fbpx

10 lucruri despre bere pe care trebuie să le știi înainte să bei

Acum că a venit vara cu adevărat, consumul de bere a crescut simțitor. Vă spun eu care la ultimul eveniment SocialPedia am aflat că am epuizat stocurile cafenelei în care eram. Numai organizatorii și speakerii au băut 13 beri fără probleme.

Eee, ca în orice lucru, din orice domeniu, e important să ne și informăm înainte. Să știm câteva lucruri despre bere, beneficii, contraindicații, ce spun specialiștii, studii și alte curiozități care să ne facă să consumăm responsabil. Iar la final de zi lecția e una clară: informează-te pentru a putea alege în cunoștință de cauză ceea ce este cel mai bine pentru tine.

Astăzi vom discuta puțin despre bere la invitația Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție. Multe dintre lucrurile pe care le-am aflat nu le știam nici eu și nici prietenii mei. Că doar normal că nu am ratat ocazia să mă laud cu ale mele cunoștințe vaste.

Să le luăm pe rând, zic:

  • Berea este o băutură cu o istorie de mii de ani, în Evul Mediu fiind chiar un substitut al apei care atunci cel mai des nu era potabilă. Datorită procesului de fermentare specific fabricării berii, băutura rezultată devenea nu doar foarte bună, dar și sigură pentru consumul uman.
  • Berea este astăzi una dintre cele mai consumate băuturi la nivel mondial.
  • Dar a fi una dintre cele mai populare băuturi nu înseamnă că trebuie să fie consumată în exces. Deși cu un conținut mult mai mic de alcool în comparație cu alte băuturi, berea rămâne totuși o băutură alcoolică. Așa că am decis să aflu care este cantitatea exactă de bere care corespunde acelui consum moderat pe care ni-l recomandă medicii, pentru că nu știam, așa cum nu știați nici mulți dintre voi. Astfel, am aflat că Organizația Mondială a Sănătății a definit consumul moderat de bere ca fiind o cantitate de 660 ml/zi pentru bărbați și 330 ml/zi pentru femei, cu o concentrație de alcool de 5%. Ideal este să nu consumăm în fiecare zi a săptămânii, însă dacă alegem să o facem, în mod clar trebuie să nu depășim această cantitate.

Hmm … dar de ce atâta discriminare între bărbați și femei? Pentru că unor doamne și domnișoare chiar chiar le place berea și 660 ml nu li se pare o cantitate pe care o femeie nu ar putea-o bea. Însă cercetând mai departe am aflat că:

  • Alcoolul afectează femeile diferit față de bărbați în principal datorită compoziției corporale diferite și a greutății corporale medii mai mici a femeilor.
  • Femeile au un procent mai mare de grăsimi în corpul lor și deci un procent mai mic de fluide. Deoarece alcoolul este solubil în apă, se distribuie doar în lichidul corporal. Femeile vor avea așadar niveluri maxime mai ridicate de alcoolemie decât bărbații, pentru aceeași cantitate de alcool consumată.

Oricum, indiferent de sex, relația dintre consumul de alcool, în cazul nostru bere, și efectele asupra sănătății poate fi reprezentată printr-o curbă de forma literei „J”, din care rezultă faptul că dacă ne menținem în zona consumului moderat putem obține chiar beneficii pentru sănătate, în timp ce orice cantitate de alcool consumată peste acest nivel, mergând până la consumul de alcool de tip abuziv, ne plasează într-o zonă cu riscuri reale pentru sănătate.

Este de preferat să consumăm mai degrabă o cantitate moderată de alcool, chiar și dacă o facem zilnic, decât să consumăm o cantitate mare de alcool o singură dată, ceea ce ne-ar plasa într-un tip de consum foarte periculos pentru sănătate și cunoscut sub denumirea de „binge drinking”.

Dar este vară și pentru că am clarificat lucrurile în ceea ce privește cantitatea de bere corespunzătoare unui consum moderat, am decis să vă împărtășesc câteva dintre posibilele beneficii pentru sănătate ale acestui tip de consum de bere, confirmate științific.

Astfel:

  • Adulții care își limitează consumul de bere la unul sau două pahare pe zi prezintă un risc mai scăzut de boli cardiovasculare, diabet de tip 2 și demență.
  • În bere se găsesc mici cantități din multe vitamine de tip B, iar biodisponibilitatea lor a fost confirmată de cercetări care au arătat un nivel crescut de absorbție al vitaminelor B în cazul consumului moderat.
  • Consumul moderat de băuturi fermentate, categorie din care face parte și berea, se poate integra într-un stil de viață sănătos, inclusiv în dieta persoanelor care doresc să își mențină o greutate corporală optimă. Pentru că berea are un aport caloric redus: 105 kcal la 250 ml în varianta cu alcool și doar 50 kcal în varianta fără alcool, pentru aceeași cantitate.
  • Berea este făcută doar din ingredientele naturale, în care există fibre și polifenoli, provenite de la cereale și hamei, care ar putea, de asemenea, avea efecte benefice.
  • Pe lângă apă, sucuri naturale din fructe și legume sau ceaiuri, chiar și berea fără alcool poate reprezenta o bună alternativă de rehidratare a organismului după mișcare.

Deși consumul moderat de bere ar putea avea efecte benefice asupra sănătății, NU trebuie să consumați bere în cantități moderate pentru un stil de viață sănătos.

Image may contain: text

Pentru a asigura un stil de viață sănătos, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă un consum ridicat de fructe și legume, reducerea aportului de grăsimi, zahăr și sare, și mișcare. Alimentele pe care le consumăm și efectele lor trebuie privite integrat, în ansamblul stilului de viață, care cuprinde elemente precum dieta, sportul și mișcarea, managementul stresului etc. Important este faptul că în cazul în care consumați bere, să o faceți responsabil și cu moderație, nivelurile moderate pot influența în mod pozitiv starea de sănătate.

Deci, cu cine beau și eu un pahar de bere săptămâna viitoare?

Sabina Cornovac

Content Creator & Social Media Manager din 2008

View all posts by Sabina Cornovac →

4 thoughts on “10 lucruri despre bere pe care trebuie să le știi înainte să bei

  1. O sa iau recomandarile referitoare la cantitatea zilnica recomandata ca atare! 😀 Foarte bun articolul, informativ! Pot sa mai adaug si faptul ca berea sau alcoolul in general inhiba productia de testosteron (aviz baietilor, barbatilor ce fac sala, sau alte activitati ce necesita regenerarea tesutului muscular).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.