Ce ne facem, dom’le, cu influencerii ăștia?

Așa se numește cartea pe care domnul Cristian China-Birta tocmai a lansat-o și pe care a insistat, pe cale de prietenie, să mi-o trimită spre citire.

Ca atare, dat fiind că încerc să scriu mai des pe blog, m-am hotărât să notez aici ideile principale din carte, poate vă atrage și pe voi să o cumpărați.

Înainte de asta, notez aici capitolele principale ca să vă faceți o idee despre ce se discută:

  1. Nițică punere în context
  2. Merită să faci o campanie cu influenceri?
  3. Influencerii potriviți
  4. Plata influencerilor
  5. Cum controlezi influencerii într-o campanie
  6. Concluzii

Acestea fiind spuse, START idei principale:

  • nu lua de bun până la capăt tot ce îți spun eu aici, ține cont de ce se întâmplă ACUM pe piață
  • contextualizarea este și o să fie mereu legea fundamentală a marketingului digital
  • cel mai bine îți dai seama de cât de mult înseamnă internetul pentru businessul tău dacă încerci, la nivel mental, să îl scoți din ecuația contextuală, adică să îți imaginezi că, brusc, internetul nu mai funcționează
  • a exista în digital nu este același lucru cu a ști să exiști în digital
  • fără strategie nimic nu merge
  • este chiar complicat să faci chestii digitale care să îți aducă cu adevărat beneficii
  • cel mai bine este să te uiți la influenceri ca la niște resurse care, în baza unui contract și a unui brief, au rolul de a-ți aduce beneficii în conformitate cu obiectivele tale de comunicare
  • fricile companiilor – oricine poate zice orice în social media, vreau doar vânzări, cum pot să mă promovez fără bani, sunt la început și nu am bani, am încercat de toate și nu merge nimic, am crezut că pot să gestionez singur tot, influencerii sunt scumpi, influencerii nu mai livrează, omul de mk se ocupa și de social media, nu am fb si nu citesc bloguri dar cică trebuie să fac social media
  • aplică sfânta treime – setează bine obiectivul, alege bine influencerii, cere-le exact ce ai nevoie
  • social media nu vinde, doar atrage atenția asupra produsului tău
  • nu faci bani din textele, pozele sau video-urile tale, ci din businessul pe care îl construiești în jurul lor
  • cum tratezi tu social media, așa o să te trateze și social media pe tine
  • diferența dintre a visa să faci campanii de marketing mărețe și ceea ce faci în realitate este ca atunci când faci duș îmbrăcat: te uzi, dar nu te și speli
  • o singură persoană nu este doar un public format din 1, ci mai multe publicuri, în funcție de canalul unde este lovit de mesajul brandului și de contextul în care se află atunci când este lovit de acesta
  • nu ai cum să ajungi la toți potențialii clienți dintr-un public, ci poți doar să ajungi la aproape toți dintr-un sub-sub-subpublic
  • contextul îți schimbă modul în care percepi același mesaj și, prin urmare, potențialul comportament de achiziție a produsului cu pricina
  • e important ca brandul tău să fie prezent doar în acele rețele sociale care au o logică de business pentru tine
  • prin influenceri ajungi cel mai ușor la clienții care nu te caută
  • un buget corespunzător este acela care îți aduce în campanie maximum de beneficii cu minimum de investiții
  • obiective posibile campanie cu influenceri – umanizarea mesajului, acces la comunitatea lor, brand awareness, trafic, leaduri, prevenție, kknow how, consultanță, idei/proiecte, împrietenire
  • prevenție = dacă tu nu ai grijă să ai o prezență digitală corectă în social media încă de la început, s-ar putea ca cineva din social media să îți preia controlul asupra brandului
  • dacă îți alegi greșit influencerii, arunci banii pe fereastra internetului
  • moneda forte a unui influencer este credibilitatea sa în cadrul comunității sale
  • un brief bun ajunge la reușita campaniei, la îmbunătățirea rezultatelor, la stabilirea bugetului pentru influencer, la relația cu influencerul
  • social media nu este despre controlul a ceea ce spun alții despre tine, ci despre efortul tău permanent de a controla cât mai exact ceea ce faci tu ca brand să (încerci să) fii prezent în social media

Final. Mai puteam să notez 1000 de idei principale, dar ce farmec ar mai avea să cumperi cartea apoi?

Concluzia mea este că e perfectă pentru începători, mai ales pentru pafariștii care își doresc să afle cu ce se mânăncă lumea asta. Dar și pentru specialiști, că te mai distrezi, îți mai amintești lucruri și îți mai vin idei mișto.

Spor la campanii cu influenceri. Asta că tot împlinesc pe 9 aprilie 2021 fix 13 ani de muncă în domeniul ăsta.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.