Social Media Summit 2014

Daca anul trecut am facut live blogging de la Social Media Summit Bucuresti 2014, anul acesta veti gasi aici doar ideile principale, in timp real.

sms_bucuresti_2014

Astfel, vreau sa am ocazia de a asculta mai mult si de a scrie mai putin. Si la final va voi oferi link-uri spre cei care vor face live-blogging 🙂 Pana atunci, e bine sa stiti ca anul acesta vom analiza social media in 2013 care a insemnat generare de continut si implicarea consumatorilor. Tendinta  va continua si in 2014,  dar la un nivel si mai complex.

Pe o piata ce numara aproape 3 milioane de cititori de bloguri si mai mult de 5,6 milioane utilizatori de Facebook in Romania, business-urile vad tot mai clar alternativa la bugetele imense cheltuite pe campanii traditionale de advertising. Social Media devine amplificatorul interactiunii consumatorilor cu brandurile si mediul preferat de transmitere si comunicare a experientei de brand.

Si iata ca primul mare eveniment despre social media din Bucuresti incepe 🙂

SESIUNEA 1: Tendinte in blogging

– sfaturi de la Marta Usurelu pentru bloggeri, agentii si clienti care uita sa evolueze, sa faca schimbari, sa indrazneasca, sa raporteze, sa verifice etc

Florin Grozea scrie pe 8 bloguri in acelasi timp si recunoaste ca blogul i-a adus prieteni, fani si oportunitati de afaceri. Blogul a insemnat o revelatie si i-a adus o noua dimensiune a brandului sau si l-a ajutat sa isi construiasca un nou brand personal si sa isi repozitioneze mesajele. Alte exemple pozitive: Tudor Chirila, Cornel Ilie, Adrian Sana

Adela Parvu si-a facut un blog de nisa pe home&garden si se considera un om cu “de ce-ul” pe buze, de aceea tot ce scrie porneste de la raspunsurile la aceasta intrebare. Scrie de 15 ani pe subiectul asta iar ea cuvantul “nisa” a rezonat foarte tare. Anul trecut a castigat bani din colaborari care nu erau neaparat pe blogul ei. A realizat ca nu isi doreste deloc sa lucreze intr-o agentie de PR. In timp, si-a dat seama ca social media inseamna indeplinirea viselor unei echipe intregi. O viata avem? Colorata sa fie!

Dan Dragomir este unul dintre cei mai buni bloggeri de IT, care publica stirile direct de la conferintele de presa. Asta pentru ca mereu a cautat valoarea din spatele articolelor sale. Un blog de nisa poate sa aiba succes prin: specializare, documentare, dedicatie, pasiune, auto-critica si auto-perfectionare, incredere, analiza competitiei si diferentiere.

Cristian China-Birta vorbeste despre importanta blogurilor de nisa. Bloggerii traiesc in social media si offline. Iar la Kooperativa.ro mizeaza pe blogul de nisa, cel personal si pe structura asociativa, colaborativa. Printre beneficiile campaniilor pe bloguri se numara costurile mai mici, dar nu foarte. Insa la inceput intreaba-te daca ai nevoie de bloggeri, cum ii alegi si gestionezi, cum sa fie campania si cum ii analizezi rezultatele.

Dana Paun are un blog de subnisa, axat pe fotografie de streetstyle. Considera concurenta foarte buna pentru o provoaca si o obliga sa se perfectioneze. Asa a ajuns la investitii in aparatura, calatorii, documentare etc. A ajuns sus prin socializare, networking, bartere, munca multa, sute de contacte si carti de vizita, newslettere, vanzare de fotografii la nivel international etc.

SESIUNEA 2: Ce asteptari au companiile de la social media?

Vali Petcu ne raspunde la intrebarea: de ce se viralizeaza anumite subiecte tabloide sau deloc reale, de exemplu: Danone si bacterii vaginale, moartea prin Coca Cola, moartea prin Redbull, Ponta criminalul. Raspuns: rea-vointa, dezinformare, prostie, nepasare. Solutii? Bloggeri: documentare, informare, pur si simplu citirea articolului. Companii: educarea si responsabilizarea angajatului.

