fbpx

Gata, incepe Webstock 2011 si cu ocazia asta, in calitate de Event Ambassador, va pun la dispozitie live streaming-ul de la eveniment si voi incerca sa fac si un live blogging cat mai util.

Este ora 9:15 si se umple sala asteptand sa inceapa marele eveniment. Sa pornim deci live blogging-ul 🙂

Sesiunea 1 – New Trends in Social Media si Tehnologie

Cristian Manafu – Evensys

Folositi m.webstock.ro pentru mobile, #webstock11 pe twitter, bloggers cards oferite participantilor, test telefoane, real life box.

Petrecerea o sa fie diseara la The Floor, in Centrul Vechi.

Se prezinta noua campanie Pepsi care ofera premii de 20.000$ pentru proiecte, muzeul Redescopera Romania, posibilitatea de a trimite poze din sala la webstock@HPeprint.com, coltul pop-art de unde are Manafu tricou si jocurile WiFi din pauza.

Anul trecut se vorbea despre faptul ca, din punct de vedere al New Trends, ne intoarcem la baza. Si cam asta a facut Google cu Google Plus si Circles. In plus, asteptam de la anul urmator NFC (near field communication), Social TV (se da exemplu “Romanii au talent”, emisiune care contribuie la integrarea televiziunilor in the game) si Image Recognition (Facebook, Google)

Cabral Ibacka – Cabral.ro

Intre prima data cand a vorbit pe scena Webstock si acum, a invatat sa scrie.

Feedback-ul primit aici in sala este viciat deja, nu ne ajuta foarte mult. In schimb el isi doreste sa isi invete publicul, sa stie totul despre el si asta a invatat in toti acesti ani de televiziune. Pana la urma totul tine de atentie, de posibilitatea de a face diferenta intre un public si altul. Cand ajungi sa le definesti foarte bine caracteristicile celor care te citesc pe blog, atunci ai o comunicare.

Cum iti cunosti publicul? Atentie, atentie indiferent de modul de comunicare. Esti atent la oameni inmagazinand informatie (el stie despre primii 100 comentatotori de la el de pe blog ce probleme au, unde stau, ce masina au etc). Orice fel de comunicare, trebuie sa o faci in cel mai serios mod posibil (Chinezu glumeste mult dar defapt vorbeste serios). Invata de la cei care te citesc, de la cei cu care comunici, cu care interactionezi, invata mereu. Oricine poate invata de la oricine pentru ca e vorba de experienta personala pe care ti-o iei din toate locurile.

Avem foarte mare nevoie sa ne invete cineva sa ascultam, sa invatam, sa luam experienta personala de la unii la altii. Nu stim nici sa criticam constructiv sau util, stim sa spunem doar “Esti prost”, nu mai stim sa comunicam nici de contra. Ne-am obisnuit sa ne certam si nu sa discutam, sa ascultam.

Andrei Oltei – Vodafone Romania

Va vorbi despre istoria smartphone. IBM Simon l-a lansat pe primul in 1993, 510 g, ROM-DOS, 16 Mhz, 640kb, display monocrom LCD, costa 1500 de euro in banii de astazi, cu abonament.

Apoi primul Nokia Communicator in 1996, Ericsson in 2000, Blackberry in 2002, Iphone in 2007, Google Android in 2008. Cresterea a fost exponentiala, lansandu-se an de an sute de modele.

In 2011, s-au lansat printre cele mai multe telefoane de ultima generatie. Vodafone a lansat in martie Nexus S, in aprilie Optimus 2X, in mai Galaxy S II, in iunie HTC Sensation si in august LG Optimus 3D.

Vodafone Smart a fost lansat in iunie si e pe primul loc la vanzari de terminale la acest operator.

Dragos Chivu – Vodafone Romania

Ne prezinta teasingul “Ce ti-ai dori sa faca smartphone-ul tau?”. Oamenii de pe strada vor sa faca bani, mancare, curatenie, sa le urmareasca iubitii etc. Dar pe primul loc se afla dorinta de a avea mai multe optiuni de descarcare a aplicatiilor. Si pe locul trei, mancare.

