fbpx

In cadrul panelului “The Future of Multichannel Marketing: integrated projects in ATL, BTL, PR & online in the context of consumer fragmentation” al primei zile Internet & Mobile World 2012 Adrian Pavelescu (Outbox) a discutat despre folosirea QR Code-uri in publicitatea romaneasca.

Ideile prezentate de el, pe scurt, sunt urmatoarele:

– un QR Code poate fi folosit intr-un outdoor care sa conduca la o reclama de pe YouTube, poate duce catre o pagina de Facebook unde brandul poate castiga un “Like” din partea utilizatorului sau poate duce catre aplicatia pe care brandul doreste sa o vanda.

– atentie la folosirea lor neoptimizat: utilizatorii care scaneaza codul si sunt directionati catre videoclipul de pe YouTube nu-l vor viziona pentru ca descarcarea clipului necesita un efort in plus.

– sfatul lui este sa creezi un landing page optimizat pentru mobile catre care sa fie directionati toti utilizatorii

– cea mai inteligenta miscare din partea brandurilor este personalizarea QR Code-urilor

– pe plan mondial utilizarea QR Code-urilor a crescut cu peste 300% in 2011 fata de 2010

– numai 1% din romanii care detin smartphone-uri scaneaza QR Codes ( lipsa de informatii cu privire la ce sunt QR Codes, la cum se folosesc sau ce aplicatii sunt necesare pentru scanarea lor si in ce masura functioneaza cele existente)

Intrebarea mea

Eu mi-am descarcat acum cateva luni aplicatia pe telefon, pentru ca aveam nevoie sa testez ceva pentru munca. De atunci, am folosit-o pentru a scana ceva de maxim 3 ori si aia pentru ca ma atragea campania din punct de vedere profesional, nu pentru ca imi doream eu sa folosesc aplicatia aia.

La IMWorld 2012 am apucat sa discut cu cativa prieteni despre QR Code. Concluzia a fost ca lumea nu foloseste inca in Romania aceste coduri si ca sunt privite ca niste fitze care necesita prea multi pasi pentru a ajunge la destinatia dorita. Se vorbea despre faptul ca ori ai o campanie geniala ori oferi ceva contra scanarii codului tau (premii).

Voi folositi QR Code? Ce v-ar face sa il accesati din ce in ce mai des? Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Poate vrei să citești

One thought on “Voi folositi QR Code?

  1. Ultima data cand am folosit un QR code m-a dus catre o aplicatie Facebook neoptimizata pentru mobil si in care se folosea Flash. Si era vorba de un brand mare de bere, Heineken.
    As incepe sa folosesc QR Codes daca ar incepe sa ma duca la un landing page optimizat in care sa am mai multa informatie decat in bannerul de pe care il scanez. Problema cu video-urile de pe YouTube se afla in faptul ca majoritatea utilizatorilor romani de smartphones isi dramuiesc bitii cand e vorba de Internet mobil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.