Zumzi, FunDeal, Kuponiada, GoldenDeals, E-redus, Groupon, iDeals, Coolbuy, Getadeal, RedDeal, Top Deals, Best Dealz, DealFever, Dealside, Funky biz, Group-on, Megabuy, Mydeals, Perfectdeals, Ofertamax, Pretzometru, Profitam, Qponmarket, WinDeal.
Acestea sunt site-urile de cumparaturi in grup din Romania, la acest moment. Ce inseamna asta, stiti deja. Un magazin vrea sa vanda multe produse, ofera un discount pentru un numar minim de comenzi, jumatate de profit se cam duce la site, oamenii cumpara si daca se face numarul ala minim, oferta e activa si toata lumea e fericita.
Problema: toate sunt la fel!!!
Ati observat? Toate aceste site-uri arata la fel, aceeasi structura, aceleasi informatii etc. Creativitate? Nope (or mai fi si exceptii). S-au lasat la fel majoritatea: da like pe Facebook si la 10.000 de fani (sau mai putin) dam un iPad, un iPhone sau cine stie ce alta minunatie. Apoi veneau ofertele.
Cand au fost 2-3 site-uri a fost totul ok. Au fost discutii referitoare la modul de plata (si acum unele site-uri cer date ale cardului pe care chiar banca iti spune sa nu le dai vreodata).
Acum cand sunt atatea, trebuie doar sa aruncati un ochi pe site-ul care le indexeaza: cautareduceri.ro
Toate au aceleasi oferte. Din saloane de coafura, restaurante, filme, cluburi si cabinete stomatologice nu reusim sa iesim. Cand unii apar cu o oferta la pantofi e minune. De o zi, ca o copiaza imediat altii. Altceva nu va mai trece prin cap?
Cum frate sa vezi ca unii au oferta de la un salon de coafura si a doua zi sa ai si tu tot aceeasi oferta tot de la salonul ala? Cum faci? Vezi oferta, suni la aia, noi suntem X si suntem mai tari decat Y, va oferim comision mai mare!
Penibil! Astept inca imbunatatiri. Iar lansarea Groupon.ro cu mare fast dar cu un site plin de greseli gramaticale si cu primele 2 oferte identice cu ale altor site-uri…..
Voi ce credeti? Haideti sa le spunem ce am vrea sa faca …. ca sa scape de copierea asta ….
Pingback: Despre site-urile de cumparaturi in grup, fail! - Ziarul toateBlogurile.ro
Pingback: Tweets that mention Despre site-urile de cumparaturi in grup, fail! | Gazutza Online -- Topsy.com
Site-urile de genul acesta pot fi foarte utile pentru cei care nu au multi bani sa achizitioneze niste produse sau servicii.
In primul rand NU ti se cer nicaieri date pe care banca zice sa nu le dai niciodata… am cumparat oferte si eu si multi prieteni / colegi de birou si nimanui nu i s-au cerut date dubioase, doar cele normale la orice tranzactie online.
Partea cu concursurile e iar foarte misto, eu la Zumzi chiar am castigat un HTC Desire, si nu prin pile sau ca ii cunosteam … am avut doar noroc.
Mecansimul acestor site-uri este mai complicat decat pare la prima vedere, iar pretul pe care il vezi tu la oferta nu este nici pe departe un pret real 100%, exista multe alte comisioane „laterale” (nu cred ca am voie sa dau mai multe detalii) !
Ca toate site-urile arata la fel sincer nu ma intereseaza, ca eu vreau produse si servicii la preturi decente, nu site-uri creative si inteligente, ca nu asta ma intereseaza ! Deci in cazul acestui gen de afacere creativitatea siteului este cam zero pentru oricine, ca doar nu e revista glossy online.
Iar cu ofertele… trebuie sa fie firme care sa accepte sau care sa propuna oferte, nu e vorba ca se copiaza unul pe celalalt. La urma urmei este un intreg procesc ECONOMIC in spatele unei astfel de oferte, un CONTRACT, niste intrari CONTABILE. Nu e pe genul hai ma sa dam oferta prin site-urile alea, e putin mai complicat de atat.