Catalin Dobre de la McCann Bucharest prezinta Social Media Extra Time – daca sunteti interesati de domeniu sa dati like la pagina de Facebook. Aflam detalii despre realizarea unui brand, unui personaj si despre importanta contentului unic si relevant. Detalii despre campaniile cu Ghita de la Vodafone si “Romanii sunt destepti” de la Rom. E important sa fii prezent si pregatit sa reactionezi in timp real la feedback-ul publicului.

Mugur Patrascu spune ca brandurile asteapta magie de la social media. Totusi 20% stiu sa faca SM, 80% se chinuie. Sunt clienti care baga 50% din bugetul de online in Facebook chiar daca acum senzatia este ca s-au cam schimbat lucrurile o data cu modificarile de algoritm. S-au schimbat criteriile de performanta si multi isi dau seama ca mimetismul e principalul lucru care conduce industria de digital din Romania. Social is not the objective but the meaning. Social is natural selection. The Social is about a cultural connection. E nevoie de Social Media Manager, Social Media Strategy si Social Media Commitment. Social is social people, social platforms, social language.

– Cu ce bloggeri au lucrat companiile in 2013: Cristina Mazilu, Vlad Petreanu, Cabral Ibacka, Simona Tache, Radu Dumitru, Cristina Bazavan, Andreea Ibacka, Cristian Manafu, Victor Kapra, Chinezu.

Anca Nuta de la UniCredit Bank recunoaste ca nu sunt experti in SM ci poate pionieri dar evolueaza. De la un jurnal anonim pana la bloguri asumate si o responsabilizare a internetului. Este foarte important ca un blog sa aiba obiective, strategii de continut, public tinta, domenii de interes etc. Blogul e un canal de comunicare de la care vrei calitate si credibilitate, nu tabloidizare, proiecte comune si posibilitatea de a sustine proiectele bloggerilor (Este relevant pentru clienti si angajati? Cunosti proiectele companiei? Este compatibil cu valorile brandului?)

SESIUNEA 3: Facebook reloaded

– Pe Facebook in .ro, primele 1000 pagini au 170.5 milioane fani duplicati. Un utilizator mediu urmareste in medie 24 de pagini de brand. O comunitate medie de 100.000 fani a unui brand de produs genereaza zilnic 225 like, 16 share si 8 comentarii. Pentru brandurile media cifrele sunt de 10 ori mai mari. In Romania se posteaza cam 5-7 posturi pe zi cu fotografii cu text si link, link +text. Cine castiga pe Facebook? Generatorii de continut (muzica, televiziune etc). Copilasul e noua pisica pe Facebook. Share-urile saptamanale au crescut cu 35% fata de media anului trecut si cu 85% fata de o saptamana din febr 2013. Cifrele sunt oferite de Catalin Tenita de la Zelist.

– Ce mai e nou pe Facebook aflam de la Alexandru Negrea. Nu e adevarat ca mediul de comunicare nu merge, ci produsul tau nu e bun, poate. Intrebari: ai codurile de remarketing de la Facebook la tine pe site? Aveti codurile de conversie pe site? Aveti goluri setare in Google Analytics? Faceti A-B testing in Fb Ads?

Cristian Manafu ne spune ca utilizatorul de Facebook nu e prietenul tau, nu e tampit, e nevasta-ta! Lectii: asculta, comunica, petreceti timp liber separat, fa ce ai promis, nu sufoca, posteaza la orele optime, sa iti aduci aminte de inceputurile relatiei, cunoaste fanii adevarati si rasplateste-i, nu incerca sa o schimbi cu ceva ce nu este, arata aprecierea pentru ce face pentru tine, multumeste-le. Daca nu poti, cauta “Facebook Love Counselor”. Anul 2014 o sa fie anul in care brandurile se vor da cel mai tare cu capul de pereti pe Facebook.

Sper ca va sunt utile ideile notate si voi face update cu prezentarile care o sa fie puse online 🙂

3 Comments

  1. Does this tie in with any other social media events outside Romania?

  2. SMS va fi doar in Bucuresti? Nu vor mai fi editii si in alte orase?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.