Fetelor le place sa mearga la cumparaturi. Ok. Dar cu o foarte mare exceptie. Cand e vorba de supermarketuri si cozile lor imense, nu ne mai incanta nici pe noi asa de tare ideea de shopping.
Legat de asta, am gasit astazi o campanie ingenioasa pentru Tesco. A fost implementata in Toronto si in Seul. Se pleaca de la ideea ca nimanui nu ii plac aglomeratiile din aceste magazine, ambuteiajele din parcare, casierii nepoliticosi si, mai ales, cozile care se formeaza.
Asa ca solutia pe care agentia magazinului Tesco a gasit-o a fost sa aduca magazinul la oameni. Si iata asa a aparut magazinul virtual din care faci cumparaturile scanand codul de bare al produselor cu telefonul mobil, urmand ca ele sa iti fie livrate acasa, fara costuri suplimentare.
In Toronto magazinul se gaseste intr-o pasarela subterana si inseamna o reprezentare 2D a rafturilor obisnuite din magazine. Se poate alege din peste 120 de produse din diferite categorii (sanatate, frumusete, copii, papetarie etc).
In Coreea de Sud au fost vizati navetistii, unii dintre cei mai ocupati muncitori din lume. Si aici echipa de marketing a realizat ca efortul de a-i aduce pe oameni in magazin este mult prea mare si au decis sa aduca magazinul in locul cel mai convenabil pentru acestia, la metrou.
Rezultate? Cifra vanzarilor online a crescut cu 130%, numarul utilizatorilor noi a crescut cu 76%, iar aplicatia pentru smartphone, prin care se pot cumpara produsele, a fost descarcata de 900.000 de ori.
Idee buna si pentru Romania, dar este nevoie de un magazin care sa aiba cu adevarat buget pentru asa ceva si o echipa de marketing deschisa la minte.
UPDATE Acum am vazut ca a scris si Criserb de asta, mai pe scurt. Sa ii dam link 🙂
Inca o data avem confirmarea faptului ca ideile simple, dar curate sunt castigatoare!
Dap. Dar la noi cand spunem “hai sa ducem magazinul la ei” ne referim la flyere, discounturi si maxim aplicatii pe telefon ….
Pe mine una nu ma atrage. Mie imi place sa le iau in mana, sa vad cum arata, cand expira etc. Nu de alta, dar am patit-o de cateva ori. Produsele erau vechi.
Te cred dar ma gandesc ca nu isi permit asa ceva. E suficient ca o singura persoana sa faca reclamatie sau sa zica ceva de rau ca sa se poata declansa o criza de imagine. Mai ales la ce putere au retelele sociale acum.
Nici mie nu-mi place, e pentru oamenii inculti aceasta aplicatie si care nu iubesc mancarea. Daca vrei sa-ti alegi singur o bucata de carne, daca vrei sa fie taiata in vreun fel etc.
Pentru fast-food-isti e perfect, pentru iubitorii de mancare buna nu. In Europa niciodata nu va prinde asa ceva cel putin nu in tarile cu o traditie gastronomica bogata.
Sa stii ca nu am vazut acolo ca s-ar vinde si mancare dar oricum eu mi-as lua chestii de genul lactate, ambalate etc. Nu carne sau fructe 🙂 Dar ei se axeaza pe alte categorii, dupa cum spuneam in articol.
Campania asta are cam un an de când a fost implementată… nu-i o noutate.
Ceea din Coreea de Sud da, dar in Toronto si in alte orase e acum. Chiar in Toronto e pana pe 30 aprilie in teste, urmand ca apoi sa decida daca mai deschis si in alte parti.
Pai se vede clar in video la minutul 1:02.
E aiurea sa tot scanezi cu telefonul..
Mi se pare mult mai util sa-ti coomanzi pe net ce vrei si gata nu sa se impinga lumea cu telefonul la scanat produsele la metrou..dar no fiecare cu ce prefera. Sper sa nu ajunga si la noi asa ceva sa devenim doar niste roboti.