A fost #topsocialbrands2016. Acum ce facem?

Săptămâna trecută s-a lansat o nouă ediție de Top Social Brands by Revista Biz. O dată cu trecerea timpului, unii uită de perioada asta din an, alții o așteaptă cu nerabdare și mai e și o gașcă de agenții și branduri care nu este deloc interesată de ea. Ca în viață, nu?

topsocialbrands2016

Acesta este topul pentru aprilie 2015 – aprilie 2016. Înainte de orice concluzii și analize, aș vrea să menționez că din acest top fac parte brandurile care s-au înscris sau care au fost în top anul trecut. Dacă nu ai știut de el, ai uitat, nu ai apucat să faci înscrierea sau nu ți-a păsat, nu ești menționat aici. Dar, asta nu înseamnă că nu faci social media bine sau că nu ai rezultate  SMART sau bugete pe măsură. Nu înseamnă că trebuie să te retragi și luni să îți schimbi agenția de social media. În niciun caz. Și asta mi se pare foarte important de reținut.

Apoi, vedeți mișcări foarte mari față de anul trecut. Branduri care nu existau și altele care au căzut de pe 12 pe 64 sau invers. Depinde de o mulțime de lucruri. Votul Biz, votul agențiilor și bloggerilor, topul Zelist etc. Toți știm că Aqua Carpatica e peste tot și a luat premii de vis în ultima perioadă și totuși …. Alergătorii știu de #bancadekm și de Ponderas și totuși mulți au căutat pe Google, după afișarea rezultatelor, ca să vadă cine sunt. Cred că doar brandurile din tip 10-15 sunt cu adevărat mulțumite de poziția lor și nimeni nu are niciun dubiu că merită să fie acolo. După cum spun organizatorii, sunt “campionii în social media”, dintre cei înscriși!

Ce cred că trebuie să facă acum orice brand care are activitate în social media? Să se uite pe lista de mai jos, să vadă ce face deja sau nu și să își îmbunătățească prezența acolo. A aflat pe ce criterii sunt apreciate brandurile în acest domeniu, a primit o informație gratis și acum poate să acționeze:

În analizarea brandurilor au fost luate în calcul toate tipurile de activități care pot fi desfășurate pentru promovarea în social media: blog de companie / blog de brand, Campanii pe bloguri, Campanii cu videobloggeri, Pagina de Facebook / Campanii pe Facebook / Aplicatii, Cont de  Instagram, Cont de Twitter, Cont  LinkedIn de companie, Proiecte speciale video, Site-uri de user-generated content, Cont Google+, Inițiere sau susținerea unor evenimente dedicate blogosferei sau mediilor sociale, Activități de customer care și de recrutare prin intermediul social media, Acțiuni de endorsare a campaniilor din social media pe TV sau alte medii tradiționale, Conturi pe alte rețele sociale – Snapchat, Tumblr, Periscope sau Flickr.

Nu trebuie să le faci pe toate. Știi vorba aia cu multe și prost? E adevărată și aici. E obligatoriu să ai prezență pe social media, acolo unde e publicul tău țintă, unde îți poți seta niște obiective clare și măsurabile și unde ai ce comunica. Dar ceea ce trebuie să faci e să știi unde se vorbește despre tine și cum să comunici acolo. Iar asta vei afla învățând și urmărind și brandurile din acest top. Așa cum este el. Bun pentru că există, dar poate, pe alocuri, perfectibil.

Să ne auzim cu bine anul viitor! Și nu uita, Social Media must be S.M.A.R.T.! 

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.