Tabăra Biz 2021 este una specială. Suntem aici peste 100 de oameni, toți vaccinați sau testați, gata să combinăm utilul cu plăcutul. Învățăm cam 8 ore pe zi și socializăm mai mult decât atâta.
Ca de fiecare dată, notez pe blog ideile principale și tare sper să vă inspire:
Andreea Lupu – Starcom România
Influencer Marketing a fost influențat în mare măsură de pandemia începută în martie 2020
Influencer Marketing are relevanță când știm să decodăm un context social, nevoi umane, brand purpose și branded connections.
În pandemie am trecut de la fitting in la belonging, la nevoia de a aparține și de a construi ceva semnificativ.
Tot universul indoor au forțat niște momente forțate de introspecție care s-au transformat în AHA moments (plăcute sau nu).
În pandemie, engagementul pe Facebook a crescut cu 59%, iar cel de pe Instagram a scăzut cam tot cu atâta.
Fiecare dintre noi este un influencer. Toți avem capacitatea de a schimba ceva, la nivel social. Dacă toți am realiza asta, sigur lumea ar fi mai bună.
Radu Moldovan Petruț – Pernod Ricard România
Marketingul este diferenta dintre ceea ce esti dispus sa platesti pentru ceva fata de cat costa sa produci acel ceva.
Iti faci treaba atunci cand creezi o poveste care face brandul sa se vanda singur.
AI este un termen sexy pentru Machine Learning care poate să facă classification, prediction si generation
The Highest’s Paid Person Opinion este cea care omoară orice idee bună
David Saranga – Israel’s Ambassador to Romania
Everything we do, we think social media
We use three platforms on Facebook, Twitter and Instagram (David Saranga, Amir Sagron, The Embassy)
We try to connect ourselves to the local agenda and communities
We are also here to talk about the Israel brand and the fact that our country is doing the world a better place
Dealing with a war means crisis management for 3-4 months. After that, everybody forgets and we can start promoting again Israel as a travel destination.
For us, Twitter is a great platform in order to convey political infos
But our message did not reach the young generation. Why? Because we communicate on Facebook and Twitter
During the war, people took their info from TikTok and, unfortunately, we were not there
Cristian China Birta – antreprenor
Influencerul este o resursă digitală care, în baza unui contract, a unui fee și a unui brief, poate livra beneficii pentru brand.
Tipuri de clienți în social media – te caută, caută categoria în care ești, nu te caută
Ce vor influencerii – bani, produse, invitații, sursa pentru content, vizibilitate, experiență, trafic, networking, profesionalizare, posibilă carieră, să fie băgați în seamă
Emil Rengle – antreprenor, influencer
În 2018 am intrat în lumea brandurilor, a promovării, a colaborărilor
Cred că pandemia a împărțit lumea în 2 categorii – cei care au profitat de acest timp ca să se auto-descopere și cei care continuă să trăiască în frică
Înainte de orice campanie, nimic nu este garantat în viață și de aceea mesajul meu este întotdeauna unul de iubire
La început am făcut campanii cu care nu rezonam, pentru că nu înțeleam exact cum funcționează această lume
Oamenii care lasă comentarii negative și feedback de hate nu sunt relevanți, încă. O să devină importanți când se vor trezi și își vor da seama că ei au o problemă, nu noi.
Alina Greavu – creator de conținut, jurnalist și activist
Etapele unei campanii – propunere, negociere, contracte, debriefing, modificări, creație, aprobare, postare
Este foarte greu să vii la un creator de conținut astăzi cu un brief și vrei postarea mâine – rezultatele nu o să fie cele pe care ți le dorești
Brandurile trebuie să se adapteze la fiecare influenceri – avem și vieți personale, avem și joburi pe lângă, funcționăm diferit
Colaborările pe termen lung – au prioritate în execuție, bugete reduse per livrabil, credibilitate în fața comunității, dezvoltarea unei afinități influencer-brand, eficiență în implementarea campaniilor, overdelivery
Eu mă axez pe cauze umanitare, educație, activism și sustenabilitate
Nu funcționez cu rigidități în brief, modificări absurde, suprasaturație de content și încercarea de a mă determina să fiu altfel decât sunt eu în mod normal
Nicoleta Scarlat – Sales Director Eisberg România
Esiberg este cel mai important jucător și producător de salate din Europa Centrală și de Sud-Est
În 2002 se vindeau cam 400kg pe săptămână – în 2021 vindem 110 tone de salată pe săptămână
McDonalds este cel mai mare vânzător de salate din România
Singura noastră modalitate de a scoate salatele în lume este social media (și din punct de vedere financiar)
Facem content pe blog, pe Facebook și pe Instagram
Facebook funcționează cel mai bine pe partea de performance și de rezultate
Oana Mihăilă – Brand Marketing Manager 5 To Go
5 To Go are deja 6 ani pe piața din România și luna asta s-a deschis și prima locație internațională
250 de locații închise și 30.000 de clienți offline pe care a trebuit să îi găsim în online
În 2 zile a trebuit să ne mutăm în online și să deschidem magazin dedicat și să lansam gama de produse To Home
Comunicarea noastră este focusată acum pe francizare și deci vorbim mult cu antreprenorii acum și nu neapărat cu consumatorii
