fbpx

În tabăra de social media organizată de revista Biz se bea. Mult. Mult. Dar nu doar atâta. Se și învață foarte mult și se discută serios despre social media, trenduri și strategii relevante de social media. De aceea m-am gândit să notez aici cele mai mișto idei, pe scurt. Nu pe larg că trebuie să veniți în tabără anul viitor, da?

Top trends to look for in 2020 – Cristian Manafu

  • Branded AR filters for Stories (cel mai mare trend pe anul viitor, filtre personalizate pe brandul sau userul tău)
  • Micro moments marketing (content relevant, seo, paid ads, cunoasterea consumatorului)
  • Deepfake advertising (o manipulare a imaginilor pentru a ne face sa credem ca personajul din video e real)
  • Sonic Branding (folosirea audio pentru reconoscibilitatea brandului – unic, diferit, legal, adaptabil si usor de retinut)
  • Fake News regulation (in Singapore se face inchisoare si Facebook este obligat de puna o nota cum ca guvernul considera ca acea informatie nu e adevarata)
  • Temporary rebranding (ciocolata Rom care s-a numit Vot, Kitkat cu numele Youtube Break etc)
  • Hyper personalization
  • Niche & private social networks (Nextdoor, Friends by Instagram, Untappd, Pigeonly – retele sociale mici, private, de cartier, pe langa Facebook Groups care cresc din ce in ce mai mult etc)
  • Shortform Streaming (Quibi – video scurte, bucati de 8-12 minute, filme, seriale etc)

Cum îți dai seama că un trend va funcționa pentru tine? Are impact asupra comunității tale? Ai resursele necesare? Se potrivește cu strategia și obiectivele tale? Răspunde la toate întrebările astea și apoi decide.

Se poate face social media pe bune?  – George Bonea

  • Misiunea unui speaker demotivațional este prezentarea cu umor a unor situații reale de care e posibil să te lovești în fiecare zi
  • Când toți îți spun că poți, eu îți spun adevărul
  • Se poate face social media pe bune? Da. Și nu. Dacă vrei să faci ceva care îți place și e calitativ, e puțin mai complicat decât o poză cu sâni
  • În post-modernism nu criticăm, nu spunem NU, avem challenge-uri și hashtag-uri și totul este frumix și pozitiv
  • Dar oamenii se plictisesc, sunt critici dar nu hateri, văd ipocrizia, au opinii și frustrări, sunt curioși și sunt în online ca să refuleze sau să învețe ceva
  • Iar brandurile trebuie să fie vulnerabile, sincere, pe bune, să nu se fofileze în spatele unor campanii emoționale, să nu își trateze clienții ca pe o secta și să vorbească pe limba userilor

10 Marketing în 2020 – Marian Hurducaș

  • Am uitat să facem marketing esențial
  • Content is not the king, is everything
  • Platformele chiar nu contează. Ce e important este ce pui pe platforme și distribui. Ce rămâne cu adevărat în urma ta.
  • Nu începe nimic fără obiective și fă diferența clară între cele de business și cele de marketing
  • Nu uita de KPI și că small data e mai importante și mai bune decât big data
  • Ieși din birou. În lumea reală. Cu mindset-ul de antreprenor și orientat către business
  • Nu există content de calitate. Doar content relevant
  • Digital Marketing e mai mult decât vanity metrics
  • Adoptă doar trendurile care ți se potrivesc pe brand
  • Vânzarea e bună, dar nu uita de conversație
  • Ai nevoie mereu de un strategist sau un specialist care să vadă lucrurile obiectiv și să te ajute în proiectele care te depășesc

Bonus – nu uitați de bun simț. Funcționează mereu.

Intro in Brand Strategy – Mihai Bonca

  • Reguli clare: observă și nu-ți judeca targetul, contribuie, respectă părerile tuturor
  • 3 definiții scurte pentru marketing: creates shortcuts and positive biases, represents the difference from blind to branded test, lowers the risk by rising consumer trust
  • Recomandare de citit United States Army Field Principles
  • Focus pe obiective clar definite, decisive și attainable prin planuri clare și ușor de înțeles de toată lumea
  • Control de engagement
  • Preserve mobility
  • Creates superior performance through competitive advantages
  • Makes right choices through differentiation. Avoids entering in a opened battlefield, traps or focusing on nice to have. Minimize the effects of competitive disavantages
  • Alege clar unde te plasezi, evită mijlocul între Cost Leadership și Equity (low margin și high volumes versus high margin și low volumes, de exemplu Swatch versus Rolex)
  • Cel mai bine este să construiești triburi în marketing (us vs them, ambiții și credințe comune)
  • „îmi place / nu îmi place” este pentru directorul financiar, nu pentru cel de marketing care trebuie mereu să adauge “pentru că”
  •  Cooperate through storytelling and common beliefs and myths (difficulty lies in convincing people to out-pass their natural risk aversion
  • Marca si marketing-ul nu sunt mai importante decat cultura organizationala
  • Walking in our customers’ shoes and find out what is the “job to be done” they are seeking from the brands in the category?

