Digital Marketing Forum 2011- ziua a doua

Avand in vedere ca nu sunt prezenta, voi lista mai jos cateva tweeturi relevante despre ce se discuta (de la @adspedia majoritatea)

Social media Marketing Workshop

Cristian Manafu

– TPU creste imens de rapid si vine tare din spate

– Orasele campioane in #sm : Bucuresti, Cluj, Iasi.

– Romanii folosesc cu precadere: Facebook, 13 zile pe luna, sesiuni de o ora

– 1 din 3 romani au SI un brand in reteaua personala si sunt deschisi la interactiunea cu brandurile

– 2 din 10 comentarii sunt cu tenta negativa

– influencers stau cel mai mult online, liste de contact uriase, medium income si vor “canned meat”

Alexandra Mecklenburg – OgilvyInteractive

everybody wants to talks to #mums because mums have the budget 🙂

– “To a man with a hammer everything looks like a nail”

– not all mums are like you mum, not all bosses are like your boss etc … RESEARCH!!!

– give your users something before asking them to sign in

– People trust strangers with experiences rather than a brand

Cristian Manafu – “Social Media Engagement

– despre social media strategy templates sau framework

– tipuri de engagement: gazda show-ului; vecinul de peste drum; ambasadorul

– brandurile care aleg sa umanizeze dialogul cu userii castiga, pentru ca oamenii discuta cu oamenii mai usor decat cu un brand

– actiuni in social media: informeaza: stiri, promovare produse, evenimente, oferte

– initiaza: lansati mici provocari “Daca ai fi tu … ce ai face?”; cool stuff; multimedia (clipuri, reclame); sondaje

– Engagement = commitment = long term vision = long term Effort!

– romanii sunt in freza dupa cel mai/cea mai (mare clatita, salata,burger, etc)

– romanii se uita online la fotografii mai mult decat la video. Fotografiile genereaza engagement

– interactioneaza: raspundeti la intrebari (rapid!); intrebati la randul vostru (quiz); comentati la feedback pozitiv

– exista fani ai brandului x care cunosc mai multe despre brand decat un brand junior manager :)), acordati-le atentie!

– pana la urma tot inventivitatea are de castigat ex: Nike + ipod

– nu exista sigurante dar putem primi/da sfaturi generale in social media

– trebuie sa cunosti atuurile fiecarui mediu sau platforma specifica inainte de a porni o campanie social media

– ceea ce atrage oamenii pe reteaua sociala respectiva va fi reteta de succes, nu fiti creativi in afara mediului 🙂

– moosejaw a lansat serviciul de despartiti (ei sunau pe partener sa-i zica trista stire a despartirii)

– iata un video inovator cu “Like” incorporat http://bit.ly/fMZShH

Odysseas Ntotsikas – Thinkdigital

– prezinta BF Reach Block – Petrom case study

– what is good Facebook performance? Brand awareness, Initiatives, direct response, consideration, connects

– Fb Ads are both art and science

– dummy client “Tarom”: travel group, 4000 persons. But wait… ce mai fac ei EXCEPT traveling? 🙂

– always narrow your target group to maximize efficiency and get a bigger ROI

– best practices premium ads: prioritize objectives; consider assets & amp; create strategy; plan-launch-measure

– test, listen, learn and adapt

– make your targeting wider and more diverse; the steps: reporting, results and reallocation

Cristian Manafu – Top Social Brands in Romania

– primul loc Vodafone, pe ultimul BMW

– exemplu prezenta constanta si detaliata pe social media: @vodafonebuzz

The dark side of the SM

– key takeways: fa audit acum; train your team; locate correct audience; find influencers; have #sm crisis plan

– be active!

– managerii si decision makers din HR si bugete interne trebuie sa auda ce se poate face pe #sm , luati-i la “discutii”

Bobby Voicu, Blogger & antreprenor online

– prezinta aftermath la Descopera Romania

– incercati campaniile cross-platform pentru atingerea audientelor combinate

– Facebook este personal, comunici diferit pentru ca ei deja sunt fani si accepta mesajul tau

– cand cereti reviews sau advertorial blogerilor, oferiti-le in teste device-urile/produsele

– twitter este o unealta f buna pentru “as it happens”

– Avantaje Twitter: informatii instant catre nr mare de oameni

– riscuri pe Twitter: supraexpunerea; hashtag hijacking; reactii de tipul “nu mai vreau!!!! (invidie)”

– Facebook – credibilitate mare, posibilitate virala foarte buna; 3 milioane de romani!!!! imagine reaching macar 10% din ei 🙂

– incercati campaniile cross-platform pentru atingerea audientelor combinate

– masurati>urmariti zilnic datele>interpretati datele>faceti follow-up public cu detalii/cifre

Costin Radu, Managing Partner, The Geeks, “Aplicatii Facebook” (prezentarea aici)

– The Geeks – a fost numit “Facebook whore” – ptr ca da accept oricui

– prezinta studiu de caz RCA – Groupama

30 de lucruri invatate despre Facebook

1. Ad-urile non-branded functioneaza mai bine decat cele branded

2. Succesul NU se masoara doar in “Like”-uri

– tipuri de “Like”-uri: 1. Am aflat despre; 2. Mi-a placut; 3. Actiune in speranta castigarii vreunui premiu

