Workshop Insights Marketing to Women #mk360

Dupa o ora de trafic infernal am reusit sa ajung la Marketig 360 la Workshopul “Insights Marketing to Women”. Voi incerca sa fac un live-blogging de aici 🙂


Brand Positioning


Adina Vlad – firma de cercetare de piata Unlock

femeia ideala din Romania este aceea care reuseste sa le faca pe toate perfect

– sunt foarte sensibile la modul in care ceilalti gandesc despre cum performeaza ele

– apeleaza la trucuri aducatoare de feminitate

– ca sotie e important sa iti faci sotul fericit avand grija de el

– ca mame, copiii sunt centrul universului lor

– ca angajati, sunt perfecte, sunt responsabile dar nu se implica prea mult si nu au ambitii prea mari

– aspira la recunoastere, familie si pastrarea feminitatii

– se teme de judecata sociala si etichetare, greseli in rolul de mama si de-personalizare

– sunt adeptele frumusetii clasice: trebuie sa arat bine dar sa nu contrazic normele sociale

standarde: sa aiba par lung, sa poarte fusta, sa aiba grija cum se imbraca, sa se imbrace elegant in negru sau bej

– se observa tendinta femeilor mature a se imbraca mai colorat

– la ele merge foarte bine ideea de word of mouth

– desi sunt blocate in obligatiile de zi cu zi, continua sa citeasca, sa mearga la evenimente

– sunt avide de noutate dar nu schimba nimic din ceea ce fac deja (doar adauga)

placere: un moment intim cu mine, de relaxare si buna-dispozitie

adevaruri despre femei: a) nu isi lasa timp si spatiu pentru a avea grija de ea, b) devin parteneri egali in cuplu, c) sunt presate de mitul perfectiunii


Raluca Oprescu – BrandBody Communication – Considerente strategice de brand

– inainte sa te decizi sa faci ceva pentru femei trebuie sa ajungi la adevarurile absolute despre ele, sa treci de primele raspunsuri si prima faza a discutiei

– etapele importante: identificarea oportunitatii, definirea si dezvoltarea directiilor in functie de oportunitatile descoperite, generarea de “adevaruri revelatoare” – insight generation, procesul de pozitionare de brand, dezvoltarea strategiei de comunicare

elemente obligatorii in identificarea oportunitatilor de business: trenduri, insights, segmentare, informatii de piata (retail)  si PRICE, obiectivele de business

definirea si dezvoltarea directiilor: faza conceptuala (pret, nevoie, estimare, categorie) si faza tehnica (dezvoltare produs, capacitate productie) + dezvoltarea rutelor si testarea lor

generare de adevaruri: definire problema, tine minte obiectivele de business, foloseste toate informatiile obtinute, utilizati ca baza de lucru informatiile pe care le-ati obtinut cercetand directiile

procesul de pozitionare: promisiunea clara, valori bine determinate, caracter si personalitate

strategia de comunicare: dezvoltarea modalitatilor de conectare cu consumatorul, definirea platformei de comunicare, instruirea pilonilor de comunicare


Adrian Asoltanie – Executive Director, Proactive – Fresh Ideas


– simularea unei promotii in sala

– consumatorii se muta catre modern trade

– se raspunde din ce in e mai putin la mecanismele promotiilor care abunda pe piata

– brandul merge pe 4 roti: calitate, imagine, pret si disponibilitate

– cu fiecare 10% redusi iti subminezi unul din departamente si transmiti un mesaj catre public ca ceva nu e in regula cu brandul (dispare, are vanzari mici, se retrage incet, e disperat, e mai putin valoros decat plateai inainte, ai inceput sa produci in China etc)

– prin promotii tu vinzi clientilor tai existenti dar la un pret mai mic

promotii bine facute: legare de un element cultural foarte important pe zona respectiva, conecteaza cu un alt power brand, spune o poveste, creaza o experienta, adauga-i valoare prin CSR sau ECO, ofera premii care sa aiba o valoare adevarata. OFERA VALOARE


John Olivieira  – Manager Marketing Partnerships, Sanoma Digital


5 legi ale comunicarii cu femeile: altruism, atenticitate si onestitate, frumusete, legatura, intelegator

– femeile iau deciziile in casa: cumpararea casei, a masinii, alegerea vacantei etc

– pentru femeile din Olanda, in 2005 internetul era fun, acum nu pot trai fara el


Alina Spranceana – vanzari la Sanoma


Proiect “Tombola de Craciun” – facut in numele Romtelecom, 73 de premii oferite, s-a creat o micropagina in site-ul Mami.ro, peste 6000 de scrisori inscrise in concurs