Social media, programe personalizate și alți demoni – Cori Grămescu

  • Customer marketing – e de ajuns să vă pese și ție și angajaților tăi, atunci, pe moment, nu peste 2  săptămâni când clientul deja poate este plecat
  • Am învățat în timp că organic este bine, dar nu de ajuns
  • Dacă faci bine ceea ce faci, clienții vor rămâne alături de tine indiferent de greșeli
  • 13.814 abonamente vândute doar anul acesta
  • La deschiderea clubului din Aurel Vlaicu am apelat la clienții deja existenți (dintre ei și câțiva micro-influenceri) și ca atare am avut 200 de abonamente vândute înainte să începem activitatea
  • În momentul în care am început Fb Ads targetat doar pe Aurel Vlaicu am crescut vânzările cu 44%
  • Am aflat că ceea ce facem noi este Phygital Marketing (antrenamente pentru cât poți tu, dieta personalizată în funcție de ce îți place ție, consiliere și sprijin)

Burnout – inside and outside of our minds – Mădălina Uceanu

  • Este un subiect evitat prea mult, atât în online cât și offline
  • Stresul de a fi demascat este un super efect secundar al digital anxiety
  • În 15 ani AI va elimina până la 50% din joburile din U.S. și va pune 2 probleme distincte: înlocuiri unu-la-unu și ground-up disruption
  • Context – presiunea de a te organiza, totul e a click away inclusiv angajații, ocuparea e glorified și 2018 self help apps au fost cele mai populare
  • Tranziția de la o era la alta ia aproximativ 4-6 ani (0-20 ani adolescență, 17-40 ani early adulthood, 40-65 ani middle adulthood, peste 60 de ani late adulthood)
  • Decada Declinului e între 35-40 ani (contractarea timpului, ne strange identitatea actuală, descoperirea singurătății și cerut permisiune de la noi)
  • Peste 40 vine perioada cine sunt versus cine visam să fiu, înnoire sau demisie, criză în carieră
  • Burnout = epuizare + cinism + lipsa eficace profesională
  • Depresia ocupă locul 1 ca amenințare globală
  • În 2030 experții prezic 3 disfuncții mentale vor fi în top 5 (depresia, Alzheimer, dependența alcool)
  • Soluții – cereți ajutor online sau conselling, faceți testul sau sugerați-l altora – Maslach Burnout Inventory
  • Una dintre cele mai mișto soluții este voluntariatul

Ce conținut prinde în social media – Cristian Florea

  • 53% dintre români accesează social media imediat după ce se trezesc
  • Ce fac ei pe net? Comunică cu prietenii, se amuză și se relaxează, citesc știri, urmăresc persoane publice, distribuie postări ale prietenilor, urmăresc paginile brandurilor (pe locul 6)
  • Facebook – majoritatea sunt peste 35+, conținut divers, video și foto merg cel mai bine, utilizatorii sunt din ce în ce mai puțin interesați
  • Linkedin – peste 35+, conținut divers, cel mai bun engagement la text, doar 3 milioane din 660 fac content, 50% engagement increase YoY
  • Youtube – public de 10+, video prioritar, 10 milioane oameni văd clipuri lunar în România, este al doilea cel mai folosit motor de căutare din România

Tipuri de conținut

  • How To – cel mai bine video, e ușor de legat brandul de acest tip de conținut, oamenii se vor uita chiar dacă nu vor aplica, îl poți folosi pe toate rețelele
  • Știați Că – este evergreen, poate și text sau text și foto, este ușor de realizat, preferabil pe Facebook și Linkedin, oamenii simt că au mai învățaț ceva
  • Trending Topic – nu poți stabili o recurență pentru el, poate fi text foto video, este greu de realizat pentru că trebuie să urmărești trendurile, îl poți folosi peste tot
  • New Features – nu poți avea o recurență, este ușor de legat brandul, trebuie să vânezi noutățile ca să știi când apar, îl poți folosi în special pe Facebook și Instagram
  • Pain Points – legate de problemele clienților, reviews de la concurență, comentariile de la alți creatori de conținut – găsește o soluție la aceste probleme
  • Tools utile – KeywordsEverywhere.com (pe internațional, util pentru inspirație, AnswerThePublic.com, Eisberg, LadyFit,

Sponsori care mi-au plăcut mult: Profi, Siviero Maria, Maresi, FoodPanda, Bucur, 5togo, Eisberg, LadyFit.

Hai și tu în tabără data viitoare. Promit să nu regreți 🙂

Poate vrei să citești

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.