Dupa ce aseara am petrecut si ne-am mai cunoscut, la un pahar de … suc … astazi am fost cuminti si ne-am trezit devreme, astfel incat la ora 10 am fost prezenti in sala de conferinte.
Monica Jitariuc
MK: “Produsul se vinde”
PR: “Produsul isi face prieteni”
PR = perfomanta + recunoastere, generator de favorabilitate = managementul reputatiei
In PR vorbim cu consumatorul prin revista si prin bloggeri care sunt KOI online si offline
Cum rezolvam o tema?
- Brief A: obiective de business
- Brief B: obiective de comunicare
- Cercetare & Analiza & Diagnoza (produs, pozitionare, competitie, consumator, insight)
- Strategie
- Concept creativ
- Planificare & selectie canale
- Implementare
- Evaluare
Client – Agentie – Blogger
Client – strategie, canale, propunere brief, implementare, project management, evaluari, intelege mediul, never overexpect, always adjust
Agentie – final OK pe strategie, final OK pe canale, final OK pe brief, trebuie sa explice mult, never overpromiss, always be fair
Bloggeri – input, implementare, KPI, trateaza-te ca business, calitate, never overreact, always think twice
De cautat pe Youtube : Bodyform Responds
Iulian Padurariu, MARKS – Gamification
Nu e vorba despre jocuri in general ci despre motivational design, schimbi motivarea ca sa ajungi intr-o anumita zona de confort.
Jocurile tind sa reflecte societatea in care sunt create sau jucate (Tetris anii 80, Monopoly anii 30, Angry Birds 2009)
Smartphone-ul revolutioneaza conceptul de gamification. Reprezinta revolutia de marimea unei carti de joc.
“The fun of playing resist all analysis, all logical interpretation. As a concept, it cannot be reduced to any explanation”
“Kids could smell that shift from fun to work”. Parintii si profesorii scot “fun-ul” din orice.
Motivatia de a juca
– Ceea ce motiveaza un individ sa isi schimbe comportamentul ar putea sa nu fie exact ceea ce ai banui tu
– Nu “presupune” – investigheaza!
Tipuri de fun:
– Easy fun: explorare, surprize
– Hard fun: provocari, strategii, progres
– People fun: comunicare, cooperare
– Serious fun: colectare, repetare
4 tipuri de “jucatori”
– Killers: incearca sa fie primul in orice, se uita mereu la ceilalti si vrea sa ii intreaga
– Achievers: vrea sa reuseasca cat mai multe, sa stranga cat mai multi fani
– Socializers: sa socializam, sa fim expusi celor din jur
– Explorers: a cauta cat mai mult, sa gaseasca cat mai multe detalii
– Nu poti sa fii un singur tip de jucator, mereu e vorba de un mix (80% socializers, 50% explorers, 40% achievers, 20% killers)
Game mechanics: points, levels, powers, benefits, access
Dinamica jocului: challenge (esti provocat sa faci ceva intr-un interval de timp), fellowship (esti pus sa imparti ceva cu altii, sa ajuti ca toata lumea sa castige), expression (esti rugat sa iti lasi o amprenta, o expresie a unei experiente ale tale), dramatic tension (incurajeaza tragerea unei concluzii, reactia la o provocare, e mai mult in zona de entertainment care genereaza o stare de tensiune etc)
Tipuri de ambalare a jocului: sensation, fantasy, fellowship, discovery, expression, narrative, challenge
Principii ale oricarui joc:
– Reguli clare si transparente
– Obiective clare pentru iecare
– Cale clara catre “mastery”
– Feedback constant
– Comunicare in timp real
Mihai Gongu – Creativitate in social media
Creativitatea este o alegere. Poti sa ai un brand necreativ, nu e o problema.
- Cauta restrictii si bucura-te cand le gasesti si foloseste-le ca pe un avantaj
- Observa ce fac oamenii in mod obisnuit si foloseste asta in favoarea ta
- De fiecare data sa cauti sa profiti imediat de orice update de software si de orice feature nou intr-un program
- Ia o mecanica foarte simpla si pe care lumea a uitat-o si reinterpreteaza aceea actiune
- Schimba timpul unei actiuni (totul este despre acum dar cum ar fi ca pe Fb sa apara povesti din trecut sau viitor)
- Foloseste-te de o celebritate, poti comenta pe paginile vedetelor oricand ca sa promovezi un brand
- Sa ai un brand promise foarte distinct, sa ai grija ca brandul tau sa fie foarte fresh
- Trebuie sa fii prezent, acum si aici
Sponsorii editiei: Staropramen, Cora, Avon, Danone, Campofrio, UnicreditTiriac Bank, Cosmote, Romtelecom si Renault.
Biz camp in timp real. Super, Sabina, multumim ca ne tii la curent 🙂 Mi-au dat de gandit multe dintre lucrurile pe care le ai scris aici