Nu am mai scris de mult despre Social Media si Facebook si sper sa recuperez. Astazi vreau sa va anunt ceva la care nu ma asteptam sa se intample asa de repede.
Stim deja ca pe Twitter, Instagram si Pinterest, hashtag-urile sunt la mare cautare. Sunt acele cuvinte cheie, scrise cu # in fata, prin care poti sa urmaresti o intreaga conversatie despre subiectul dorit. Doar apesi pe acel cuvant si vezi toate tweet-urile sau pozele care il au.
Sunt foarte utile pentru companii si campanii si chiar si pentru utilizatori. Vrei sa stii ce anunturi de inchiriere s-au publicat pe Twitter? Cauti dupa #inchiriez si eventual #bucuresti. Sau cine isi cauta sau ofera job, #oferjob, #cautjob.
Iata ca e randul lui Facebook sa ne faca aceasta surpriza frumoasa si sa anunte introducerea hashtag-urilor. Nu ca nu erau folosite deja. Dar degeaba, ca nu puteai sa dai click pe ele. De acum incolo sa putem sa:
– cautam un hashtag in bara de cautare
– sa dam click pe hashtag-uri din alte site-uri
– sa scriem statusuri direct din feed-ul de hashtag-uri si rezultate de cautare
Se vorbeste si despre posibilitatea ca unele companii sa cumpere hashtag-uri. Nu se poate inca, dar asta nu inseamna ca nu se va intampla in viitor. E clar ca le pot folosi si va ajuta enorm. Una e sa dai like la ceva si alta e sa folosesti un hashtag si apoi sa fii gasit prin cautare. In ceea ce priveste Facebook Ads, iata declaratiile lor:
“If you are already using hashtags in an advertising campaign through other channels, you can amplify these campaigns by including your hashtags in Facebook advertising … Any hashtags that you use on other platforms that are connected to your Facebook page will be automatically clickable and searchable on Facebook. We recommend you search for and view real-time public conversations and test strategies to drive those conversations using hashtags. Hashtags do not impact your distribution or engagement in News Feed on either desktop or mobile. We recommend you continue to focus on your existing campaigns to drive your most important business objectives. Hashtags are a first step in surfacing relevant and important public conversations. Over time, our goal is to build out additional functionality for marketers including trending hashtags and new insights so that you can better understand how hashtags fit into your overall Facebook advertising strategies and drive your business objectives.”
Acest feature nu este disponibil inca la toata lumea, dupa cum ne-am obisnuit, o sa apara si la noi curand. Iata si anuntul oficial aici. Acum depinde de noi, utilizatorii, si de companii, sa le folosim cu cap si sa nu vedem statusuri pline de hashtag-uri si atata tot. E o sansa de a organiza informatia, nu de a o aglomera si mai tare. Sper …
Intre timp la mine merge si e chiar util. Apesi pe hashtag si ti se deschide o fereastra noua cu toate posturile care il contin.
Ce parere aveti? O sa le folositi? Eu cred ca da, ca doar deja e plin Facebook de hashtag-uri (cel putin la mine). Macar acum o sa si foloseasca la ceva!