Se prezinta aplicatiile My Vodafone, Cinemagia, Vodafone Meteo, Computer Games, Opera Mini.

Vodafone lanseaza un concurs de creativitate si imaginatie “Oare se poate?” intre 23.09 si 30.11 prin care se lanseaza provocari de aplicatii. Si in plus, un alt concurs pentru dezvoltatori, de pe 15 octombrie, prin care fiecare developer isi alege o aplicatie si o realizeaza. Premiile sunt telefoane de ultima generatie, carti, laptop-uri, tablete si kit-uri de dezvoltare.

Christen Krogh – Opera Software – Growing the mobile web in Romania

In 1995 Opera was founded based on a simple idea “What if the internet was accessible to everyone?”.

Acces to the Web is not equal because less than 1/3 of all 7 mill people in the world have a internet connection. Why? Fixed lines, Low speed etc. So we talk about mobile web.

The most viewed sites on the Opera in Romania are google.com, facebook.com, yahoo.com, m.youtube.com, cucurigu.mobi and sport.ro.

Sesiunea 2 – Inspired to inspire – moderata de Teodor Frolu

Ivan Patzaichin, Presedintele Asociatiei “Ivan Patzaichin – Mila 23″

Nascut intr-un sta uitat de lume, Mila 23 de la Dunare, unde singura pasiune era pescuitul. A fost mult timp ajutor de pescar si totusi nu era convins ca asa isi doreste. Apoi s-a gandit ca ar fi dragut sa devina avioator, fiind fascinat de darele lasate de avioane deasupra Deltei. Dupa ce s-a mai gandit si la profesor de fizica urmand sa realizeze ca vrea sa fie canotator.

Primul contact a fost cu o coaja de nuca in care nu statea deloc si din care se rasturna de 7-8 ori pe zi. Apoi cand era la clubul Dinamo, nu tragea pentru ei ci pentru Romania.

Nu intotdeauna a inceput cu dreptul, dar nu s-a lasat niciodata. Ambitia nu l-a lasat sa se opreasca vreodata chiar si cand s-a pregatit 4 ani pentru o cursa de simplu la Olimpiade si s-a rupt pagaia.

Ne povesteste despre reusite, ambitie, esecuri, prietenie si modestie. Trebuie sa il ascultati, este un adevarat povestitor.

A creat ROWmania – se lucreaza la crearea unei retele de inchirieri de astfel de canoe, servicii ecologice in zone Deltei, un festival etc. Mai multe detalii se gasesc pe site-ul oficial.

Cristina Bazavan, Jurnalist si Blogger, Bazavan.ro

Oamenii care muncesc in online sunt precum camilele. Intai mananca ceva apoi acumuleaza pt viitor, merg pe nisipuri miscatoare etc. Ea a inceput totusi acum sa castige din blog, in special oameni.

Ne povesteste despre campania Mastercard despre shopping-ul online si promovarea cardului curent. Initial sa propus sa cumpere de 1000 de euro dar ea a cerut sa fie la jumatate pentru a fi tangibil. Initial trebuia sa scrie 2 posturi pe zi dar a plusat pentru a fi un reality tv de shopping online.

A doua campanie despre care ne va povesti este cea cu Vodafone la Anonimul prin care patru bloggeri au fost corespondenti pentru eveniment si au transmis pe blogurile lor ce se intampla acolo. Compania de telefonie a facut un pas in spate si le-a lasat mana libera pe pagina lor de Facebook sa scrie ce si cum vor.

Cand avea job la Tabu acorda 2 ore pe zi blogului dar acum a dublat timpul si uneori si mai mult. Se poate spune ca este blogger profesionist deja.