Proiect Cosmopolitan Cover Girl – pentru Samsung – preluare target din print, lansare camera foto, promovare in Second Life, Hi5, Twitter, Facebook dar si mult print, peste 1500 de participanti

Proiect Miresici.ro si Avon – online si offline, concurs despre produsele pe care le folosesc, promovarea ideii de machiaj care dureaza, un eveniment cu 50 de participante necasatorite si foarte active la discutii


Search Engine Marketing


Marius Pahomi – Head of MEC Interaction at Mediaedge:cia


motoarele de cautare joaca rol esential in decizia de achizitie: e-mail 92%, cautare info prin motoare de cautare 89%, cautare harti online 86%, cautare info despre hobby 83%, cautare info despre produse 81%, verificare starea vremii 80%, cautare info despre sanatate 75%, cautare info turism 73%, stiri 73%, cumparaturi online 71%

– Google este cel mai traficat site din lume dar Facebook creste enorm

SEO – listare organica – rezultate puse de Google, este un algoritm care ajuta organizarea paginilor web in functie de probabilitatea ca o persoana aleatorie sa gaseasca o anumita pagina, indicatorul valorii este linkul ca vot de incredere, linkurile de la pagini similare si linkurile pe cuvinte tematice intaresc tema paginii

SEM – listare platita – sus si in lateral – pe baza de licitatie – pozitionarea anuntului este determinata de CPC maxim licitat de tine si de Nivelul de relevanta determinat de SE, daca mai multi advertiseri liciteaza aceeasi suma, cel cu anuntul cel mai relevant va aparea listat primul, SEM se adreseaza celui care cauta activ un produs sau serviciu

– SEM se autofinanteaza

– probabilitatea ca un rezultat sa fie vazut este de 100% pentru primele 4 rezultate

– este foarte important sa stii impotriva lui licitezi si cum poti face diferenta

– Google Insight for Search – statistici de cautare www.google.com/insights/search, extrem de util!!!

– Google Keyword Tool – util pentru cautarea de cuv

Pasi simpli ai unei campanii SEM: gaseste si grupeaza dupa obiective cuvintele cheie, testeaza cuvintele cheie si variantele de mesaj, masoara rezultatele, optimizeaza

Reguli esentiale – beneficii clar expimate, call to action, testare variante


Social Media Strategy


Cristian Manafu – Managing Partner, Evensys


canalele principale: bloguri, retele sociale, servicii de microblogging, site-urile de video si photo sharing (YouTube, Trilulilu, Picasa, Flickr), forumurile, evenimentele (RoBlogFest, Webstock, Internetics), wiki-urile

Utilitate bloguri : lansari produse, buzz, promotii, crestere in search, cauze

                  – retele sociale: lansari produse, buzz, promotii, cauze, customer care

                  – microblogging: lansari produse, buzz, promotii, customer care

                  – evenimente: lansari produse, buzz, promotii, issue management, cauze

                  – site-uri de photo sharing: demonstratii de produs, concursuri, cauze

                  – forumuri: lansari produse, promotii, customer care

                  – wiki-uri: informatii detaliate despre produse si companie

de ce sunt importante ele: messenger 5.759.855 utilizatori din care 47% femei, Hi5 4.153.173 utilizatori din care 46% femei, Facebook 2.9 milioane vizitatori unici din care 53% femei

lucruri de baza in social media: monitorizare brand pe bloguri si twitter, monitorizarea concurentei, evaluarea rezultate cautare Google, verificare periodica Wikipedia, verificare/blocare/rezervare conturi in social media

Social Media strategic framework:

public tinta: nevoi, carente

obiective

perspectiva sociala: exista resurse pt a crea continut, a gestiona conturile

 – administrare: ce politici sociale se doresc a fi implementate?

ascultare: ce spun oamenii despre brand-ul tau?

instrumente in social media: ce canale sunt mai bune pentru strategia ta?

continut: trebuie sa fie relevant si util pentru public tinta

interactiune: creaza o voce in mediul online, sprijina construirea unei comunicari bi-directionale, gazduieste discutii, faciliteaza schimbul de info, adopta un format de blog functional

colectarea datelor: instrumente de analiza

rezultate vs obiective: care sunt reusitele si care sunt punctele care trebuie imbunatatite

dezvoltare: evaluati datele, adaptati strategia si testati idei noi

Cam atata 🙂 A fost extrem de util. Eu am invatat o multime de lucruri noi. Sper sa va fie util ce am reusit eu sa notez aici 🙂

 

1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.