fbpx

De 8 ani sunt blogger. De 10 evoluez în Social Media și îmi place să cred că experiența de agenție-blogger-client mă învață ceva în fiecare zi.

cadouri de craciun

Astăzi vreau să vorbim puțin despre cadourile de Crăciun pe care clienții, agențiile și bloggerii și le trimit unii altora. Sunt gesturi frumoase care spun multiple lucruri:

  • Apreciem modul în care am colaborat în acest an
  • Sperăm să colaborăm și anul viitor
  • Nu ne știm prea bine, dar am auzit că e cazul să ne punem bine cu tine
  • Nu am colaborat niciodată, dar ești pe listă așa că ți-am trimis
  • Ți-am trimis un cadou de drag și atât
  • Am trimis și sperăm să te lauzi cu el pe Social Media. Dacă nu o faci, avem grijă să îți reamintim

Nu mulți recunosc, dar cam astea sunt situațiile. Și nu e greu să îți dai seama de ele, important e să le recunoști și să spui de fiecare dată mulțumesc în privat și abia apoi în public. Dar înainte de asta, există câteva reguli simple de trimis cadouri. De Crăciun, de Paște, de zi de naștere, oricând. Haideți să vedem câteva și vă invit să completați și voi lista:

  • construiește lista de persoane la care vrei să trimiți cadouri în timp, nu în ultima zi când sigur vei rata pe cineva sau nu vei afla în timp util datele de livrare
  • revizuiește lista de fiecare dată și nu trimite doar de complezență, scoate oameni cu care nu mai ai nicio treabă și fă loc celor care ți s-au alăturat între timp
  • încadrează-te în buget și alege mereu ceva ce te caracterizează, nu s-a mai oferit cadou deja de către toată lumea și, preferabil, este util și personalizat
  • cere datele de livrare și confirmă-le cu fiecare – nu e nicio rușine să spui că vrei să trimiți ceva – mai nasol e să afle bloggerul că un pachet pentru el a ajuns acolo unde nu mai lucrează de 2 ani
  • orice cadou ai lua, ai grijă la împachetare și livrare (sunt cunoscute cazurile de pahare sparte, dulciuri fărâmițate, ambalaje ciopârțite etc)
  • asigură-te că le trimiți din timp și nu uita că foarte mulți își iau vacanță de pe 21-22 decembrie deja
  • adaugă mereu o carte de vizită de-a ta sau de-a clientului – să știe omul cui să îi mulțumească
  • dacă e un cadou voluminos (gen un coș mare, un brad, o cutie mare etc) consultă-te cu fericitul și află unde ar fi mai bine să îl trimiți (acasă, la muncă etc)
  • confirmă cumva că pachete au ajuns (mai bine întrebi decât să lași omul să aștepte și să creadă că l-ai uitat și i-ai cerut adresa degeaba)
  • nu cere niciodată publicarea pe Social Media a cadoului, ci bucură-te de gest

Nu e greu, nu? Și totuși cred că e bine să le mai repetăm din când în când. Normal că în viața reală mai trimitem cadouri și cui trebuie și cui nu vrem … dar măcar putem încerca să fie pe lista aia și cine merită, nu?

Eu vreau să mulțumesc cu ocazia asta tuturor celor care mi-au trimis cadouri în perioada asta și promit că voi face update aici cu ele imediat ce apuc să le surprind în imagini. De ce? Pentru că e alegerea mea și așa vreau să le mulțumesc.

Moș Crăciun, abia aștept să ne întâlnim, indiferent cine te trimite 🙂

Poate vrei să citești

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.