Vlad Petreanu, Prezentator TV si Blogger, Petreanu.ro

Cand incepi sa prezinti stiri la tv, primul pas este sa vorbesti cu camera, singur, si sa nu te crezi nebun. Apoi trebuie sa accepti faptul ca uneori in spatele acelui obiect pot fi milioane de oameni (la “Romanii au talent” nu la stiri si publicistica).

Se dau modele doua modalitati de profinantare a unor prioiecte jurnalisticice www.propublica.org si www.spot.us.

Din bugetele de media 64% merg pe TV, iar numai 11% pe online.

Internetul va bate TV-ul cand va avea continut adaptat pentru family enterteinment, acces liber si audienta. Este nevoie de un agregator care sa tranforme continutul de pe internet intr-un program interactiv pe tv (in functie de ce vrei tu).

Madalina Uceanu, Career Coach & Senior HR Advisor at CareerAdvisor

Vom vedea rezultatele studiului State of Social Media – Employment 2011. Au fost 170 de raspunsuri.

Linkedin – 500.000 de profesionisti in Romania, Social Media Specialist 80, PR Consultant 400, Social Media Manager 110.

Rezultate

– Social Media Specialist / Manager este titlul cel mai des intalnit 35%
– Departamente in care sunt oamenii de SM: Marketing 30%, PR 20%, Web/Digital 13%
– Job inainte de SM: 39% PR, Marketing 12%
– Anul de lansare in SM: 60% din 2009
– Salarii in SM: 500-1000 euro 31%, 300-500 euro 26%, 1000-4000 euro 19%, sub 300 euro 9%
– Social Media Manager – 44% 300-500 euro
– Social Media Specialist – 47% 500-1000 de euro
– Consultant PR – 29% 500-1000 de euro
– Online Manager – 47% 500-1000 euro
– Numar de persoane din organizatie: in agentii in general
– Profilul unui SM Manager: managementul conturilor sociale pe primul loc, sta intre 50-100% pe SM din timpul online, lucreaza din 2009, e in departamentul Marketing, catsiga intre 300 si 500 euro, este in companii mici sau agentii, este din Bucuresti

Sesiunea 3 – Social Media Professionals prima parte

Victor Kapra, Consultant Online

Schimbarea paradigmei in comunicare

In noiembrie 2008 si-a dat demisia pentru ca simtea ce avea sa vina, un anumit dezastru in media traditionale si schimbarea paradigmei in comunicare.

Marketing-ul a devenit conversatie cu clientul care a devenit comunicator iar munca se desfasoara 24 din 24 de ore.

Un manager de banca a scris pe blog despre doi pisoiasi transmitand astfel mesajul ca el si banca lui sunt prietenoase. Steven van Groninger este respectivul manager al unei banci din Romania.

Ce este de facut?

1. Renuntati la teama, frica!

Companiile nu stiu cum sa controleze acest mediu si atunci le este frica sa intre pe acest domeniu. Si totusi trebuie sa retina ca indiferent daca vrei sau nu, ai o prezenta in Social Media pentru simplu fapt ca un client posteaza ceva despre tine pe o retea sociala.

2. It’s better to walk before running / Nu trece dintr-o data la proiecte mari si ambitioase

Este nevoie de o perioada de pregatire inainte de a te aventura in proiecte mari. Ca abia apoi sa te astepti la rezultate mari.

3. Nu fiti zgarciti!

Lupta pentru buget. O companie nu poate avea activitate pe SM cu un buget de 150 euro pe luna.

4. Nu tineti secreta prezenta in Social Media

Pune linkurile tale de SM pe site-uri, carti de vizita, prezentari, mape etc. Sunt banci care au aplicatii foarte reusite pe care insa nu le gasesti la ei pe site. Integreaza toate canalele pe toate canalele tale de comunicare.

5. Nu lasati pupitrul de comanda nesupravegheat.

Trebuie stabilite proceduri, selectarea personalului, training etc. Hotaraste la inceput cine se ocupa de canale, cine scrie in weekend, cine are acces la aceste canale si apoi cum si de unde vor invata despre managerierea acestor canale.

