IAB Forum 2013

Astazi se desfasoara acel eveniment pentru care v-am spus sa va luati liber pe 1 octombrie. Iata ca eu nu am reusit sa fac asta, sa imi fie rusine.

Dar asta nu inseamna ca nu va voi tine la curent, aici, cu ajutorul celor prezenti in sala, cu ce se discuta la IAB Forum 2013, unde sunt blogger oficial, spre onoarea mea. Ceilalti bloggeri sunt Andra Zaharia, Victor Kapra, Titus Capilnean si Claudia Tocila.

iab_forum

Dan Vartopeanu vorbeste despre ghidul de mobile advertising si despre trecerea la smart devices. E foarte importanta implicarea advertiserilor cu metodologii si studii de caz dar e nevoie de ajutor si de la publisher. De retinut: sa nu faceti campanii de mobile care duc catre site-uri cu teme neoptimizate pentru asa ceva!

Vasile Alboiu, Creative Director la SeniorHyper aduce in discutie subiectul „digital creativity” si da exemplu Orange Interactive Orchestra, unde au dirijat 750 de oameni in doar 14 zile. Al doilea exemplu este Airwaves board cu 11.000 de useri care s-au implicat, 3000 de poze urcate si 25.000 de noi fani pe Facebook.

Urmeaza studiul gemiusAudience care va prezenta profilul utilizatorilor romani de internet, clasamentul celor mai vizitate site-uri de romanii cu acces la internet si date despre frecventa de folosire a internetului in Romania.

iab_2

– 8.9 milioane de utilizatori, cu 49,8% rata de penetrare a internetului
– 23 milioane euro investitii in online advertising pe piata de la noi
– 26 de ore si 59 min este timpul mediu petrecut online
– 4,47 milioane de utilizatori sunt barbati si 4,44 milioane sunt femei, dar barbatii fac 60% din trafic
– 2,4 milioane de utilizatori au intre 25 si 34 de ani
– top site-uri accesate in Romania: Google, Facebook, Yahoo, Youtube si Wikipedia

iab_1

Gabriel Patru si Lacramioara Loghin de la Media Direction:

– Look at me, like what you see and now come a little closer
– Telling brand stories is much like the development of human relationships
– relatia brand-consumator este ca orice alta relatie amoroasa
– 28% dintre consumatori nu considera intruzive bannerele si reclamele chiar daca publicitarii cred ca sunt
– 34% dintre utilizatori spun ca sms-urile promo sunt intruzive, iar marketerii sustin invers (la fel si cu reclamele TV, dar procentul e mai mare)
– relationarea cu brandurile este importanta: consumatorii vor o interactiune umana cu brandurile
– peste 60% din branduri isi prezinta produsele intr-o lumina (prea)  pozitiva

iab_3

– 74% dintre consumatori spun ca vor ca brandul sa isi recunoasca singur greselile iar peste 50% din ei vor ca brandurile sa fie mai responsabile in social media

Raluca Barbu, Piraeus Bank vorbeste despre integrarea digitalului in strategia de comunicare a bancii si campania Curaj Romania care tocmai a castigat un premiu la Webstock. Ei mi-au trimis mascota Dot, care a devenit prietenul meu o lunga perioada.

Alexandra Olaru de la McDonald’s Romania:

– de la „mesagerul e important” la „cel care te asculta e important” – studiu de caz
– ei sunt pe locul 28 in topul celor mai populare pagini de Facebook din Romania
– in perioadele dificile,cei care sunt alaturi de tine (ca brand) pe Fb sunt alaturi si dincolo de mesajele corporate”
– logo-ul McDonald’s este cel mai cunoscut simbol din lume, inainte de cruce
– crearea unei comunitati pe Facebook pentru apropierea de consumatori – e important ca oamenii sa spuna deschis „I’m lovin’ it”
– toata lumea are o opinie despre acest brand si asta e o adevarat provocare in SM
– aplicatia de FB pentru paharele de la meniuri a avut rezultate bune: 20.000 de fani noi, 12.000 de utilizatori, peste 360.000 de jocuri jucate

„Life on Digital Planet Brand”, studiu GfK prezentat de Caroline Henne

iab_4

– s-au luat trei campanii din online si s-au analizat prin cookies online si alte modele de monitorizare pentru offline (Starbucks VIA, Maggi So Juicy si Lucozade)
– favorabilitatea fata de brand și intentia de cumparare au fost stimulate si au crescut cu 10% si, respectiv, 11% prin online, fata de 4% si 3% prin intermediului TV
– Banner blindness is just a myth
– online-ul se poate descurca singur sau are nevoie de sustinerea offline-ului?
– in acest moment cel mai bine e sa apelezi la TV plus online

Dimitris Karpouzas, MSPS Greece, vorbeste despre „Sex, holidays and football

– Mobile magic, QR codes pe cutii de pizza si publicitate neconventionala
– OTE Greece thinks outside the pizza box with the Football Double Play Economy campaign: 8000 codes, 1500 users with promotion only on the pizza box
– exemple de aplicatii prin care se face un video cu toate pozele inscrise de utilizatori
– invatam cum sa reutilizam continutul valoros cat mai creativ pentru a da mai departe mesaje

Patrizio Zanatta, Rubicon, Real time bidding

iab_5

Rubicon Project este un proiect despre care puteti afla mai multe aici. E vorba de o platforma de licitatii online pentru spatiile publicitare puse la dispozitie de publisheri.

Cristina Bazavan – despre zvonuri, mesaje si propagarea lor in social media

– prezentarea este urcata deja pe blog

Ionut Gaota, Microsoft: Internetul then & now. Despre trenduri in online

– 297 miliarde de mailuri trimise anual
– trenduri in online: mobility, social, cloud, big data

Stefan Chiritescu, BBDO

– produsele conteaza mai putin, contextul si experientele sunt cele mai importante- Contexts are the new insights

 Revin cu completari cand voi avea. Va multumesc 🙂

1 Comment

  1. Multumesc pentru insight. 😉 Plus ca acum am aflat despre popularitatea logo-ului McDonalds.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.