Am ajuns si la ultima zi de la evenimentul „Internet & Mobile World 2012”, pe o ploaie care ma face sa ma gandesc la Londra. Voi relata iarasi, live, idei de la seminariile la care apuc sa merg.
Cloud public in companii dinamice – Alexandru Molodoi, GECAD NET
In aceasta perioada trebuie sa fim mult mai competitivi decat in general, pentru ca sunt vremuri grele pentru media si publishing.
Studiile arata ca romanii sunt hypercompetitivi si asta nu e ok deloc pentru ca ne consuma toata enervia. Din pacate nu suntem competitivi pe echipe ci individual. Pentru asta avem nevoie de solutii de colaborare eficiente care sa ne ajute sa obtinem acel tot unitar care sa dea cu adevarat rezultate.
Studiu de caz: Mercury 360, agentie independenta de consultanta de marketing si comunicare din Romania. Ei si-au dat seama din timp ca nu pot continua fara sa aiba aceste instrumente importante si ca nu e nevoie sa investeasca in hardware.
Provocarile industriei:
– deadline strans
– feedback rapid pentru colegi si colaboratori
– feedback de oriunde, oricand
– timp de reactie rapid
– singura constanta este schimbarea
– bugetele sunt restranse
Aveau nevoie de o solutie care sa le permita sa comunice de oriunde, oricand. Aceasta a fost Office 365, o suita de colaborare si productivitate in cloud. Fata de cele cunoscute, aceasta se foloseste ca serviciu si se plateste lunar, atata cat o folosesti. Este alcatuita din Office Professional Plus (editare documente si deschidere in browser), Exchange Online (acces la mail de oriunde), SharePoint Online (stocarea si partajarea documentelor si coordonarea activitatilor lucrului) si Lync Online (mesagerie instantanee, apeluri audio-video si conferinte online)
Resurse necesare: un project manager, buget de 19 euro pe luna, timp de implementare 1 saptamana.
Beneficii: raport beneficii-costuri avantajoase, securitate, ROI rapid, implementare rapida, scalabilitate, simpitate, adoptie rapida, productivitate, infrastructura unificata.
Seo Monitor – Cosmin Negrescu
Google este o foarte buna sursa de trafic cand ai nevoie de asa ceva si nu vrei sa platesti chiar pentru fiecare vizitator. Traficul unui site de publishing ar trebui sa creasca pe masura ce contentul lui creste, dar nu se intampla asa, pentru ca articolele lui nu mai sunt promovate pe Google.
Studiu de caz: Zile si Nopti.ro – au cam 4000-5000 de vizite din Google lunar, ceea ce e foarte putin. Sunt cautati dar totusi oamenii nu ajung la ei. Si asta pentru ca primele rezultate oferite sunt relevante pentru cititori si de aceea contentul trebuie valorificat, nu doar creat.
Cele mai eficiente display ads din Romania – Catalin Emilian, Gemius Research
Prezinta raportul AdMonitor, in 11 tari din zona, realizat periodic, cu un ranking al celor mai populare si eficiente formate publicitate si un focus pe anumite sectoare.
– cele mai cunoscute sunt bannerele simple
– cele rich media au o rata de click semnificativ mai mare (1.4%) iar rata de click pe piata este de 0.3%
– cele mai multe campanii au bannere cu 300×250 (70.7%) urmate de cele cu 728×90 (64%)
– CTR-ul cel mai bun il obtine interstitialul si bannerul expandabil
– bannerele 300×250 stau cel mai bine ca share-uri pe afisari (34%) si pe share de campanie (70.73%)
De ce sa folosesti AdMonitor? Ca sa vezi cele mai de succes formate de publicitate, sa vezi ce face concurenta si sa primesti rapoarte detaliate si trenduri pe piata.
Gandul.info, trecerea de la print la digital – Cosmin Pachiu, Mediafax Group
In iulie 2012, 8 publicatii au fost inchise dar doar Gandul.info a reusit sa se mentina, trecand de pe pozitia numarul 19 pe cea cu numarul 3.
Cum a reusit?
– resursa umana a inteles aceasta transformare si s-a adaptat
– si-a adaptat continutul, mai scurt, mai concis, cu media, cu SEO
– si-a integrat social media
– s-a facut disponibil pe toate platformele
Acum e disponibil online, pe smart TV, pe Android, iOS, e portabil, scalabil, sociabil. In plus, Gandul Live este un nou produs, lansat in mai 2012, care este un pas in plus in media, oferind un format video de stiri, comentarii si opinii.
Trebuie sa detii continutul, dar trebuie sa stii sa-l si distribui. Pentru ca degeaba ai cele mai bune articole daca nu ajunge unde si cum trebuie la publicul tau tinta.