„Let’s Do It, Romania” 2010 a fost un eveniment al unitatii, al prieteniei, al sperantei, al curateniei si al patriotismului, intr-o anumita masura. S-a demonstrat ca se poate, atata timp cat exista multa vointa si nebunie.
Dupa cum multi stiti deja, tema mea de disertatie la sfarsitul masteratului de „Campanii de comunicare in Relatii Publice si Publicitate” de la FJSC a fost „Eficienta campaniilor de comunicare prin retelele sociale: Let’s Do It, Romania!”.
Stiu ca a trecut mult timp de atunci, am tinut si „Jurnalul unei disertatii”, am luat nota 9.66 (adica doua note de 10 si una de 9) si am promis ca voi afisa rezultatele sondajului de opinie. Iata ca astazi le voi afisa in semn de multumire pentru cei care m-au ajutat si pentru cei 300 de respondenti.
Cateva rezultate oficiale
– joculetul online a fost accesat de peste 20.000 de fani
– 5000 de vizualizari a imnului oficial al proiectului in doar cateva zile de la lansare
– peste 200.000 de voluntari care au strans peste 600.000 de saci de gunoi
– cei mai multi voluntari au fost din Brasov, 2.04% din populatia judetului
– s-au implicat in organizare peste 800 de persoane si 2200 de voluntari
– 2250 de oameni au folosit twibbons dedicate campaniei
– cauza de pe Facebook are peste 70.000 de sustinatori
– recordul de vizite pe site a fost de 22.003 unici pe 24 septembrie 2010
Metodologie aplicare chestionar
Chestionarul a fost aplicat online unui numar de 300 de respondenti, intre 12 martie 2011 si 15 aprilie 2011. Diseminarea lui s-a facut cu ajutorul retelelor sociale pe conturile personale si ale campaniei sau ale organizatorilor.
80% din raspunsuri au venit de pe Facebook, 20% au venit de pe Twitter, blogul personal si Yahoo! Messenger. Durata de completare a fost de aprox. 5 minute.
Profil respondenti
– peste 58% (173) din acestia au absolvit facultatea, 20% (59) au si studii postuniversitare, 16% (49) au absolvit doar liceul pana acum si doar 3.39% (10) au indicat scoala generala
– femeile au raspuns in proportie de peste 65% (199)
– majoritatea respondentilor au intre 18 si 25 de ani, următorii avand intre 25 si 35 de ani.
– 29% (86) din respondenti au intre 1000 si 2000 de lei lunar, 21% (62) au peste 3000 de lei lunar si 20.68% (61) au veniturile intre 2000 si 3000 de lei lunar
Rezultatele chestionarului
Stiai de proiect – ai participat?
– 94.33% din respondenti au auzit de proiect
– 60.67% nu au participat la curatenie, 39.33% da
– motivele pentru care au participat: 38% le-a placut ideea, 27% au simtit ca fac ceva pentru tara, 24% au dat un exemplu
– motive pentru care nu au participat: 85 nu au avut timp, 48 au aflat prea tarziu, 23 au considerat ca este degeaba si oricum a doua zi o să fie la fel si pe 10 nu ii intereseaza domeniu
Promovarea proiectului
– 65% au urmarit conturile de Social Media ale proiectului
– cele mai urmarite au fost conturile de Facebook (47%), blogul (31%), twitter (21%)
– 71% spun ca nu au urmarit conturile de Social Media ale organizatorilor
– 28% au urmarit conturile de Social Media ale organizatorilor si au dat 70 de exemple dintre care cele mai des numite au fost in ordine Oana Bratila, Ana Maria Hancu, Liana Buzea, Anca Banita
– 57% au promovat proiectul pe conturile personale prin Facebook (45%), Twitter (18%), bannere pe blog (14%), articole pe blog (12%)
Lideri de opinie
– 145 de respondenti au dat cel putin un exemplu de lider de opinie care a promovat proiectul
– printre cei mai des mentionati, se numara: Cristian China-Birta – Chinezu (de 20 de ori), Oana Bratila (de 10 ori), Stefan Murgeanu, Cristian Dorombach – Piticu, Cristian Manafu, Bobby Voicu, Dragos Bucurenci, Cezar Vasile, Alin Pandaru, Vali Pencu – Zoso, Cetin Ametcea – Arhi, Adrian Ciubotaru, Cabral Ibaka etc.
– au existat si 10 raspunsuri de genul „nu cred ca exista lideri de opiniein online”
-avand in vedere ca de multe ori liderii de opinie se confunda cu vedetele, multi respondenti au dat exemple la aceasta intrebare de personalitati care s-au implicat in proiect. Cel mai frecvent i-au mentionat pe Leonard Doroftei, Holograf, Adi Despot, Sistem, Voltaj etc.
– au existat aproximativ 20 de respondenti care au declarat ca toata lumea din online a promovat proiectul
– aproape 45% (124) din respondenti au spus ca acesti lideri de opinie nu le-au influentat atitudinea fata de proiect si 25% (69) au ales varianta „in mica masura” plus ca doar 17.75% (49) au spus ca le-a fost influentata atitudinea
Eficienta online fata de offline
– la intrebarea „Daca acest proiect ar fi fost promovat doar in offline (TV, presa scrisa, radio, outdoor), ti-ar mai fi atras atentia la fel de mult?”, 32% (97) din respondenti au spus ca mai putin, 26% (79) au ales varianta „cu siguranta”, 17% (51) nu cred ca i-ar mai fi atras asa de tare si doar 11.67% au spus ca nu ar fi fost nicio diferenta
Analiza mai detaliata si comparativa
Respondentii au aflat de proiect 86.33% (259) de pe internet, 29% (87) de la televizor, 8.67% (26) de la radio, 6.67% (20) din reclamele de pe outdoor, 13.67% (41) din presa scrisa si 41.67% (125) de la prieteni.
Din cei 86.33% care au aflat de proiect de pe internet, numai 76.06% din ei au si urmarit conturile de Social Media ale proiectului.
Oana Bratila a fost cel mai mentionat nume. Ea a fost responsabila cu Social Media si era dinainte o persoana cunoscuta in acest domeniu, prin prisma implicarii in actiunile bloggerilor. Astfel, cei 36 de respondenti care au numit-o pe ea reprezinta 41.86% din cei care au urmarit conturile de Social Media ale organizatorilor, 51.43% din cei care au si dat exemple, 18.27% din cei care au urmarit conturile proiectului si 12% din total de respondenti.
87.82% (173) din cei care au urmarit conturile proiectului, l-au si promovat pe conturile lor.
La curatenie au participat 78 de femei si 40 de barbati si nu au fost prezenti la curatenie 123 de femei si 54 de barbati.
Din procentul de 57.67% care au promovat proiectul, cele mai multe sunt femei (112), acelasi lucru intamplandu-se si in cazul celor 42.33% care nu au promovat proiectul (89 de femei si 35 de barbati). Din cei care au dat mai departe mesajele campaniei, cei mai multi (78) au intre 18 si 25 de ani si venituri intre 1000 si 2000 de lei (49). In cazul celor care au pastrat doar pentru ei informatiile, situatia este aceeasi, 61 avand intre 18 si 25 de ani si 37 un venit personal de 1000-2000 de lei.
Multumesc inca o data pentru o tema super de disertatie! Oricine doreste concluziile detaliate in 50 de pagini, sa mi le ceara pe mail 🙂
Pingback: Retrospectiva anului 2011 - Sabina Cornovac Blog