fbpx

Cand o companie iti cere sfatul despre modul in care sa colaboreze cu tine blogger, nu poti decat sa te bucuri si sa incerci sa ii dai cat mai mult feedback. De aceea raspund cu drag intrebarilor celor de la Autonom care vor sa colaborare frumos cu comunitatea noastra.

Cine? Autonom.ro este cea mai mare companie de inchirieri auto din Romania cu 31 de centre in 22 de orase si o flota de 850 de autoturisme noi. Cum a reusit asta?  “Imparte obiectivul mare in mai multi pasi mai mici”, spune Marius Stefan, fondatorul si managerul general al companiei, intr-un interviu acordat revistei CariereOnline.ro.

Ce? Isi doresc sa afle cum vad eu parteneriatul dintre Autonom si bloggeri pe termen lung? Ce ar fi de facut, cum ne-ar putea sustine si cum ne-ar placea sa ii sustinem noi ca sa fie toata lumea fericita?

Ce au facut pana acum? Au blogul lor pe care scriu foarte frumos o data la cateva zile (cand au ceva de comunicat), i-au plimbat pe bloggeri si s-au imprietenit cu ei la Cluj Brands Tour si la #PrinSibiulMeu.

Ce sugestii am eu pentru Autonom.ro?

Voi incepe prin a spune ca eu cred ca un blogger autonom este acela care sustine ceea ce crede si lucrurile sau persoanele in care are incredere. Astfel, in momentul in care tu, in calitate de blogger, scrii sincer si liber, esti autonom pe “domeniul tau” adica pe blogul tau.

1. Orice colaborare intre un blogger si Autonom trebuie sa inceapa de la o chestie de genul “Crezi ca ar fi bine sa facem asta?”. Astfel, ii veti arata ca parerea lui conteaza si opinia lui nu este doar “a second opinion” ci “a very important opinion”.

2. Sfatul meu este sa incepeti sa scrieti mai des pe blog. Personal, la persoana I si a II-a, cu ton de adresare, sa povestiti ce faceti, ce ganduri aveti, ce planuiti, ce idee v-a venit. 3 posturi pe saptamana ar fi ok daca nu aveti ceva important de transmis. Rezultat: trafic mare, cititori fideli, interactivitate, promovare pe retelele sociale, numele Autonom.ro retinut mai usor

3. Trebuie sa incepeti sa sponsorizati evenimentele din social media. Cu banii sau cu promovare sau prin colaborari de gen barter sau printr-o masina pusa la dispozitie cand e nevoie. Oamenii va vad, afla de voi, aveti si un trimis la fata locului care intra in contact cu bloggeri si totul poate decurge doar spre binele vostru.

4. Faceti un eveniment cu bloggeri prin care sa va prezentati lor. In Bucuresti si apoi si in alte orase unde blogosfera este mai mare. Ii chemati la sediu, le dati o mica tratatie, faceti niste test drive cu cateva masini, le prezentati oferta, le oferiti ocazia sa inchirieze pe gratis o masina la un moment dat si un voucher de oferit ca premiu pe blogul lor.

5. Cand exista un eveniment cu multi bloggeri, in Bucuresti sau in alt oras in special, oferiti masini bloggerilor care vor sa ajunga la acel eveniment si nu au cum. Se vor bucura ca au cu ce sa mearga, se vor mandri, vor scrie pe retelele sociale si pe blogul lor despre asta, chiar si intr-o simpla mentionare.

6. Organizati o data la cateva luni o iesire prin tara prin care bloggeri sa vada Romania ascunsa. Plecati din Bucuresti de exemplu, mergeti intr-un sat istoric pe care putini il stiu, scrieti despre asta. Faceti in asa fel incat sa nu semene cu “Redescopera Romania” pentru a nu avea probleme.

7. Din partea bloggerilor voi ati putea primi: articole pe blog in care sa scrie de aceste experiente cu voi, recomandari catre prieteni, organizare de concursuri cu vouchere de la voi, folosirea produselor voastre si deci sa devina clienti fideli, bannere pe blog (nu mai sunt foarte cautate dar merg), interactivitate in Social Media

Acestea sunt doar cateva idei dar sigur se vor gasi mult mai multe. Felicitari oricum pentru un super inceput.

Acest articol este nr 24 in seria celor inscrise la SuperBlog 2011.

Poate vrei să citești

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.