Astăzi este despre GPeC SUMMIT, cel mai mare eveniment de e-commerce din România și alături de care sunt de atâția ani că îmi este și frică să îi mai număr.
Sunt 2 zile de maraton e-commerce cu unii dintre cei mai cunoscuți specialiști români și internaționali. Și, ca de fiecare dată, pentru cei care nu au avut ocazia să participe, las aici câteva idei principale care să vă inspire și vă recomand să îi urmăriți pentru viitoare evenimente, workshop-uri, cursuri și alte metode de a învăța.
Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions
- plata în numerar este încă pe primul loc în România, dar în descreștere de la 65% la 55% de la un an la altul
- încrederea e unul din cele mai importante lucruri în comerț în general
- 36% dintre români au returnat cel puțin un produs anul acesta și primul motiv era că nu le plăcea sau nu era măsura corectă
- estimăm o creștere de 15% a pieței de ecommerce în România și principalele categorii care au crescut sunt bricolaj, cosmestice, bilete la spectacole, servicii de turism (mai puține restricții)
Iulian Stanciu, Președinte Executiv eMAG
- ecommerce a fost un câștigător al pandemiei și cel care a asigurat oamenilor bunurile de consum necesare pentru viața personală și profesională
- 30% creștere de la 2019 la 2020, iar anul acesta estimăm o creștere de 20% (depinde de finalul de an)
- livrarea rapidă și predictibilă – marea dorință a publicului și metoda prin care ecommerce-ul o să crească și mai mult
- 40% din livrările din emag sunt realizate prin easybox
- plata cu cardul a depășit 50% și este în continuă creștere (înainte nu depășeam 30-35%)
Robert Dumitru, Head of Digital la MTH Digital
- în ecommerce Facebook este principalul canal de trafic nou și ieftin
- este foarte important să ai o comunicare omnichannel, pe cât mai multe canale diversificate ca să atingi fix buyer persona dorit
- ne așteptăm la o creștere de Black Friday și majoritatea tranzacțiilor să fie online
- e bine să începi de pe acum să separi bugetul de conversie de cel de awareness
- Google este tractorul când vine vorba de conversie online (în special video ads, prin Youtube)
- recomand setarea de campaniile pe competitori în Youtube
- pe Tiktok contează foarte mult conținutul pe care îl publici (poți avea potențial cu orice tip de business, dacă ești engaging)
Cristi Movilă, VTEX
Principalii factori de creștere online sunt
- personalul (ai nevoie de oameni care să facă anumite lucruri)
- extinderea internațională
- funcționalități noi – comerț conversațional, chatbox etc
- partea de omnichannel, marketplace, comerț colaborativ (să lași alți selleri să vândă produsele lor către clienții tăi)
Ionuț Grossu, Digital Strategy Consultant
- Black Friday nu mai este ce a fost o dată, dar rămâne un eveniment care atrage audiențe noi și cifră de afaceri
- există multe magazine, pe fashion în special, care nu vor să facă reduceri acum pentru că vor să își protejeze marfa și pentru că au deja 2 campanii mari de reduceri, anuale, în iarnă și primăvară
- Facebook, Instagram și TikTok – 3 canale mari pentru generat audiențe
- Youtube este televiziunea digitală și nu trebuie ignorat
- recomand influencerii care au acum podcast-uri cu cifre bune
- costul per click a crescut enorm în perioada asta a pandemiei
- nu ai reduceri? comunică diferențiatori de brand, design unic, exclusivități etc
Karl Gilis, AGConsult
- we grow our business by putting your customer at the heart of everything
- personalisation is the cherry on top of the UX pyramid
- ask yourself if your website works on every browser and device, can we acces it, can we find it, cand we use it, does it convince me in terms of content?
- if you target the average visitor, you will have average results
- personalisation in email marketing seems easy to do
- if you give me a 10% discount at welcome email, I will think that you a discount company and you will always have discounts for me
- most emails come too soon, are too agressive and have no personalisation
- turn your email marketing in a conversation with your audience
- a sale is not finished until the customer receives a result
Ton Wesseling, A/B-Testing Expert
- outperform means that you are growing way faster than the competition
- you want to embrace failure in decision making
- this is how you will maximize the number of good decisions (thru continuous discovery and delivery)
- research is all about gathering evidence (know the company, your competitors, web analytics, web behavior data, valide insights etc)
- find out what insights can be taken from voice of customer data such as surveys, feedback and service contact?
Anabela Luca – adLemonade
- 39% dintre userii online din zonele urbane nu au cumpărat nimic de Black Friday in 2020
- ecommerce a extins perioada de Black Friday, ca atare consumatorii fac research mult mai devreme
- e o ocazie perfectă pentru bugete investite în audiență nouă
- e bine să ne dorim conversii de vânzare, dar trebuie să avem și alte obiective
- loialitatea a crescut foarte mult datorită pandemiei
- setare obiective – ce vrei, dar mai ales DE CE?
- peste 50% dintre useri folosesc search înainte de a cumpăra din magazinele fizice
- 63% dintre useri au cumpărat în urma unei reclame văzute pe Youtube
Panel – Today’s Marketing in E-Commerce
- o discuție despre pregătirile pentru Black Friday
- magazinele ar trebui să pună în aplicare ce au învățat în ultimii ani și să înceapă pregătirile din timp, nu de acum
- Retargeting.biz a pregătit pentru clienții lor un ghid cu ce ar trebui să facă ei, inclusiv la nivel de stocuri, produse, promovare etc
- oamenii s-au săturat de reduceri inventate și au învățat cum să verifice prețurile reale
- 2% din produse generează majoritatea veniturilor
- prea multe magazine nu fac unboxing, nu se folosesc de zona de video, nu ajută userii să cunoască produsele cu adevărat
- de BF ai ocazia să atragi utilizatori noi, să îi cunoști și apoi să poți să comunici cu ei în mod personalizat
- e greu de crezut, dar nu toate magazinele fac Black Friday
- nu uitați de comunicarea personalizată cu utilizatorii loiali (de care uită prea multe magazine axate doar pe cei noi)