Episodul 18 din seria #ÎnvațăSocialMediacuSabina este despre un sfat pe care îl dau mereu, mai ales începătorilor. Dar acum vom discuta doar despre social media și o meserie pe care o poți face doar dacă accepți să mai și ieși din bula ta!
Când țin un curs sau un workshop sau o scurtă prezentare, încerc să nu uit niciodată să ating acest subiect. De ce? Pentru că mi se pare că ne menține pe toți cu picioarele pe pământ. Și, pentru că de cele mai multe ori prea multă teorie strică, vreau să vă dau un exemplu cât se poate de clar și ușor de înțeles.
- Lucrezi pentru brandul X. E un brand pt barbati, peste 35 de ani, venituri medii si mari, din zone urbane, în special din București. Să zicem.
- Normal este să faci mult research, săptămânal, zilnic etc. Să te documentezi, să vezi ce e nou în piață, să te adaptezi, să urmărești concurența, să acționezi în functie de ultimele știri etc …
- Uneori o să ai momente când vei intra în discuții despre care nu știi nimic, vei vedea competiție care vorbește ceva despre care nu ai auzit și o să te simți pe lângă, în plus
- Acela e primul moment când o să îți dai seama că ai stat prea mult în bula ta și a brandului tău!
Ai ajuns în momentul ăla. Când lucrezi la Ziarul Financiar și nici nu concepi ideea de a te uita vreodată pe Libertatea. OMG! Parcă simți că o să orbești și o să vomiți. Heiii! Trezește-te! Hai să îți explic exact de ce:
- există un motiv pentru care Libertatea și Click sunt printre cele mai citite reviste și site-uri din România
- acolo sunt foarteeee mulți oameni, cei care au votat fix cu cine nu te-ai așteptat, ăia care nu au fost cu tine la protestele din stradă, cei care sunt foarte uniți și comentează de zor peste tot
- nu înțeleg, nu ai nicio dorință de a le explica și lor cum e cu finanțele? de a le schimba puțin viața? de a-i ajuta să evolueze, să economisească, să înțeleagă ce se întâmplă în țara lor?
- cum vrei să evoluezi, la acest brand sau în carieră, dacă ești înconjurat doar de oameni care fac și spun ce îți place?
- e important să le citești comentariile, să vezi ce le place, ce îi atrage, care le sunt problemele, ce vocabular folosesc și cum ai putea să te folosești de informația asta
În caz contrar, o să te trezești că nu înțelegi de ce e PSD la putere, dacă toată lumea de la tine de pe Facebook e cu PNL. O să ți se pară super ciudat că doar 20% din România a votat. Sau că sunt extrem de mulți chiriași afectați de creșterea, sau nu, dolarului sau a euro. Când în bula ta toți plătesc în lei sau au casele lor deja. Sper că m-am exprimat cât de cât clar.
Ieși din zona ta de confort. O dată pe săptămână, o dată pe lună, 5 minute, o oră etc. Vezi cum e lumea întreagă, nu doar bula ta. Dacă tu nu suporți Snapchat, nu înseamnă că fanii brandului pentru care lucrezi nu sunt acolo. Și nu vei afla asta deloc dacă refuzi să îi asculți.
Pentru orice întrebări sau sugestii de viitoare articole, știți deja unde mă găsiți 🙂
—————————————————————————————-
Sunt Community Marketing Coordinator cu o experiență de aprox 10 ani dintre care 5 ani de management. Am lucrat ca freelancer sau angajat pentru branduri precum SavaBros, F64, RCS&RDS, Autovit, Mercador, Nutline, Fiesta, PaginaMedicala.ro, Dentist.ro etc. Susțin cursuri, workshop-uri și prezentări despre social media & community. În plus scriu pe blogul SabinaCornovac.ro din aprilie 2008. Află mai multe despre mine aici. Citește toate articolele din categoria #ÎnvațăSocialMediacuSabina. Și hai pe grup să discutăm aici.