fbpx

Ca si anul trecut, prietenii de la Renault mi-au facut cadou de 8 martie un test drive cu o masina frumoasa, albastra, cu care sa plec putin din oras. 

Am profitat de ocazie sa fug pana la Cofetaria Cornovac din Buzau, iar domnul meu a avut ocazia sa se bucure de masina primita, un Renault Clio GT Line 120 EDC. Asa ca l-am rugat sa scrie cum i s-a parut, din punctul de vedere al unui sofer impatimit.

Renault Clio GT Line este un low budget sport car. De ce spun asta? Spre deosebire de surioara ei, Clio RS, GT Line vine in intampinarea clientilor care vor un autoturism de oras si au o lista mai speciala de pretentii:

– Vor un autoturism mic compact, usor de parcat

– Ii deranjeaza iarna sa iasa in frig ca sa poata face loc persoanei din spate sa iasa asa ca vor o masina in cinci usi

– Isi doresc consum redus

– Au nevoie de putere, poate nu excesiva daca nu le place viteza, dar vor sa aiba o masina pe care sa se poata baza atunci cand au nevoie

– Vor de la o masina sa aiba si spatiu suficient de transport

– Pun pret si pe estetica

Renault Clio GT Line, pe langa design, pastreaza foarte bine proportiile. Inca din primele minute de condus iti poti da seama de dimensiunile autoturismului, ceea ce faciliteaza timpul de acomodare.

Modelul testat de noi dispune de o motorizare diesel Automatic EDC, destul de silentios, cu 6 trepte de viteza cu un dublu ambreaj ce ofera o eficienta sporita, spre deosebire de cutiile de viteza automate conventionale.

clio_gtline

La prima vedere exterioara GT Line-ul se deosebeste de un Clio obisnuit prin amplasarea luminilor de zi in zona de jos a partii frontale unde pentru un plus de aer catre frane si pentru estetica au fost realizate prize de aer. Un plus il au si jantele de 17inch din aliaj, de culoare antracit usor metalizat, care ii ofera un aspect sportiv, dar usor neutru, asortate cu bandourile laterale de protectie usi, dar si oglinzile unde se remarca imediat semnalele integrate.

La interior ne intampina designul atractiv, combinatiile de forme sunt reusite, poate o mica sugestie nu ar strica –  rama capacului unde sunt amplasate ceasurile de bord este cromata. Combinatia asta iti ofera un plus de eleganta, dar nu as asocia eleganta cu o masina ce se doreste a fi usor sport. Apoi, din motive de securitate, in cazul in care rulati pe autostrada, iar in spate aveti soarele, este posibil sa va reflecte lumina indiferent de pozitia pe care incercati sa o gasiti pentru a evita acest lucru. Am patit asa ceva si pur si simplu era usor deranjant deoarece te poate orbi foarte putin nu spun insa ca este si grav dar atentie sporita celor ce ruleaza putin mai tare. Ar fi totusi foarte bine introducerea unei rame de aliminiu slefuit subtire dar nu lustruit.

2015-03-08 19.29.13

Plansa de bord este destul de accesibila, iar volanul de piele arata foarte bine. Totusi si el are o mica imperfectiune care nu stiu din ce motive a fost lasata asa, estetica – poate arata mai bine proportia atunci cand a fost creat volanul. Ma refer la masca de plastic central jos unde, in cazul unor viraje ample de exemplu serpentine sau parcare, este posibil sa simtiti un mic discomfort de genul muchii taioase la mana, dar nu periculoase. Cred ca se putea evita aceasta situatie daca profilul lateral era prelungit cu inca 7-8 mm, iar forma mulata pe raza volanului.

Bordul este absolut demential, am incercat pe timp de noapte sa urmaresc reflexii in parbriz nimic. Stiti luminile stradale cand ilumineaza partial bordul, iar acesta se reflecta in parbriz si ai impresia ca in fata ta se desfasoara un dans al fantomelor circare? Nu! Felicitari, arata foarte bine si textura este placuta si sportiva, in ton cu masina. In plus, am apreciat faptul ca ai posibilitatea sa iti reglezi intensitatea iluminarii ceasurilor de bord.

Ca tinuta de drum pur si simplu te relaxezi, parbrizul este mare, iar vizibilitatea sporita in asa fel incat singura ta grija este sa apesi doar frana sau acceleratia, iar schimbarile de viteza sunt delicate, dar daca doresti  sa o conduci sportiv iti satisface si aceste placeri.

Si daca tot discutam despre design, de cand a aparut designerului Laurens van den Acker la carma sectiei de design Renault reuseste foarte bine sa ne surprinda cu o calitate mult mai buna a materialelor de interior. Aproape imi aduc aminte de momentul in care am vazut prezentarea lui Avantime, la Romaero Baneasa, si traiesc acelasi sentiment. Forme noi organice, culori si contraste cantarite foarte bine in trend-ul actual, tehnologii noi precum un ESP imbunatatit sau asistenta la parcare cu un soft total nou, si toate acestea la un pret accesibil!

clio_gt_line

Alaturi de noi a fost si draga mea prietena, Alexandra Caraulani, care a tinut mortis sa scrie si ea cateva cuvinte despre masina:

Voi incepe prin a vorbi de chestiile cele mai basic si ma voi opri tot la ele, nu de alta…dar mai multe nu stiu. Minunata culoare (daca ma hotarasc sa-mi vopsesc parul, culoarea aia as vrea sa fie), misto sistemul audio…se auzeau fain cei de la Subcarpati. Apai, degeaba am stat sa fac stick-ul cu muzica? Trebuia probat sa fie in regula. Apoi, am apreciat si centura de siguranta din spate. N-am apreciat legea care m-a obligat sa o port tot drumul dus-intors Bucuresti-Buzau. La intoarcere aveam totusi vreo doua prajituri mancate. A fost greu, dar am inchis si centura, fie. Inchei prin a spune ca stelele se vad tare fain prin geamul ala de sus, numit plafon de sticla panoramic (am pus-o pe Sabina sa caute cum se cheama treaba aia … si cica asa ii zice). Revenind, am vrut cu Sabina sa facem un selfie, dar nu ne-a iesit, eram prea atente la masina.

Mai multe detalii despre masina va invit sa cititi pe site-ul oficial, AICI! Si un test-drive facut de profesionisti puteti gasiti pe Automarket.ro AICI.

Poate vrei să citești

One thought on “Renault Clio GT Line, un low budget sport car

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.