fbpx

Unul dintre cadourile cele mai frumoase primite de 8 martie anul acesta a fost un test drive cu noul Renault. Asa ca am profitat din plin de el, pana la Sighisoara si inapoi 🙂

clio_estate1

Stiam de la inceput ca acest articol o sa fie scris de mine si de domnul meu, fiecare cu partea lui. El cu detaliile tehnice si cu feedback-ul de sofer si eu cu experienta pasagerului din dreapta. Socoteala de acasa nu se prea potriveste cu cea de pe drum, asa ca va voi lasa in compania textului scris de Alex si apoi o sa mai adaug si eu cateva detalii:

“Renault Clio Estate este o aparitie senzuala din partea producatorului si aici ma refer la schimbarile benefice aduse design-ului.

Spre deosebire de modelul anterior la care s-a optat pe un design liniar, simplu, de data aceasta Renault iese pe piata cu un model aparte cu design organic, usor agresiv. Poate ca la prima vedere forma si dispunerea farurilor pot da impresia de agresivitate, dar liniile calde ale caroseriei reusesc sa estompeze imaginea de fiara.

2014-03-09 15.46.14

Clio Estate face parte din noua serie, avand ca target principal familistii. Inca de la inceput trebuie precizat faptul ca nu vorbim de o masina sport, nu cum am vazut in multe cazuri cand este analizata o masina si se pune intrebarea “bine, bine… da cati cai are?” – personal consider ca in ziua de azi resursele ne limiteaza prin pretul la pompa si atunci cautam o cale de scapare cu un consum redus.

Dar totusi sa revenim, vorbeam de un Clio aici. Unul imbracat intr-o nuanta potrivita cu formele inspirate de natura. Si daca tot aducem vorba de natura, este o mare placere sa o admiri atunci cand te afli la volan. Servodirectia electronica reuseste sa iti ofere o tinuta de drum foarte lejera si iti vei dori sa faci cat mai multe viraje pentru a te bucura de placerea condusului. La viteze mai mari de 60 km/h directia devine rigida, ferma, ajutandu-te astfel sa nu pierzi controlul masinii.

Cand a trebuit sa parcam, a inceput distractia pentru ca masina este echipata cu senzori de parcare si te avertizeaza atunci cand ajungi aproape de un obstacol. In plus, luneta spate, in zona centrala, iti da impresia ca mareste (poate chiar face asta) si cand crezi ca atingi peretele tu esti la o distanta de aprox 0.7 metri. Surpriza asta o descoperi cand te dai jos din masina 🙂

clio_estate_bord

Sub capota am avut parte de un motor diesel 1.5, dCi 75 CP cu un consum extraurban de 3,9 – 4, depinde de cum accelerezi si cum schimbi vitezele. Eu am ales varianta de condus economica, nu m-am grabit, iar schimbarile de trepte au fost intre 2100 – 2300 rpm (cel putin pe modul eco atat indica masina pe bord).

Si totusi, stupoare, la urcare in panta de aproximativ 20%, cand masina are nevoie de cuplu, in schimbarea treptei de viteza inferioara computerul de bord iti indica sa treci in treapta superioara  – si asta m-a pus pe ganduri. De regula, din experienta, atunci cand intri in panta si incepi urcarea, reduci in treapta inferioara pentru un cuplu mai bun si o urcare eficienta.

La interior am observat schimbari mari la forma volanului, la plansa de bord, consola, fata de modelul anterior, potrivite as putea spune pentru varianta in trei usi – sport. Trebuie sa recunosc ca eu am indragit varianta initiala, cea cu piele pe bord, arata un pic mai elegant. Acum accentul este pus pe sportivitate dar, repet, vorbim de o masina de familie.

2014-03-09 15.47.32

Si pentru ca e normal sa vorbim si de minusuri, tin sa mentionez ca la un drum cu denivelari nu poti spune ca beneficiezi de o masina care preia socurile mici si iti ofera o croaziera. Se simt, mai ales la buzunarele de plastic care incep sa troncane.

Un alt dezavantaj ar fi sistemul audio, este clar ca parca ceva lipseste de la el. Am avut posibilitatea sa ascult si alti producatori de sisteme de sonorizare si aici chiar sunt pretentios. Macar daca stiu ca vreau sa dau tare sunetul, sa ramana cat se poate de clar. Cat despre radio-ul integrat in sistemul de bord, nu pot spune decat lucruri bune. Acesta face fata cu brio la un drum la munte, chiar si acolo unde in mod normal nu mai ai semnal la telefon. Au existat mici interferente, dar semnalul postului de radio nu a fost intrerupt.

Bancheta spate este fractionabila modular. Astfel, poti opta pentru 3 moduri de stocare a bagajelor sau obiectelor voluminoase: poti rabata doar o treime de spatar, sau celelalte doua, sau full pentru a beneficia de un spatiu generos de transport”.

2014-03-09 12.41.07

Cam astea sunt impresiile “soferului” meu de weekend, alaturi de care m-am bucurat de masinuta pana la Sighisoara si inapoi. Eu vreau sa adaug faptul ca pasagerul din dreapta are mult spatiu la picioare, dar foarte putin loc in torpedou, cei din spate au loc unde sa isi puna si ei lucruri (foarte putine masini se gandesc si la asta), mi-a placut mult cotiera de pe usa si m-am bucurat de spatiul din portbagaj. Iar distractia maxima a fost la touchscreen unde am putut sa aleg cum sa sune motorul, pe unde sa mergem dupa harta, ce notificari sonore sa primim si multe altele.

Abia astept sa testam si masina anului 2014 in Romania, Captur, si pana atunci vreau sa multumesc Renault pentru surpriza si sa va intreb cum vi se pare noul Clio Estate, dupa ce ati citit pana acum?

Poate vrei să citești

2 thoughts on “Renault Clio Estate, “o aparitie senzuala”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.