Clienții sunt 80% femei și vindem foarte mult Latte
Laura Savu – Global Commmunity Manager TikTok
TikTok nu este social media app, music app sau dancing app – suntem o platformă de inspirație și creativitate
34.65% market penetration în România
3.5 milioane daily active users în România
România este țara care are cel mai mare număr de useri 18+ pe TikTok
3 miliarde de videoviews pe content educațional
Nu facem marketing pentru consumatori ci încercăm să creăm relații cu oamenii din platformă
61% dintre oamenii de pe TikTok sunt de părere că advertising-ul este diferit și unic comparativ cu celelalte platforme
Ana Măria Băjan – Marketing, Pr and Business Director Caroli Foods
Cum alegi influencerii – cel mai mult ne uităm la audiența lui ca să vedem cât de mult ne potrivim + engagement, cifrele din analytics
Creștem numărul de followers și prin parteneriate pe termen lung cu influenceri (pe care îi ajutăm și prin promovare tip look a like)
Recomandăm să vă construiți Digital Persona construite pe interese și pe care să le activați în funcție de ce campanii aveți
Brandurile realizează conținut costisitor și prea puțin creativ, de aceea alegem să colaborăm cu influenceri
Folosiți analytics la maxim și petreceți măcar o oră pe zi analizând datele
În 2021 ne-am dorit să aducem o inovație care să rezolve mai multe griji și așa am lansat gama Maestro fără conservanți, fără arome artificiale sau coloranți
Radu Atanasiu – Lecturer of Thinking and Deciding in Business
Înainte de un meeting
- stabilește obiectivul clar al întâlnirii
- cel mai bun rezultat posibil
- cel mai prost rezultat posibil
Ai grijă când clientul pornește de la o părere negativă, de la un NU, și apoi tre să ajungi la anularea acelor păreri și abia apoi să adaugi motive pozitive. Să identifici nevoile și să îi ridici mingea la fileu. Să știi care sunt NU-urile lui și apoi să le rezolvi.
Exemplu. Alergi în parc. Cineva vrea sa îți vândă o Cola. Nu vrea pt că e rece, pt că e Cola, pt că nu are unde să o țină, nu e sănătoasă etc. Ce faci? Îl aștepți la final de cursă să îi dai doza. Sau accepți plata cu cardul. Etc.
Folosește des „Știu că … dar ….”
Debate – Influencer vs Performance Marketing
Performance Marketing
- este un ansamblu de arme de mk care vizează partea de jos a funnel-ul de cumpărare
- orice tip de performance media plus conversion rate optimization
- nu uita de interfața accesată de utilizator pentru a face cumpărarea
- piața din România – 100 milioane de euro (25 sunt în Facebook, 50 la Google, 9 la programatic)
- întotdeauna pleci de la brand, să știi totul despre el
- se poate optimiza permanent
- funcționează ca media tradițională
- ai mare control și poți măsura tot
- affiliate mk este o sub-tactică de performance marketing
- există campanii și cu buget foarte mic care pot să fie relevante și cu rezultate extraordinare
- aspectele de set-up sunt vitale
- Google Shopping Ads este printre cele mai bune canale
- Google Search – singurul care identifică intenția
- campaniile cu influenceri merg foarte prost mult mai des decât cele de performance
- influencerii sunt aleși emoțional, în general
Influencer Marketing
- procesul de utilizare a creatorilor de conținut în a susține ori a interacționa cu un brand, prin publicarea conținului în social media
- obiective – a spori gradul de conștientizare a mărcii și a contribui la convertirea publicului în consumatori
- Facebook 12.1M users, Youtube 12M users, TikTok 5.8M users, Instagram 5.1M users, Linkedin 3.1M users
- ce „vând” influencerii – awarennes, interest, consideration, intent, evaluation, purchase
- dacă vrei totul sau nimic, asta e soluția
- trebuie ales influencerul potrivit pe valorile brandului (rată mai mică, nu ai buget de creație etc)
- studiu de caz – Librex.ro, awarennes serviciu transport gratis în pandemie, am ales influenceri din travel si fashion și food, 26 creatori de conținut, 680k followers pe Fb și 1050k pe Instagram, au avut engagement mult mai mare decât giveaways
- brandurile se pot asocia cu influenceri care le împărtășesc atribute și predicate de brand prin conținut, poveste și emoție
- costurile de convingere pentru early market (16% în curba de fiduzare a lui Moore) sunt mult mai mici în raport cu alte media
- brandurile pot atinge audiențe de care au nevoie și pe care nu le cunoșteau sau nu știau cât de puternice sunt
- poți atinge cu foarte mare ușurință pe oricine de la micro la macro influenceri
- la performance marketing ai multe extra-costuri (de producție, de creație etc)
- se ajunge acum la performance based influencer marketing
- noi mergem în social media pentru povești
Georgiana Pană – Marketing Manager Answear.ro
Facebook – 164k likes, Instagram 38.6k followers
Peste 80% femei pe conturile de social media
Interacțiunile pe Fb sunt mult mai negative, e un zid al plângerii
La giveways, Facebook câștigă și la număr participanți și la reach, dar audiența predominantă nu este una pe care ne-o dorim
Facebook și Instagram fac o echipă foarte mișto
Facebook e o platformă bună de Customer Support și de vânzare și trafic (locul 5 ca refferal în 7 luni)
Instagram este dedicat comunicării informale și predomină apropierea clientului de brand