fbpx

De când ne-am mutat la casă și am ajuns să lucrăm exclusiv din mansardă, mi-am dat seama cât de important este internetul fix.

Căutând cea mai bună soluție, am ajuns să fac o listă de lucruri pe care eu mi le doresc de la internetul din casă:

  • să meargă strună în orice colț al casei (de la parter la mansardă, de la baia de sus la grădina din spate)
  • să nu pice când ți-e lumea mai dragă (gen când tocmai a apărut ultimul episod din serialul preferat)
  • să fie stabil la orice oră din zi și indiferent de câți oameni sunt logați în rețea
  • să pot rezolva rapid orice problemă apărută
  • să meargă netul la fel de bine și la mine și la Cel Drag, indiferent de device-ul folosit (telefon, tabletă, televizor etc)

Astea sunt dorințele mele și cred că sunt unele normale pentru anul 2021. De ce le-am menționat? Pentru că astăzi vreau să vă vorbesc despre o certificare care este oferită pornind fix de la feedback de acest tip.

Prima rețea din România care primește certificare umlaut

Mai știți când vă povesteam că “nimeni nu merită să fie lăsat în urmă de tehnologie“? Povestea continuă și tare mă bucur că merge înainte și misiunea Vodafone de a conecta România și de a construi un viitor digital mai bun în care oamenii sunt conectați cu tot ceea ce e important pentru ei.

Supernet Fibra de la Vodafone oferă viteze de internet de până la 1Gbps, conexiune stabilă și o experiență Wi-Fi foarte bună prin intermediul router-ului Super Wi-Fi. În prezent, rețeaua acoperă peste 3,3 milioane de gospodării din mediul rural și urban.

Vodafone România este prima rețea din țara noastră care a primit certificare de la auditorul german independent umlaut pentru rețeaua de internet fix. Reușita este și mai mare pentru că a fost oferită pentru cea mai buna experiență de utilizare a internetului fix, pe baza scorului general obținut în urma evaluării a peste cinci milioane de eșantioane de trafic de internet colectate în perioada martie – august 2021 (scor total de 866 din 1000 de puncte).

Explicații tehnice, pe înțelesul tuturor

  1. Prima metodologie de evaluare cu adevărat end-to-end și care surprinde experiența reală a clienților cu serviciile de internet fix.

Spre deosebire de metodele actuale de “ranking” a serviciilor de internet fix, bazate pe teste de viteză inițiate în mod voit de către un client/operator de la un terminal (laptop, calculator, tableta, telefon) către o destinație fixă de internet (cum ar fi serverele Ookla sau Netograf) prin intermediul unei aplicații dedicate (i.e. Ookla Speed Test), metodologia folosită acum de umlaut este una de tip crowdsourcing. Aceasta se bazează pe analiza sesiunilor de internet efectuate de clienți, în orice moment din zi, către destinațiile de internet pe care aceștia le accesează zilnic. Datele referitoare la calitatea sesiunii de internet și a canalului de Wi-Fi utilizat de terminalul respectiv, în casă și la birou, precum și sustenabilitatea acestor parametri tehnici pe toată durata sesiunii de internet efectuată de client sunt culese direct. Această metodologie permite o evaluare reală, end-to-end, a experienței unui client cu serviciile de internet fix. Volumul sesiunilor de internet analizate este extrem de mare astfel oferă o relevanță crescută din punct de vedere volum și număr de clienți. Rezultatele oferite de umlaut au la bază un volum de 5 milioane de sesiuni de internet culese în perioada martie – august 2021.

  • Chiar dacă aduci până la ușa clientului o legătură de internet de capacitate mare (1, 2 sau 10Gbps), experiența clientului cu serviciile de Internet fix va fi dată de ceea ce primește la capăt, pe device-ul său de internet aflat în ultima cameră din casă sau în ultimul colț de la birou

Calitatea router-ului de internet instalat de operator în casă sau biroul clientului, precum și calitatea access point-ului de Wi-Fi, contribuie în mod esential la experiența reală a clientului cu serviciile de Internet fix. Investiția operatorilor în calitatea acestor CPE-uri este la fel de importantă ca investițiile făcute în rețeaua care ajunge până la ușa clientului.

  • Calitatea serviciului de internet fix trebuie să fie sustenabilă și toți membrii familiei trebuie să beneficieze simultan de ea, nu pe rând

Pe lângă calitatea router-ului de internet și a access point-ului de Wi-Fi din el, intervin și investițiile în funcționalități mai avansate menite să asigure o calitate sustenabilă fiecărui utilizator din casă atunci când mai mulți useri fac sesiuni de internet în același timp, fie ele video streaming, browsing sau orice alt tip de sesiune. Fiecare utilizator de Wi-Fi trebuie să primească aceeași calitate și ea să fie sustenabilă pe tot parcursul sesiunii de internet.

Mai multe detalii despre Supernet Fibră găsiți aici!

În calitate de client Vodafone, le mulțumesc pentru aceste investiții și pentru modul în care le comunică tuturor oamenilor!

Poate vrei să citești

2 thoughts on “5 lucruri pe care le vreau de la serviciile de internet fix

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.