Metode de a invata social media

Pornind de la un articol al lui Cristian Manafu despre “Cum inveti repede social media?”, am inceput sa caut cat mai multe raspunsuri plauzibile, rezonabile si care i-ar putea ajuta pe cei interesati.

Primii pasi

1. Prima data, lamureste-te de ce vrei sa inveti social media? Ai grija ca cele mai gresite raspunsuri ar fi cele de genul: e la moda, asta face si prietena mea, sunt multe joburi in domeniu, imi place sa stau pe Facebook etc.

2. Apoi citeste mult, carti, articole, studii. Ia-o de la inceput, de la basic si apoi poti evolua sa citesti chestii mai avansate. Nu incepe direct cu cele mai specializate articole din care sa nu intelegi prea multe lucruri. Si nu citi doar despre social media, ci si despre comunicare in general si promovare.

3. Testeaza, incearca sa faci social media, greseste. Primul pas ar fi sa faci pentru tine, nu? Modul in care iti manageriezi conturile tale este foarte important.

4. Intreaba, discuta despre asta, nu iti fie rusine sa pui cele mai stupide intrebari. Daca oamenii vor vedea ca iti doresti cu adevarat sa inveti, te vor ajuta cu drag. Si daca nu stii pe nimeni din domeniu, nu e nimic. Cauta pe internet persoane care scriu despre Social Media si da-le un mail. E primul pas.

5. Mergi la evenimente, cursuri, training-uri in domeniu. Unele costa, altele nu. Numai tu o sa stii ce si cum merita. Daca ai dubii, intreaba iar. Cand ajungi acolo, prezinta-te, spune lumii cine esti si asculta cu mare atentie toate discutiile. Apoi pune iarasi intrebari si leaga prietenii.

6. Daca descoperi ca ai vrea sa muncesti in domeniu, contacteaza agentiile din domeniu si urmareste job-urile. Incepe cu un internship si invata cat mai mult posibil de acolo.

Alte resurse

Aveti aici o lista de surse de unde puteti citi noutati din social media, atat nationale cat si internationale.

Ai grija la ce scrii pe Facebook si in general peste tot in social media. Aici ai mai multe detalii.

Social Media te poate acapara mai mult decat crezi. Nu uita niciodata ca exista viata si in offline.

Urmareste evenimentele din domeniu la care ai putea merge. Cei mai importanti organizatori, dupa mine, la acest moment, sunt Evensys si Biz.

Astept cu mare drag si alte sugestii sau intrebari daca aveti. E bine de urmarit si discutia de pe blogul lui Manafu.

8 Comments

  1. As mai indrazni sa adaug un element: perseverenta. Doar pentru ca ti se pare ca sunt prea multe retele sociale si nu ai idee care e cea mai potrivita sau doar pentru ca descoperi ca una nu iti este de ajutor, nu inseamna ca trebuie sa renunti. Nici multitudinea de termeni nu trebuie sa sperie. Incet-incet se pot afla si intelege toate, iar cand nu cunosti/intelegi ceva se poate cauta pe internet sau in sectiunile de help. Rezultatele sunt uimitoare 😉

  2. Articolul tau m-a ajutat foarte mult, multumesc mult!

  3. Daaa, sigur.Daca citesti muuuulte carti, articole, studii, tratate sigur o sa ajungi expert sau specialist social media.Hai sa fim seriosi.Social media nu se invata, ci se fura.Nu stiu ce vi se pare voua mare smecherie online-ul asta si-l priviti pe @manafu ca pe un guru.
    Pe de alta parte n-as spune “atentie la ce scrieti pe Facebook”, ci la ce date personale publicati.
    In rest, scuza-ma ca-ti spun, dar cred ca nici Vasile Manu n-ar pune in aplicare ce ai scris tu acolo.

    • Nimeni nu este specialist aici si nici atotcunoscator. Si nici nu cred ca am scris niste reguli general valabile. Dar corecte tot cred ca sunt. Nu stiu cine este Vasile Manu 🙂

    • corecte? poate ! general valabile ? ptr cine ? nu mai scriu ca ma enerveaza rau captcha ala.

    • sorry dar l-am pus ca sa scap de spamurile care ma invadasera la un moment dat 🙂

  4. Social media mie imi miroase doar a găselniţă de marketing scornită peste oceane, pentru ca uni-cei drept deştepţi că s-au gândit – să îşi facă teancul de parai mai mare, căci până la urma nu asta e în spate: să facem bani. Acum nu mai e marketing, acum e push marketing versus pull marketing care dă pe paine celor din social media oportunităţi. Aştept Principiile pull marketingului de Kotler 2.0 că ale social media nici nu o să ne gîndim.
    Eu sunt curios cum te duci la ţaran în piaţa şi îî faci campanie social media pentru branza de burduf.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.