3. NU cereti Allow la inceputul aplicatiei

4. Nu functioneaza “mecanismele de aplicatii”, ci adevarurile despre consumator

5. NU ii obligati sa dea “Like”

6. Crearea de continut pe pagina e o modalitate lenta, dar sanatoasa de a atrage oamenii langa tine

7. Fanpage, NU pagina de profil

8. Nu raspundeti pe fanpage la o ora la care un om normal nu ar fi treaz

9. Oferiti pretexte de interactiune intre oameni

10. Nu construiti numai aplicatii care functioneaza pe baza de premii (merge si fara)

11. Nu construi aplicatii care iti aleg un prieten la intamplare fara sa le dai posibilitatea sa selectez specific

12. Nu te folosi doar de datele din Facebook insights, salveaza-le si tu

13. Inainte de lansare fa un scenariu cu privire la “cum procedez daca aplicatia este oprita de Facebook”?

14. Integreaza butonul de “Like” pe site-ul de brand

15. Porniti aplicatiile fara social ad-uri

16. Nu ii pune sa creeze continut foarte complicat

17. Opriti social-ad-urile daca aplicatia functioneaza deja

18. Nu construiti aplicatii care presupun ca prietenii de pe Facebook sunt prieteni reali

19. Nu fa aplicatii care posteaza acelasi lucru pe mai multe wall-uri

20. Impartiti responsabilitatea in campanii … efecte, legal, etc

21. Gandeste-te la reactia prietenilor participantilor

22. Nu urmari numarul de fani, ci numarul de afisari pe care le face un post

23. Creati aplicatii care sa genereze imagini pentru profile

24. Personalizati imaginile pe care le folositi. Nu se pot tag-ui poze cu cladiri

25. Ar fi bine ca aplicatiile sa aiba un buton mare de call to action pe homepage

26. Pune call to action la post-urile pe care la generati pe wall-urile participantilor

27. Trimite aplicatia in Directorul de Aplicatii daca vrei sa fie indexata si gasita la Search

28. Componenta comerciala trebuie legata de conceptul aplicatiei

29. Fa cel putin 5 variante de social ads pentru campania ta

30. Vorbiti “cum vorbesc oamenii pe Facebook” nu cum “vorbeste publicitatea”

Dragos Novac, “Quickies despre Social Media” (prezentarea aici)

– social media NU inseamna doar Facebook; mai exista form-uri, blog-uri, site-uri etc

– cand ai un buget de “social media” ai grija sa nu gandesti doar Facebook

– ROI = Interactiune; Utilitate; Segmentare

– multe vizite care vin de pe google sunt numelepaginii.ro pentru ca unii nu stiu ca in browser se poate scrie sus

– viitor: Internetul = punctul central al campaniilor integrate

– Case Study: Prajituria.ro – 400k unici si 5k retete

– pasii planului Facebook: 1. Plan pe 1 an; 2. Setup; 3. Continut; 4. Activari

– dezavantaje Facebook: 1. Lipsa control baza date; 2. Insights sunt slabute; 3. Diferentiere; 4. Limitari tehnice; 5. Ce faci cand Facebook e cazut?

– caz ideal: utilitate legata de brand in one place; independenta; ownership db; propria retea sociala

– creativitatea face diferenta in ROI si ceea ce face ca utilizatorii sa fie atenti la ceea ce faci

Ciprian Gavriliu – Managing Director, PlayTheBalls, “Content marketing – cum vinzi oferind continut de valoare”

– tactici PUSH = cu bani: CPA, CPS, CPM etc

– tactici PULL = Content marketing, SEO, Social Media, PR online, blogging etc

– conversiile se realizeaza pe landing page

– Customer Journey – in ce moment decizional se afla consumatorul? (Unaware, Aware of need, Comparing etc)

– demand generation prin content marketing

– content-ul se produce in-house si extern si prin social media

– dupa ce ai produs content-ul faci schimbare de paradigma; content marketing; distributie multi-channel & multi-format

– formatati contentul pentru un copil de 1 an care are ADHD

– capitalizati long-term pe continutul creat: PULL & PUSH

– content marketing = cal troian

– care e cel mai bun content marketer din toate timpurile? Raspuns: Michael Jackson

VALOARE in Content este:

1. accesibilitate

2. organizare/distilarea informatiei

3. componenta estetica

4. umor/entertaiment/emotii

5. creativitate/perspective noi/analiza

6. experienta personala

7. studii/cercetare

8. inovatie

Obiective in content marketing

1. cresterea reputatiei > branding

2. trafic targetat

3. download de materiale relevante

4. abonarea la Newsletter

5. leaduri

6. vanzari

7. fidelizare

8. evolutia pe ciclul de viata a clientului

Research

– cantitativ si calitativ

– social media: bloguri, forumuri, comunitati

– dupa comportamentul de search: trafic.ro/tools, Google Keyword

– forta de vanzari

– intreb direct clientul sau oamenii de vanzari

In final: “We make a living by what we get; we make a life by what we give.” Churchill

S-a terminat si Digital Marketing Forum 2011. Felicitari inca o data organizatorilor.

Super live-blogging de aici facut de Titus.

6 Comments

  1. Mersi de preluare. Pacat ca nu poti fi si azi aici, e chiar interesant sa le auzi LIVE.
    O sa continui sa fac “covering” sa poti si tu sa “participi” remotely.

  2. Pingback: Digital Marketing Forum 2011 | adspedia

  3. le-am vazut si pe Twitter si live, insa e super ca ai reusit sa le comprimi oarecum. Good work! Thx! 😉

    • Da:) O sa le citesc si eu atenta la final. Cu mare placere. Ieri am fost acolo live si e mult mai complet 🙂

    • Si eu am fost ieri, azi am stat doar pana la pauza de pranz, din pacate nu am mai avut cum sa raman. Oricum a fost un eveniment foarte interesant. 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.