fbpx

Scriu pe blogul acesta de aproape 10 ani și acum 6 ani am inaugurat rubrica de social media. Nu am făcut-o organizat însă, iar acum este momentul! De aceea am început proiectul editorial #ÎnvațăSocialMediacuSabina și sper să vă fie de ajutor. Unele articole o să fie cu resurse, altele cu super noutăți analizate de mine și majoritatea o să fie cu lecții pentru începători 🙂 De ce? Pentru că nu cred că există suficiente informații pentru ei și mereu e loc de mai bine.

social media

În primele 4 episoade am aflat de unde să începi, ce schimbări sunt la notificările Facebook, ce să nu faci niciodată în social media și cinci sfaturi de la Marian Hurducaș, despre ce să faci neapărat. Le găsiți pe toate aici.  Astăzi e rândul unui articol care speram să nu fie nevoie să apară. Și totuși întâlnesc măcar o dată pe săptămână o persoană care are nevoie de el.

Ai trecut peste faza de start? Ai deja o pagină de Facebook? Poate una de Instagram? Un profil pe Linkendin? Un canal de Youtube? Super! Bravo! Mai ales dacă chiar ai grijă de ele, ești constant și chiar aplici comunicarea bidirecțională care caracterizează social media.

Și totuși te întâlnești cu persoane care te urmăresc cu drag și totuși nu știu că ai aceste conturi. Află cu uimire și bucurie că ești prezent pe Youtube și ai făcut până acum o mulțime de clipuri pe care și-ar fi dorit să le vadă. Și totuși nimic. Chiar dacă îți știe site-ul pe de rost, deschide newslettererele, îți vizitează magazinul etc.

Imagini pentru promote your social media profiles

Așa că astăzi vă voi prezenta 21 metode de a vă promova conturile de social media și astfel să vă aduceți comunitatea mai aproape 🙂 Aștept cu drag completări, în comentarii la acest articol și pe cele mai bune le voi adăuga aici, alături de ale mele:

  • alegeți cele mai importante conturi pe care le aveți și ordinea importanței lor (în general în funcție de implicarea voastră în ele și rezultatele pe care vi le doriți, adică unde vă faceți KPI-ii)
  • promovați-le pe site sau/și blog, prima dată, la vedere, și cu iconițele oficiale (nu inventați voi altele) și cu plugin-uri, dacă se potrivesc cu design-ul (cum vedeți la mine în meniu Facebook Page și Instagram)
  • dacă aveți loc și design-ul e ok, puteți să le afișați și pe cărțile de vizită (cu logo și username cu care vă putem găsi)
  • adăugați iconițele despre care am vorbit mai sus și pe materialele offline de promovare (roll-up, bannere, flyere etc)
  • dacă aveți magazin offline, nu strică să vă invitați comunitatea să vă urmărească și să afișați asta pe meniul de la restaurant, pe la standuri, la casa de marcat, pe televizoarele unde promovați ofertele comerciale etc
  • nu ezitați să faceți promoții inovative și altfel (un exemplu superb e doamna care la un târg a oferit gratis limonadă contra unui like pe pagina de Facebook)
  • nu uitați de cross promotion și promovați conturile între ele (cu un plan bine pus la punct, gen de 2 ori pe săptămână, în zilele alea, la orele alea, invit comunitatea de pe Fb să mă urmărească și pe Instagram)
  • dacă aveți concursuri regulate, pe site sau blog, puteți alege ca în mecanism să incluzi și o componentă de Instagram sau Facebook sau ce alte conturi vreți să urmăriți (abonează-te la newsletter și postează o fotografie pe Instagram cu hahstag #… și tag @…)
  • construiți tab-uri dedicate pe pagina de Facebook pentru celelalte conturi (sunt și gratuite, dacă e nevoie)
  • postați conținut exclusiv doar undeva (gen Instagram post sau Instagram stories) și spuneți-le fanilor din celelalte părți să nu rateze șansa (un live pe Instagram Stories promovare printr-o postare pe Facebook sau pe blog)
  • dacă mergeți la evenimente și sunteți participant sau speaker, nu uitați să interacționați cu ceilalți și să vă promovați conturile de social media
  • aveți un newsletter? perfect, puneți un footer cu un îndemn către abonați să vă urmărească și pe Social Media
  • editați și o revistă? trebuie neapărat să promovați și acolo conturile, nu?
  • aveți promoționale? De ce să nu puneți acolo și un logo și un text gen “Follow us on …”
  • În call-center nu e nimic greșit ca într-o discuție amicală cu un client agentul să menționeze și conturile de social media
  • faceți chestionare? e ok ca în mesajul de mulțumiri să îți promovezi și conturile
  • nu uitați să puneți link-urile la About la fiecare rețea socială, da? adică pe Facebook puneți și link-urile de Instagram, Linkedin, Youtube etc 🙂
  • semnăturile angajaților sunt un loc în care iconițele trebuie să fie neapărat
  • sala de așteptare e super ok pentru că acolo lumea ce face? se plictisește și stă pe telefon …
  • vindeți ceva? haine? super, puneți pe etichete iconițele și invitați-mă să vă las un review ….
  • pe Thank You page dintr-un magazin online, după ce am cumpărat ceva sau mi-am făcut cont, nu mă supăr dacă vă lăudați cu super comunitatea voastră

Sunt doar o parte din ideile care pot să fie aplicate, normal. Nu puneți iconițe fără link, preferabil și nu uitați să oferiți fanilor și motive pentru a vă urmări în altă parte (nu mă refer la premii ci la content de calitate și exclusivist).

Abia aștept completările voastre. Între timp pregătesc deja articolul de joi, a doua parte cu Marian Hurducaș, sunteți pregătiți?

—————————————————————————————-

Sunt Community Marketing Coordinator cu o experiență de aprox 10 ani dintre care 5 ani de management. Am lucrat ca freelancer sau angajat pentru branduri precum F64, RCS&RDS, Autovit, Mercador, Nutline, Fiesta, PaginaMedicala.ro, Dentist.ro etc. Susțin cursuri, workshop-uri și prezentări despre social media & community. În plus scriu pe blogul SabinaCornovac.ro din aprilie 2008. Află mai multe despre mine aici. Citește toate articolele din categoria #ÎnvațăSocialMediacuSabina. Și hai pe grup să discutăm aici

 

Poate vrei să citești

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.