Liana, nu vorbesc in necunostinta de cauza. Am newsletter la toate, le analizez, le urmaresc, acum am un amic care construieste altul si de aceea le urmarim atent pe toate. Stiu comisioanele, stiu contractele, chiar o reducere de genul s-a facut prin mine. Deci crede-ma ca stiu! Si iti pot demonstra fara probleme, cum iti aduc om de la banca care spune ca acele date (de pe 2-3 siteuri de acest fel) nu se dau! Am cumparat si eu, am fost f multumita dar doar de acolo unde datele cerute erau legale. Dar crede-ma nu sunt singura care crede ca e penibil ca azi sa am oferta de la X si a doua zi alt magazin sa aiba fix aceeasi oferta. Si da e penibil ca 2 sapt toate sa aiba oferte de albire dentara de exemplu. Daca nu ma crezi, vezi putin discutiile de pe paginile lor de FB sa vezi cat de „pozitivi” sunt oamenii. Iar nr de comenzi spune tot….(si nu imi da exemplu de cele cu 1 ron la film…ca alea sunt exceptii de la regula, foarte reusite).
Liana sa stii ca au fost sisteme de plata online, care iti cereau toate datele de identificare (adresa, cnp, serie buletin, numar card si cod securitate) care la unele banci permite celui care le-ar putea obtine sa iti faca tranzactii cu conturile. Din cate imi amintesc am discutat asta cu ei pe facebook si au rezolvat problema. Cat despre ofertele care sunt azi la unul, maine la altul, eventual cu 10 lei mai mult la exact acelasi produs si poimaine la altii, mi se pare cam penal…
Dap, unii au rezolvat faza cu datele din banca, altii nu din ce stiu. Sper ca anul 2011 sa nu fie la fel ca pana acum: reduceri la detartraj, albire dentara, la cocktail, la biliard, la salonul de coafura. Aici e nevoie de creativitate 🙂 La gasirea unor oferte speciale.
Observ ca lumea a inceput sa se agite si chiar zilele trecute am mai citit un astfel de material,poate te ajuta sa primesti cateva raspunsuri la intrebarile tale : http://www.mugurfrunzetti.ro/marketing-online-groupon-romania
Buna Sorina. L-am vazut 🙂 Si sunt deacord cu Mugur, e foarte discutabil. Astfel de articole sunt cu zecile, pentru ca lumea incepe sa se intrebe care e faza….dc toate sunt la fel…si cand se vor mai tria 🙂
RT @SimonaStanescu: Am mai primit spamuri dar chiar asa? – „Delia Constantinescu te-a invitatie pe Groupon”
Ce de kk
Stai sa vezi oferta de maine pe Groupon 🙂
Eu ma ocup de vanzari la unul dintre site-uri si chiar as aprecia idei din partea voastra.
In mare parte, ofertele sunt cam la fel pentru ca asta se cere – lumea vrea coafor, masaj, albire, restaurante… Asa ca, daca aveti alte sugestii, sunt bine venite 🙂
Buna ziua si va felicit ca ati reactionat. E primul pas! O sa ma uit de curiozitate cate oferte s-au cumparat la ce se repeta des. Am vazut insa pe un site 5 oferte de manichiura, salon etc una dupa alta cu maxim 70 de cumparari si minima de 13. Oare ii convine? Pana cand sa tot fie astfel de oferte :)? E adevarat ca nu parerea mea conteaza, a minoritatii, ci faptul ca pe multe site-uri aceste oferte inca strang peste 200 de cumparari. Dar daca s-a putut o data 3000 sau si mai mult, de ce nu inca o data. Eu v-as spune sa variati de la produse si servicii ieftine, la scumpe (multi nu fac nimic cu o reducere de 40% de la un produs de 10 milioane….). In acelasi timp, diversificare. Nu se poate sa ai 5 oferte din acelasi domeniu una dupa alta. Apoi problema cu faptul ca azi pe un site e oferta la X si peste 2 zile e identica, acelasi discount, acelasi magazin, pe alt site. Nu iese bine deloc!!! Dc la voi pe site la oferte recente, una e expirata? Da impresia ca celelalte sunt inca valabile… Apoi mi-ar placea sa fie reluate unele oferte care au avut succes mare, ca cea de la Lasermaxx 🙂 Apoi grija la locatia magazinelor de unde sunt ofertele. Am refuzat multe, care erau atractive, ca erau la capatul Bucurestiului sau pe o straduta rau famata… Pacat! In rest raman mirata de ce toate aceste site-uri arata la fel… Nu se poate face alt layout care sa iasa in evidenta? Sau e ceva obligatoriu… O zi buna va doresc!!!
