fbpx

De cateva luni am hotarat ca ceva nu imi place la mine si deci e cazul sa slabesc. Asta e primul pas. Sa decizi ca vrei sa faci asta. Asa ca m-am apucat de treaba.

Am inceput sa merg la sala aproape de casa, am renuntat sa mai mananc chestii care eram sigura ca nu erau ok si am inceput sa observ modificarile. Cand insa mi-am dat seama ca ar trebui sa fac mai mult, am fost la un nutritionist. Dupa analize si o densiometrie si o dieta personalizata, ma declar multumita si dupa 2 luni o sa vedem si rezultatele.

Ceea ce am considerat util, este faptul ca, pe langa dieta personalizata, mi-a dat si o serie de sfaturi generale, pe care oricine ar trebui sa le stie. De aceea, imi face place sa vi le impartasesc si voua aici si sper sa va ajute.

Recomandari dietetice generale

– se recomanda mese mici cantitativ si frecvente, de preferat la ore fixe (3 mese principale si 2 gustari)

– nu mai mancati nimic intre mese si nici dupa ora 19

– beti multe lichide, de preferat apa plata sau minerala / ceai fara zahar

– dintre legume si fructe se vor prefera cele cu continut mai mare de fibre (dovleac, sfecla, varza, telina, pastarnac, salata verde, spanac, stevie, linte, morcovi, zmeura)

– alegeti produsele lactate degresate sau semidegresate si produsele de panificatie din cereale integrale sau de secara sau graham

– nu mancati in timp ce lucrati, cititi, va uitati la televizor sau efectuati ale activitati (creierul nu e atent la actiunea de a manca si deci se va satura mai greu deci veti manca mai mult)

– nu mancati direct din cratita sau tigaie, puneti mancarea pe farfurie si folositi tacamuri mici

– mancati numai la masa, stand jos, mestecati bine fiecare imbucatura si ridicati-va de la masa imediat ce ati terminat de mancat pentru a nu mai avea tendinta sa ciuguliti

– nu mergeti flamand la cumparaturi

– faceti zilnic efort fizic moderat, cel putin 30 de minute de plimbare rapida pe zi, minim 5 zilepe saptamana si cresteti treptat gradul efortului fizic

– incercati sa aveti un program de somn regulat de 7-8 ore pe noapte

– cantariti-va o data pe luna, dimineata, pe nemancare, pe acelasi cantar

– aveti voie sa mancati tot ce va doriti 1 data la 2-3 luni

Aceste indicatii vin de la doamna doctor Chirita Corina. Nu cred ca sunt neaparat litera de lege, stim deja cum se contrazic multi nutritionisti intre ei. Dar sunt sigura ca sunt sfaturi bune si bine de urmat.

 

Poate vrei să citești

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.