fbpx

Top Social Brands e una din conferințele din România la care fac tot posibilul să ajung mereu. Mi se pare că e cea mai aplicată, cea mai activă și evenimentul de la care învăț mult mai mult. 

Așa că anul acesta încerc să fac aici un mic live-blogging, prima dată în mul timp 🙂 Sper să vă fie util!

Mugur Pătrașcu – ScreenNative

  • Social Media nu se simte foarte bin e la noi în țară
  • România e pe ultimul loc în Europa în ecommerce, adica folosirea internetului în scop de a cumpăra, dar pe social media suntem printre primii.
  • Social Media este internetul pentru români
  • Avem o piață dominată de încrederea în TV și neîncrederea în internet și social media
  • Acum paid pe Facebook este spre 70% din total (în 2013 era 35% doar)

Ioana Sigarteu – Samsung

  • Facebook, Youtub, Twitter și Instagram  – cele mai importanțe retele
  • 85% video in Facebook se urmăresc cu sunetul off
  • În ultimii doi ani, consumatorul de social media din România este mai puțin deschis la a interacționa cu brand-urile

Andreea Bejan – McDonalds

  • Au 200.000 useri mobile lunar pe site, 1mil fani pe Facebook și 160.000 app download
  • Experiența din magazin și aceea din social media trebuie să fie la fel, vorbește la fel cu ei în ambele locuri
  • Social media trebuie să fie primul canal de pe care brandurile să își ia feedback. E un reality check în fiecare zi
  • Influenceri sunt importanți, dar nu uita niciodată de comunitățile lor și ai grijă să vorbești cu ei, să îi răsplătești – content care sa fie de interes prin forma in care este prezentat
  • Ce face diferența în online? Curajul de a face lucruri și de a spune uneori DA
  • Brandurile trebuie să își contextualizeze mesajul, să adapteze comunicarea in functie de publicul căruia i se adresează

Andrei Ungureanu – Coca Cola

  •  Social Media este o fereastră digitală între oameni, idei și branduri
  • Între tap-uri și scroll-uri, filtrul nr 1 este următorul –  e relevant pt min ce vad in feed?
  • SM e o competitțe continuă pentru atenție – de aici nevoia pentr thumb stoppers și idei sau conversații cu care să rezonezi și cu care să simți că toată lumea are ceva de câstigat
  • Nu putem uita niciodată că până la urmă SM are sens dacă ajută obiectivele măsurabile de business
  • Merge cel mai bine atunci când conectează nativ ideile, oamenii și brandurile
  • Nu uita niciodată că bula ta și a lor sunt foarte diferite, așa că nu uita să le încerci pe toate
  • Ce am facut ieri s-ar putea să nu meargă și astăzi
  • E foarte greu să lucrezi pentru un lovebrand pentru că vine cu responsabilități enorme, nu ai spațiu de joacă așa de mare cum ți-ai imagina
  • Când cultura pop și brandurile se întâlnesc, acolo e magie!

Roxana Memetea – DDB România

  • Există viață și după trenduri, dar trebuie să fim atenți la ele, pentru că reprezintă o evoluție firească a mediului digital în general
  • Audiența devine DARK, social media devine invizibilă pentru că oamenii share-uiesc pe mail, mesaje private etc
  • 80% din conținutul de mobil este share-uit în dark social (3 din primele 5 platforme ca număr de utilizatori sunt așa)
  • Acum câțiva ani influencerii erau un nice-to-have, dar acum sunt un must
  • Brandurile își pot creea influencerii lor care să se potrivească cu mesajul de brand
  • Video în social media generează cu până la 1200 share-uri mai multe decât text și picture
  • Think in picture, act in video
  • 20% din contentul video de pe Facebook este live
  • Live Video + Events + Influenceri = rețetă reușită
  • 1 din 3 stories de pe Instagram este postat de un brand și 1 din 5 primește un mesaj direct de la useri
  • Înainte SM era spre PR acum se face creație și se generează idei (12 oameni cu 40 branduri în agenție)

Ana Morodan

  • În 2017 funcționează contentul real, cu suflet, emoțiile, poveștile care nu sunt despre mine
  • Mulți uită că deja toată lumea s-a săturat de ținute, așa că am încercat să mă focusez pe autenticitate
  • Nu suntem niciodată mai mult decât cei văd ceilalți
  • Toți suntem mărci personale și trebuie să realizăm asta
  • Provocare – content concis, transmite pe scurt și la obiect
  • Noile generații de consum nu mai vor să vadă sales speech, vor emoție, poveste, lucruri care să îi facă să iubească brandul
  • Brandurile nu lasă influencerii să fie cum sunt ei zi de zi și îi schimbă astfel încât comunitățile lor nu le mai recunosc – nu au curaj să lase libertate de mișcare unui endorser
  • Nu există One Shoot Activation care să îți aducă rezultate, roi, cifre etc – deci nu plăti u advertorial, ci fă o campanie pe termen lung care să îmi permită să interacționez cu brandul, să relaționez cu el autentic
  • Nu contează numerele pentru ea. Are o comunitate mică, închegată, unită, chiar dacă e de trei ori mai mică decât la alții. De aceea are cifră anuală de afaceri triplă față de alții
  • Comunitatea – interacționează cu ei, da-le like-uri, răspunde la comentarii, nu uita că ești acolo datorită lor
  • Nu are nimeni niciodată o problemă cu reclama dacă nu îi minți și nu ești zilnic o reclamă pentru orice
  • Faceți teste pe comunitatea voastră și respectați tipologia lor (tu știi că la tine nu merge vineri seară, nu postezi și spui asta brandului)
  • Tu poți ajuta brandul să nu îi seteze false așteptări
  • Brandul nu trebuie să încerce să controleze contentul influencerului
  • Frica este lucrul care distruge tot în orice domeniu

