AdBreak #38 – de ce asa nu + despre ce s-a vorbit

Prima editie AdBreak din anul acesta a fost dedicata unui schimb de impresii intre pasionatii fenomenului si profesionistii industriei despre eficienta campaniilor in social media.

Se organizeaza eveniment mare cu tema „Eficienta campaniilor in social media”. Stim deja acest sir de evenimente, invitatii erau super interesanti, tematicile la fel, deci hai sa mergem!

Se face event pe Facebook unde 516 confirma, 307 nu stiu sigur, 475 nu vor/pot sa vina iar restul de 3281 nu au raspuns nici pana acum la invitatie.

WRONG! De ce s-au facut atatea invitatii? Cum s-au facut? Fiecare persoana din echipa de organizare si-a invitat toti prietenii sau cum? Poate sa vina oricine la astfel de evenimente? Si cum faci atatea invitatii cand ai un local cu 140 de locuri maxim? Si de ce exista rezervele rezervelor? Si de ce se face confirmare si pe Facebook si pe mail?

Se alege locatia: Music Club. E in centru, e usor de ajuns, nici o problema. Ora evenimentului este si ea buna, lumea are timp sa ajunga de la munca.

WRONG! Cum sa alegi un club pentru un astfel de eveniment? Nu stii ca oamenii o sa vina doar sa bea o bere, o sa aiba ambientul perfect pentru a socializa? Si cu toate cotloanele alea unde tot te imbia spre socializare, nu spre atentie fata de vorbitori? Bine, e ideea de a ne scoate din salile de conferinta dar ….

Se alege tema, super tare! Invitatii, alesi bine, potrivit, reprezentanti pentru tema intalnirii.

WRONG! Moderatoarea scrie super bine, dar la jobul asta nu e prea buna. A vorbit mai mult decat invitatii, nu a stiut sa controleze sala, nu a incercat nici macar o data sa faca liniste, nu comunica cu publicul deloc si nu i-a rugat niciodata pe invitati sa tina microfoanele mai aproape si sa vorbeasca mai tare. A trebuit sa vina Bogdana Butnar sa faca liniste. De cand invitatul face asta? Iar Mugur Patrascu a fost singurul care a vorbit tare in microfon si Bobby Voicu a fost cam singurul care se interesa de faptul ca nu se aude in spate.

WRONG! Oamenii din organizare urlau deja la cei de pe scari care nu intelegeau de ce sunt tinuti acolo chiar daca au masa. Si nu am inteles de ce ne-am plimbat 5 minute prin club, cu o fata din organizare, care nu gasea masa unei prietene. Si eu, care eram rezerva rezervelor nr 120 si deci trebuia sa stau pe scari, am gasit masa libera, care nu era a nimanui si unde am stat toata seara pana ne-am saturat de galagie si am plecat.

Despre ce s-a discutat totusi?

Am aflat de pe contul de Twitter IQads:

– AdBreak #38 incepe cu desertul: Fredo&Pidjin (pidjin.net) aka Eugen Erhan si Tudor Muscalu vorbesc despre Inspiratie

– Eugen Erhan (Fredo&Pidjin): „Ideile nu pot fi imblanzite. Daca trebuie sa imblanzesti o idee, mai bine o arunci”.

– Eugen Erhan: „Noi vrem sa facem bani cu pidjin.net dar foarte multi, odata si fara efort”. Tudor Muscalu completeaza: „Aia cu ciuguliu nu ne place”.

– Fredo & Pidjin au avut si eu concursuri, cu premii mari si premii mici. Cand au dat premii mari, response-ul a fost „penibil”. In schimb, un concurs la care s-au dat 3 tricouri a avut o gramada de entr-uri.

Incepem discutia despre campania „Redescopera Romania” alaturi de Ana Bulgar, Mugur Patrascu si Bobby Voicu

– O conditie esentiala pentru bloggeri alesi sa participe la „Redescopera Romania”: sa poata sta 5 zile impreuna in masina fara sa isi scoata ochii. Si chiar au gasit!

