să faci sau nu ca social media manager, cum să îți promovezi conturile de social media, ce exemplu pozitiv am eu pentru voi și cum folosesc eu Save de la Facebook.  Le găsești pe toate aici. Astăzi e rândul unui articol din seria Blogger Ambasador la evenimentele din domeniu.

Future of Media s-a desfășurat pe 23 noiembrie și a avut ca temă principală Creative Digital Communication. Am apreciat în primul rând vorbitorii diferiți, oameni pe care nu îi vezi pe la toate conferințele. O mare bilă albă organizatorilor pentru asta!

Apoi, așa cum spune și titlul, v-am pregătit aici câteva idei principale pe care le-am reținut și am considerat că merită împărtășite și aici, în seria #ÎnvațăSocialMediaCuSabina:

  • contentul online este același, important este faptul că s-a schimbat modul în care este publicat și promovat
  • Lucian Lipovan a recomandat instrumentele online Chart Beat și Headline Test
  • folosește-te de Analytics ca să reacționezi instant la ce se citește, ce merge și ce nu, ce titluri au succes etc
  • webeditor = jurnalist + editor foto/video + copywriter + analist
  • să repetăm împreună – contentul de pe online nu trebuie să fie același cu cel de pe TV!
  • procentul celor care au instalate adblockere a ajuns la aproape 30%
  • data is the new oil and it’s only useful when it’s refined
  • oamenii consuma contentul pe mobile în 1.7 secunde și în 2.5 secunde pe desktop
  • suntem toți pe grabă, alergăm după rezultate și prea rar ne oprim și lăsăm informația să se așeze
  • tehnologia nu trebuie să înlocuiască comunicarea emoțională

  • publisherii au și responsabilitate față de public,  nu doar obiective și KPIs
  • se readuce încontinuu în discuție, și foarte bine se face, faptul că Facebook nu este egal social media și nu e sănătos să fie singurul nostru canal de distribuție
  • omul de marketing are 2 provocări foarte mari – timp și timing
  • două campanii recomandate de Gabriela Lungu – Don’t go there, live there și We accept.
  • de ce nu merge content marketing în unele cazuri? Pentru că nu a fost făcut înainte customer journey mapping
  • o idee bună – arată-le clienților ceva ce nu ai mai văzut legat de produsul sau serviciul tău

Influence is not for sale! You are not buying views here, you are building a human face to your brand and build a relationship with the customer. You cannot put a price on that!

Bonus – ce să nu faci niciodată în social media

Bonus – un exemplu de așa da în social media

Bonus – social media în România, așa da!

—————————————————————————————-

Sunt Community Marketing Coordinator cu o experiență de aprox 10 ani dintre care 5 ani de management. Am lucrat ca freelancer sau angajat pentru branduri precum F64, RCS&RDS, Autovit, Mercador, Nutline, Fiesta, PaginaMedicala.ro, Dentist.ro etc. Susțin cursuri, workshop-uri și prezentări despre social media & community. În plus scriu pe blogul SabinaCornovac.ro din aprilie 2008. Află mai multe despre mine aici. Citește toate articolele din categoria #ÎnvațăSocialMediacuSabina. Și hai pe grup să discutăm aici

 

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.