Ai grija de angajatii tai acum!

Stiti deja ca de prin decembrie imi tot caut de munca. Cu ocazia asta am avut parte de o multime de interviuri, discutii cu angajatori si angajati etc. Am ajuns la cateva concluzii pe care imi permit sa vi le spun aici.

Pentru inceput va voi da vestea cea mare: m-am angajat! Nu pot spune inca unde si cand incep. Cel mai probabil in maxim 2 saptamani. E intr-un loc care imi place mult, cu colegi super (chiar prieteni vechi), o adevarata provocare pentru mine si pot spune ca a meritat din plin asteptarea. Imediat ce incep va voi spune si unde ma veti gasi.

Sunt foarte fericita, mi-am demonstrat inca o data ca totul se intampla cu un motiv si ca mereu o sa fie bine.

Apoi sa vedem ce concluzii am eu:

– in social media, pr, marketing sunt joburi acum, in special pentru avansati

– juniorii isi gasesc greu loc de munca deci e bine sa mearga spre internshipuri

– salariile sunt incredibil de mici, in special in agentii

– toata lumea te indeamna sa te bagi la client, nu la agentie

– multi tin interviuri doar ca sa vada care e situatia pe piata si ce isi doresc posibilii angajati

– este vital sa cautati sa vorbiti cu actualii angajati ai locului de munca vizat

– documentati-va mult despre locurile unde mergeti la interviu

– nu va entuziasmati pana nu aveti ceva concret

– nu asteptati sa vina la voi ofertele, cautati-le voi

– exista site-uri de joburi, adrese de mail ale agentiilor si clientilor …

– iti cauti de munca in agentie? da 100 de mailuri catre toate agentiile care te intereseaza šŸ™‚

– angajatorii nu obisnuiesc sa anunte ca nu te-au acceptat … asa ca obisnuieste-te sa astepti degeaba šŸ™

Nu vreau sa fac aici o lista de do si doesn’t. Ceea ce m-a speriat cel mai tare este lipsa de grija pentru angajati. Nu voi da exemple pentru ca nu e cazul si oricum nu peste tot e asa, normal. Insa este foarte trist cand intrebi pareri despre un posibil job undeva si niciun angajat de acolo nu iti recomanda locul ala. Iti insira atatea motive contra ca te intrebi ce mai cauta el acolo. Si iti aduce aminte de credite, chirie etc. Si taci.

Apoi stiu caz in care o persoana era tare nefericita unde lucra. Motiv? O anume persoana care vorbea urat si ii facea viata un calvar. A gasit in alta parte, si-a depus demisia si … a fost extra, super, mega ofertata numai sa ramana acolo. Ar fi facut orice sa o pastreze. Prea tarziu.

Nu le aratati angajatilor ca va pasa de ei cand vor sa plece. E important sa existe respect, comunicare, apreciere mereu. Nu e posibil sa va treziti abia cand vor sa plece. Chiar credeti ca un om cu un salariu mic, care sta peste program cu orele, care este supus unor mailuri de genul “Ce e porcaria asta?”, care e nevoit sa faca ce nu ii place, care tot preia munca fostilor angajati, care nu a vazut marire de salariu sau evolutie in firma niciodata, va munci cu drag? Va promova compania altor posibili angajati si va va promova produsele?

Vorbiti cu angajatii! Comunicati, intrebati, cereti parerea, incercati sa aflati daca sunt multumiti sau nu. E vital sa stiti care e situatia in compania voastra. Nu e normal sa aflati ca sunt probleme din exterior. Exista traininguri pentru asta, exista team building-uri, iesiri la filme, la cafea, la un suc in echipa. Trebuie sa faceti ceva pana nu e prea tarziu!

Dragi angajatori, fiecare angajat este un posibil promotor al companiei dumneavoastra. E important sa constientizati asta si sa actionati acum!

11 Comments

  1. ANA

    felicitari ,sabina si iti doresc sa ai parte si de sefi si de colegi la fel de buni cum i-am avu eu timp de mai bine de 25 de ani

  2. Felicitari si mult succes! šŸ™‚

    Eu deocamdata nu mi-am gasit job full time, asa ca raman deocamdata la colaborari.

  3. Carmen B

    Felicitari! Am citit articolul tau si ai mare dreptate. Si eu sunt in cautare de job,si m-am lovit de aceleasi obstacole ca si tine, numai ca eu sunt junior si la mine e mult mai greu:). O sa iti urmez sfatul si o sa ma indrept, pentru inceput, spre internship-uri.

  4. Sabina, felicitari! Ma bucur mult pentru tine, multa bafta iti doresc in noul job!

  5. In general angajatii sunt nemultumiti. Si eu, cand eram angajata, inca mai gaseam ceva nasol de comentat, desi chiar am avut joburi super misto. Sa nu mai vorbim de faptul ca probabil multi te vad ca pe o potentiala concurenta, asa ca au tot interesul sa te descurajeze.

    • Asa e. Am fost in companii unde totul era roz si cand nu ne auzea nimeni, nu ne placea nimic. Am avut insa surpriza acum sa primesc numai critici de la peste 5-6 persoane dintr-o companie despre care din exterior auzisem numai de bine … Pacat. Altfel, da. Nici noi nu suntem mai buni šŸ™‚

  6. Felicitari! Asta cu interviurile doar pentru a sti ce se mai aude prin piata nu am mai intalnit-o, chiar nu stiam de asta. Ma bucur ca ai scris din experietna ta. Si eu imi caut de munca si identific unele puncte amintite de tine. Salariul mic spre exemplu. E chiar jignitor.

    Numai bine! šŸ˜€

  7. Felicitari, greu cu piata muncii in acest moment, sper sa ai parte de un job ok iar stresul generat de acesta sa tinda la minim šŸ™‚ mult succes!!

  8. In primul rand felicitari.
    In al doilea rand ai spus mult adevar in acest articol… si cred ca unde sunt eu angajata momentan ar trebui sa citeasca ce ai scris tu pentru a constiientiza lipsa de rezultate.

  9. Andreea

    Sabina, ai scris un articol care a pus un mare punct pe I. Marea, MAREA problema a sefilor din industriile creative este faptul ca au uitat ca locul lor este in fata angajatilor, ca lideri, si nu in spatele lor, cu biciul in mana. Inteleg, criza a lovit tare, piata e asa cum e, concurentii abia astepta sa muste din tine, au zeci de taxe de platit, le e si lor greu, trebuie sa recunoastem. Insa uita ca cea mai importanta resursa a lor sunt ANGAJATII. Cel putin in industria de comunicare si PR, ei sunt cei care fac diferenta, clientul cu ei comunica, lucreaza, negociaza. Oricat de super ar fi un client, un angajat nefericit si stresat nu mai are “tragerea” aia de inima sa faca lucruri extraordinare, le face bine si atat. Este adevarata problema cu salariul, insa, sincer iti spun, as munci si pe un salariu mai mic, daca atmosfera ar fi una mai prietenoasa si mai “umana”.

  10. Ma bucur mult ca ai reusit sa-ti gasesti un job ok. Sper sa ti se para la fel de ok si peste catva timp šŸ™‚

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.