– Bobby Voicu: Ne scria lumea ingrijorata pe Twitter pentru ca nu postam de cateva ore din cauza semnalului slab

– Mugur Patrascu: Hashtag-ul nostru a fost preluat si declinat. Dupa #PrinRomania am gasit #PrinArad, #PrinTimisoara…

– Ana Bulgar: „Bugetul era aproape de 0”

– Ana Bulgar: Un singur blogger dintre cei care au participat a fost platit: Bobby, care a fost ambasador al campaniei

– Bobby Voicu: „De luni intr-o saptamana ma trezesc la 5 pentru ca la 12 trebuie sa fim in Podisul Mehedinti sa participam la o parada a mastilor intr-un sat uitat de lume in care s-ar putea sa fim noi mai multi decat satenii. Incepe „Redescopera Romania 2011”

– Mugur Patrascu: „In 2011 vom avea un site nou, 2 aplicatii de mobil si inca niste chestii secrete deocamdata”

Bogdana Butnar, Costin Radu, Radu Ionescu, Mugur Patrascu, Eleodor Ghenoiu au urcat pe scena – incepe Talk of The Month

Care este cea mai eficienta campanie in Social Media pe care a facut-o fiecare dintre vorbitori? Radu Ionescu raspunde primul: Groupama – „Facebook in 2015”

– Mugur Patrascu: „La campaniile cu like-uri am ratat treundul. Nu am facut nicio campanie cu like-uri pana acum, dar pregatim 3”

– Intrebarea „Iti plac femeile frumoase?” a dus la cea mai eficienta campanie in social media pentru Bogdana Butnar.

– Costin Radu spune ca cea mai eficienta campanie in social media la care a lucrat este cea cu horoscopul pentru Doncafe, care a ajuns la 65.000 de unici

– Eleodor Ghenoiu mentioneaza campania pentru Skittles la care estimam cat cantareste un curcubeu.

– Bogdana Butnar: „La concursurile de like-uri tu te rogi de niste oameni sa te bage in seama. Realitatea crunta este ca, atunci cand te rogi de cineva sa te placa, omul acela te dispretuieste”

– Mugur Patrascu crede ca si concursurile de like-uri sunt un trend ca vor disparea la un moment dat. Bogdana spune ca vor exista cat timp exista si Facebook.

– Bogdana Butnar: „In primul rand, social media nu inseamna Facebook!”

– Costin Radu: ‘Unde ati vazut reclama mea?” – intrebarea care te poate ajuta sa izolezi efectele campaniei in social media de restul componentelor, cu anumite limite, desigur

– Cum alege Bogdana angajatii: sa aiba blog (nu cont de Facebook), adica sa stie sa scrie despre teme, nu statusuri cu „ma doare capul”. Apoi, sa aiba experienta in copywriting sau copyediting. Sau sa fi lucrat in project management intr-o companie care face publishing

– Noi le propunem clientilor si folosirea retelelor locale (Tpu, Neogen etc) si le vom si folosi

– Intrebarea finala: cum masuram eficienta in campaniile social media?

– Radu Ionescu: Reach-ul e indicatorul universal valabil pentru masurarea eficientei in social media

– Mugur Patrascu: clientul trebuie sa aiba bunul simt sa isi dea seama daca acele lucruri facute in campanie sunt ok si se transforma in obictive de notorietate, de vanzari. Cifrele pot minti de multe ori si clientul trebuie sa aiba bunul simt sa inteleaga mai bine.

– Bogdana Butnar: Pentru mine o campanie eficienta e o campanie care imi genereaza inca un brief de la acelasi client, cu mai multe cerinte specifice.

– Costin Radu: depinde de obictive si de categoria in care lucrezi: daca e retailer, poti masura eficienta in ratele de conversie, la FMCG te uiti la indicatori de imagine, awareness si tot asa.

Pe viitor, mai multa atentie la organizare ca e pacat de subiecte si invitati!

A scris un text super tare despre ce s-a intamplat acolo, Auras Mihai.

3 Comments

  1. Pana acum, cel mai complet articol despre #adbreak, eveniment de care eram foarte interesata. Pana si eu, care stateam in fata comp-ului, am simtit galagia de acolo, imi maginez ce frustrant trebuia sa fie pentru voi, cei care chiar ati mers sa mai invatati ceva.

  2. Multumesc mult Nebuloasa 🙂 Ma onorezi mai ales ca eu te citesc de foarte mult timp. Pacat, mi-as dori sa se faca astfel de evenimente mai des dar altfel. Imi pare cel mai rau de vorbitori pe care nu i-a auzit mai nimeni…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.