Bogdan Tomoioagă – Graffiti PR

  • Au fost clienți care au venit la noi și au cerut anumite lucruri și am avut curaj să spunem NU, nu facem asta
  • E important să realizăm că inovația brandurilor nu îți va schimba viața, așa cum vor toți să spună
  • când presa scrisă a început să moară, noi a trebuit să aducem rezultate și am reușit asta cu bloggeri
  • se face foarte mult conținut și e bine să avem grijă ca cel calitativ să iasă în față
  • pentru a face un produs de calitate ai nevoie de timp, de resurse și de parteneri de încredere

Raluca Duță – L’Oreal România 

  • Dacă promiți lucruri false, comunitatea îți sare în cap
  • E important să asculți comunitatea, a ta și a influencerilor (toți, nu doar cei implicați în campanie), și să virezi comunicarea în direcția feedback-ului
  • Căutăm oameni educați în zona de beauty și vrem să colaborăm în special asta
  • Ne bazăm și pe agenții și pe oamenii de acolo să insiste până dau de factorul de decizie cu care să discute direct, ca să evite timpii de așteptare lungi

Marian Ionescu – GMP PR

  • Agenția are grijă ca brandul să lanseze un produs corect și dacă nu e, vorbești cu brandul să modifice, să îl facă simpatic, să spună adevărul
  • Variante? renunți sau o faci cu capul plecat, după ce te-ai luptat mult și bine
  • Ține foarte mult de creativitatea agenției să facă acel mesaj la limita fun-ului care să vândă
  • Sunt angajat ca să nu fiu nevoit să mă prostituez pe blog
  • Agențiile trebuie să aibă curaj să refuze clienți, să nu accepte să lucreze cu cei care le afectează imaginea și în care nu cred și simt că nu pot lucra cu adevărat pentru ei
  • Când pornești o comunitate trebuie să fii sincer de la început
  • Cei mai mulți clienți din piață nu au habar ce e social media, agenția trebuie să îi învețe

Diana Mihăilă – dianamihaila.ro

  • au început să mă lase oamenii să fac ce vreau, pentru că au înțeles că am o strategie
  • blogul e o meserie pentru mine, sunt antreprenor
  • caut cel mai potrivit punct de atracție pentru comunitatea mea
  • nu uita că lucrezi cu omul în primul rând și abia apoi cu blogul
  • nu mă forța să fac lucruri pe care nu sunt pregătită eu să le fac
  • dacă am ales un brand înseamnă că îmi place, în principal
  • nu sunt agent de vânzare ci un creator de content onest (nu pot garanta vânzări)
  • brandurile care insistă să postezi despre toate cadourile trimise, imediat, te transformă în pișcotar

Bogdan Epure – Oxygen PR

  • Și clienții știu, unii, că produsele lor nu sunt cele mai cele
  • Important ca agenția să îmbrace mesajul și produsul într-un unghi de abordare corect și atractiv
  • sancționezi lucrurile care nu sunt ok spunând NU
  • din 10 campanii accept 1 pentru că îmi place brandul, produsul și experința propusă
  • companiile, cu cât au mai mulți factori de decizie, cu atât întârzie mai mult feedback-ul și toată comunicarea este defectuoasă

Marta Ușurelu

Greșelile influencerilor în social media

  • nu se documentează și scriu postări slabe
  • cred că totul li se cuvine
  • doar aveți, ce mare lucru înseamnă un produs pentru voi?
  • se supără când primesc feedback corector
  • nu respectă deadline-uri
  • nu stau la discuții pentru a înțelege brief-ul și fac copy paste la comunicat
  • au un limbaj arogant și neîngrijit
  • nu știu să spună NU dacă nu are sens colaborarea
  • preferă să critice înainte să întrebe ce și cum, uitând să fie constructive
  • nu înțeleg responsabilitatea rezultată din a lucra cu un brand
  • nu au noțiuni de business sau marketing
  • nu au noțiuni de business sau marketing
  • nu își asumă să facă proiecte curajoase
  • nu își iau timp să înțeleagă nevoile clientului

Greșelile companiilor în social media

  • nu renunță la limbajul de lemn
  • vor să controleze totul
  • se laudă excesiv
  • nu își asumă feedback-ul negativ
  • nu știu să facă un brief
  • se răzgândesc des și nu planifică eficient comunicarea
  • fac promisiuni pe care nu le onorează
  • nu au curaj să facă proiecte creative pentru că nu cred că merge ideea
  • întârzie fără să anunțe sau să justifice plata contractelor
  • nu au obiective clare și nu își cunosc publicul
  • fac o mare confuzie între brand awareness și vânzările reale

Greșelile agențiilor în social media

  •  nu se documentează suficient
  • nu știu să facă pitch pe subiecte
  • uită să comunice despre brand când acesta nu are campanie
  • nu sunt creative
  • au colaborări reactive și proactivitate redusă
  • nu le interesează cum lucrează un influencer
  • nu știu să gestioneze o relație interumană cu influencerii
  • nu respectă deadline-urile
  • nu răspund la telefoane și emailuri de la bloggeri
  • au un grup restrâns de bloggeri cu care lucrează indiferent de client
  • nu urmăresc procesul de comunicare
  • fac promisiuni pe care nu le onorează

Top Social Brands 2017 este topul celor mai active branduri în social media, din România, dintre cele care s-au înscris (la propria inițiativă sau invitate de echipa Biz sau care au fost și anul trecut), nu dintre toate 🙂 E important să menționăm asta. Dar cred că e 90% corect 🙂 Iată rezultatele de anul acesta:

Samsung

Coca -Cola

Avon

Vodafone

Lidl

Huawei

McDonalds

Orange

Poate vrei să citești

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.