fbpx

Câți alpiniști sau pasionați de munte au murit în ultimii ani în România? Pierduți în necunoscut, imposibil de găsit, departe de cei dragi, înconjurați de stânci?

Inițial am vrut să caut această informație. Apoi am renunțat de frica a ceea ce voi găsi. Prefer să mă axez pe veștile bune pe care le-am primit astăzi de la prietenii mei, Vodafone România.

Salvamont contează pe GigaNetwork 5G și pe GigaNetwork FIBRĂ

După un parteneriat de peste 18 ani, Vodafone România și Salvamont își consolidează relația, dar cu același obiectiv: salvarea de vieți umane. În acest sens lansează două soluții digitale care, împreună cu puterea şi fiabilitatea reţelei, repoziționate recent sub numele Vodafone GigaNetwork, ajută la reducerea semnificativă a timpului de căutare a victimelor şi la salvarea mai multor vieţi omeneşti.

De ce contează? Pentru că de la an la an, numărul acțiunilor de salvare crește cu 30 – 40%. Doar anul trecut, Salvamont a avut peste 7.000 de misiuni și mai mult de 8.500 de persoane salvate.

  1. Prima dintre soluții este dezvoltată în premieră de echipa de tehnologie a Vodafone România și asigură acoperirea cu semnal mobil în zonele montane greu accesibile şi înconjurate de pereţi stâncoşi care blochează propagarea semnalului mobil generat de releele terestre actuale. Soluția este formată dintr-un echipament instalat la sol, pe un mijloc de transport specific acestor zone, care se conectează prin satelit la centrul rețelei Vodafone, şi un echipament radio instalat pe o dronă profesională ce este ridicată deasupra zonelor de căutare. Echipamentul radio instalat pe dronă generează semnalul mobil (voce și date), inclusiv semnal 5G, pe o rază de până la 10 km. Telefonul mobil al persoanei căutate se conectează, astfel, în mod automat la rețeaua Vodafone, victima putând contacta serviciul unic de urgenţă 112, indiferent de operatorul ale cărui servicii le folosește. Mai mult, dacă persoana căutată utilizează aplicația Salvamont-Vodafone și a activat funcția de localizare prin date mobile înainte de a porni pe traseu, echipa de salvatori montani va putea urmări traseul acesteia pe munte și o va putea găsi mai repede.
  2. Cea de-a doua soluţie utilizează fotogrametria și inteligența artificială pentru capturarea și analizarea imaginilor geolocalizate, colectate pentru detectarea în mod automat a persoanelor dispărute. Capturarea imaginilor de înaltă rezoluţie în zona de căutare este realizată de o a doua dronă profesională, echipată cu tehnologia necesară pentru fotogrametrie și termoviziune. Astfel, în doar 30 de minute, drona poate parcurge 5 km liniari și poate acoperi o suprafață de 24 de hectare, realizând între 130 și 300 de imagini, în funcție de parametrii de zbor și de rezoluția camerei din dotare. Fotografiile sunt transmise după descărcare, prin intermediul rețelei create special pentru misiunea de salvare, către Centrul Național de Analiză Date Salvamont-Vodafone pentru a fi procesate. În centrul de analiză conectat la rețeaua GigaNetwork FIBRĂ, datele sunt analizate și procesate în câteva minute (aprox. 100 fotografii în 2 minute) prin intermediul programului de detecție automată cu inteligență artificială SARUAV. Sistemul face identificarea după o serie de indicii, cum ar fi silueta sau haina unei persoane, iar echipa din centrul de analiză trimite salvamontiștilor din teren coordonatele exacte unde acestea au fost reperate.

„Proiectul lansat astăzi demonstrează încă o dată că tehnologia și spiritul uman, aduse împreună, pot avea un impact uriaș. Când vorbim de salvarea de vieți omenești, tehnologia poate fi factorul decisiv în intervenţiile în care timpul de căutare este esențial. Pentru noi, faptul că salvatorii montani contează pe rețelele noastre clipă de clipă în misiuni în care nu de puține ori își pun propria viață în pericol în încercarea de a salva alte vieți este cea mai importantă recunoaștere a fiabilităţii şi performanţei reţelelor noastre”, a declarat Cătălin Buliga, Chief Network Officer, Vodafone România și Head of Fixed and Mobile Networks Development and Optimization, Europe Cluster Markets.

De la Supernet la GigaNetwork

Am ales acest moment pentru a anunța tranziția de la Supernet la Vodafone GigaNetwork în contextul evoluției noastre firești spre o companie de tehnologie, al rolului asumat de jucător convergent și ca urmare a investiților constante în rețelele noastre. Consolidarea și extinderea parteneriatului cu Salvamont confirmă fiabilitatea rețelei noastre pe care salvatorii montani se bazează în momente cheie în misiunile lor’”, a declarat Nedim Baytorun, Consumer Business Director, Vodafone România.

Rețeaua Vodafone GigaNetwork mobilă a fost certificată „Best in test” în martie 2022 de către auditorul german umlaut, obținând un punctaj total record al ultimilor șase ani în evaluările umlaut, de 922 de puncte, la o diferență de 25 de puncte de următorul operator clasat.

Astfel, rețeaua de comunicații mobile GigaNetwork a Vodafone s-a remarcat ca fiind cea mai bună rețea de voce și date mobile la nivel național, obținând cel mai mare punctaj total, cel mai mare punctaj pentru serviciile de voce mobilă, cel mai mare punctaj pentru serviciile de date mobile, cel mai mare punctaj pentru zonele urbane și cel mai mare punctaj pentru fiabilitatea rețelelor mobile. În ceea ce privește rețeaua Vodafone GigaNetwork FIBRĂ, aceasta a fost deja certificată de același auditor german, în luna august 2021, pentru cea mai bună experiență de utilizare a internetului fix din România, fiind prima astfel de certificare conferită de auditorul umlaut unui operator de rețea de internet fix din țara noastră.

Mândră să fiu client Vodafone România!

#TogetherWeCan #Salvamont #VodafoneGigaNetwork #ReteauaPeCareTePotiBaza

(articol sponsorizat)

Poate vrei să citești

7 thoughts on “Spirit uman + tehnologie = vieți salvate

  1. Si eu sunt client Vodafone si am vazut reclama la televizor. Am avut un frate gasit cu ajutorul Salvamont si de atunci le sunt pe viata recunoscatoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.