Exemplu: Cazul RyanAir versus Jason Roe (un utilizator a gasit pe site la ei ca daca vrei sa iti cumperi un bilet de avion il gasesti la 0 euro, descoperind un bug – compania a raspuns la nervi injurandu-l si apoi s-a declansat criza)

Georgiana Gheorghe, Corporate Communication Manager, Danone Romania

De la Nice to Have la Must Have si mai departe la Must Be Nice! deci follow me

Statistici: 24 de ore continut video descarcat pe YouTube in fiecare minut, 77% dintre userii de internet citesc cel putin un blog, 1.3 miliarde de cititori de bloguri si 200 milioane de tweeturi pe zi, 25% din rezultatele cautarilor de pe net sunt ale userilor, 78% din clienti fac cautari pe online

Deci s-a schimbat ceva in procesul de decizie si de cumparare al clientulului. Astfel Danone a considerat ca este nevoie sa intre in Social Media si a inceput prin setarea pilonilor in strategia de comunicare digitala:

– interactiunea angajatilor cu si in social media
– maximizarea executiilor de digital marketing
– intentificarea si potentarea resurselor
– schimbarea mentalitatilor, adaptarea la noile medii si trenduri, inspiratie si sharing

Comunicarea unei companii in SM are legatura si depinde de fiecare dintre angajatii sai pentru ca toti sunt ambasadorii ei si o reprezinta.

Un sfat catre angajati este: fii autentic, calm, identitate reala, discuta doar despre ce cunosti, informeaza-te, argumenteaza, da surse, ramai profesionist, pozitiv si cu respect fata de colegi, companie si clienti.

Ce a facut Danone dupa ce a monitorizat ce se discuta pe SM despre ei:
– sustinere miscari si evenimente de promovare SM national
– au sustinut initiative ale grupurilor de bloggeri in proiectele lor
– au creat pagina web si conturi de SM pentru fiecare iaurt in parte
– au facut 2 editii de Women on Web, Festivalul Blogurilor gustoase etc

Alexandru Negrea, Social Media Manager, BCR

Cand spui ca esti Social Media Specialist e ca si cum ai spune ca esti Real Life Specialist, adica stii sa comunici cu oamenii si te lauzi cu asta. Abilitatile unei astfel de persoane ar trebui sa le aiba toata lumea, diferenta este ca trebuie sa ti le asumi.

Sugereaza ca o companie sa construiasca un personaj care sa promoveze un brand pentru ca utilizatorii sa stie cu cine vorbesc. Motivul este dezvoltarea personala. Astfel daca faci o campanie foarte misto, te va ajuta la brandingul tau personal si te va ajuta pe viitor in cariera.

Abilitati in social media:
– prietenos (influenta, faptul ca altii dau mesajele tale mai departe)
– social, extravertit (ajungi la multe persoane)
– dedicat (constant, vorbesti despre un subiect clar)
– comunicativ, profesionist

Mediul online acum in Romania este o combinatie alambicatie intre oameni care se plang ca SM e prea complicat si oameni care explica cum se face si se masoara.

Cei care fac SM ar trebui sa recunoasca asta, sa iasa in fata si sa nu se planga de cum este mediul pe care lucreaza. Nu sa se planga de noul layout Facebook ci sa se adapteze si sa il imbratiseze.

Sa zicem ca ai ca obiectiv continutul: colectezi continut, il transformi din limbajul de lemn in cel de SM si il public. Apoi iti asumi ce ai scris, abilitatile pe care le ai, masori si raportezi apoi rezultatele. Da share prietenilor paginii de care te ocupi si spune-le ca te ocupi de ele.

Monica Jitariuc, Online PR Director, The Practice

Face comunicare de 11 ani de zile si nu se considera om de social media ci de comunicare.

Cum convingem clientii sa faca social media?