Nu iti place cum arata funkybiz.ro? Acolo cu siguranta au incercat sa iasa putin din tipare, cel putin din punct de vedere al layoutului
PS: au si design mention pe thecssawards.com
e f misto designul 🙂 nu stiam de el deloc… mercic de recomandare
Multumesc pentru feedback 🙂
Sa le luam pe rand: cumparatori sunt multi in Bucuresti, nevoile lor pe masura, iar ofertele de regula raman pe site cam 24 de ore. Daca au ratat-o azi…vor o noua ocazie. Iar apoi, fiecare site are politica proprie.
Diversificarea … noi asta incercam sa facem. Pana acum, am avut cel mult doua saloane pe saptamana, cel mult un restaurant, etc.
Acum…ca respectivele firme semneaza contract si cu alte site-uri si apar azi la noi si maine pe un alt site – asta e ceva greu de controlat. Noi incercam, pe cat posibil, sa ne ferim de astfel de situatii – nu doar din ratiuni de varietate, cat si din ratiuni de supra-aglomerare, deci scadere a calitatii serviciului.
(Apropos – aste e si motivul pentru care acea oferta apare „expirata” – numarul de vouchere a fost limitat pentru a evita aglomerarea, iar limita respectiva a fost atinsa. Intr-adevar, poate exprimarea nu e tocmai fericita 🙂 )
Zonele sunt un alt subiect pe marginea caruia se poate discuta mult – in mare parte, incercam sa ne axam pe centru. Insa tot din ratiuni de varietate ne mai ducem si in alte zone – sa fie aproape de cei care locuiesc acolo. E mai la indemana sa mergi la o sala de fitness care e la tine in cartier, decat pe Calea Victoriei, unde nu gasesti loc de parcare.
Si vom mai repeta oferte – nu exact in aceeasi forma, incercam sa iasa mai bine ca prima data.
La partea cu layout-ul nu comentez 🙂 Pot spune doar ca noi folosim acelasi layout in toate tarile unde operam, deci in cazul nostru chiar e un „standard” 🙂
Cu placere 🙂 Da asa e, baza e in Bucuresti cu toate ca am observat o iritare a celor din provincie care nu sunt bagati in seama. Am observat diversificarea la voi bravo 🙂 Eu am vrut sa vb la general ca sa nu se simta nimeni lezat 🙂 Tu daca iei oferta de la X azi nu ai cum sa stii ca maine o da la alt site la fel. Dar acel site poate vedea ca a fost si la tine si sa o lase pe mai tarziu sau sa o modifice. Adica primul nu are nici o vina, doar urmatorii au :-p Am inteles cu „expirata” dar na mi-a dat senzatia ca celelalte sunt valabile. Eventual de pus in loc de „Oferte recente”, „Oferte incheiate” sau ceva de genul. Si cu zonele inteleg dar chiar si intr-un cartier marginas e de preferat o strada principala nu o straduta mica. Am patit-o de m-am pierdut in ultimul hal si localul nu era cel mai curat…. Am inteles cu layout-ul la voi. Ciudat e ca toate au fix aceleasi linii si site-urile arata aproape identic. O fi venind toate de la international ….
Si-asta cu „vina” e discutabila. 🙂
Daca eu planific o oferta sa intre poimaine, de exemplu, si pregatesc macheta si toate cele, iar maine apare pe un alt site…deja e prea tarziu s-o mai inlocuim.
Dap…cred ca tine mult de modul de a gandi a magazinelor…
Sabina, articolul e documentat si interesant.
Din curiozitate… ce date de pe cardul de credit nu se dau pe site? Cand se implementeaza un sistem de plata se merge cu un payment gateway ce preiau datele respective. Asadar sistemul e cat se poate de sigur.
Groupon cere intre-adevar datele direct pe site-ul lor, dar ele se trimit din cate am observat direct la payment gateway-ul cu care lucreaza ei.
Si a doua intrebare cu ce difera hoteldeals, la prima vedere pare similar cu celelalte totusi?
Pingback: Cele mai comentate articole de pe blogul meu - Sabina Cornovac Blog