PR-ul e o functie strategica a comunicarii si are ca target consumatorul in special dar la care ajunge prin alte modalitati mai credibile si de o valoare dovedita mare.

Nu facem site-uri, aplicatii, nu cumparam media online, nu stim cum e cu treaba PHP, HTML etc. Si nu vrem multe like-uri ci comunicare.

Cine sunt clientii: locati, internationali, mici, mari, deschisi sau inchisi la cap, pe banii lor sau ai altora, stresati sau relaxati etc

De ce trebuie convinsi: le e frica, nu au resurse sau timp, e o moda, nu inteleg, le e lene, mi se pare o tampenie, nu stiu oameni pe SM, nu au bani, nu au incredere in agentie si cei mai multe se intreaba la ce ii ajuta.

Convingere:
– control – ei deja sunt acolo, se vorbeste deja despre ei, ar fi bine sa spui si tu ceva si sa reactionezi
– resurse de timp, bani si oameni – ideal e sa ai un om de agentie si unul din partea clientului
– beneficii – ai multe, te stie lumea, intri in contact cu clientii tai si te poti pregati pentru o criza pe care sa o poti managerieze mai usor

Reteta de succes
– afla cine e clientul, clientul clientului si obiectivele lor
– cunoaste-ti cat mai bine meseria, da argumente, foloseste-te de experienta ta personala

Sesiunea 3 – Social Media Professionals a doua parte

Cristi China Birta, Co-Fondator, Blogal Initiative

Vorbeste despre cum sa contactezi un blogger. Codul acceptata este bere=bogger si consumator=client. Deci e greu de urmarit 🙂

El sfatuieste bloggeri sa contacteze agentiile si clientii si sa se prezinte ei. Si sa se implice in campanii care le plac cu adevarat si sa se imprieteneasca cu oamenii cu care lucreaza.

Robert Zanescu, Public Relations, Communication, Bancpost

Social Media nu este o destinatie ci o componenta a experientei consumatorului. Sa fii acolo e doar o jumatate plina de pahar.

Prin Social Media trebuie sa ajungi la o singura banca, nu la multitudinea de produse.

Lista de provocari
– Marketing si CRM (planifica si livreaza consistent avand in vdr toate punctele de contact cu clientul)
– Service Client (integreaza social media in bucla de raspuns)
– Reteaua de distributie (cum utilizeaza SM cei care relationeaza direct cu clientii)
– Resurse umane ( interfatare social media in comunicarea interna)
– Relatii Publice / Corporate Communications (planificare si integrare comunicatii)

Maria Olteanu, Head of Client Service, MB Dragan

Cum ne influenteaza Social Media sa redefinim strategia de Marketing?
– trebuie folosita corect si in momentul potrivit
– social media este continua, nu dispare ca un site, o aplicatie, un video etc care fac parte dintr-o campanie de moment
– in digital media masuram vizitatori, page views etc dar pe social media masuram sentimente, comentarii, feedback, mentionari etc
– se prezinta campania desprealcool.ro
– scopul e ca consumatorul sa accepte, adopte si sa dea mai departe mesajele tale

Adrian Niculescu, Social Media Strategist, ClubV3

De ce costa Social Media si nu este free cum crede toata lumea

– principalele surse de venituri ale FB sunt ads, credits si studii de piata
– exemplu edenspa.ro, greenfield residence,
– pe google la cautarea “Agentie Social Media” prima data gasesti o pagina de Facebook
– poti obtine trafic targetat suplimentar publicand continutul site-ului, adaptat, pe conturile de retele sociale
– ai tehnologie de milioane de euro la dispozitia ta
– poti face SEO Web 2.0 prin Google, Bing, Yahoo, Facebook, Youtube, Twitter etc

Urmeaza Gala si Petrecerea 🙂 Good Webstock this year!

Poate vrei să citești

2 thoughts on “Webstock 2011 – live streaming si live blogging

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.