fbpx

Cand Alin Vlad m-a contactat pentru a-mi propune sa scriu la el pe blog un mic text despre cum vad eu social media in 2013 si pe ce ar trebui sa se axeze brandurile, m-a onorat dar m-a si pus pe ganduri.

Inainte de toate, va invit cu mare drag sa cititi cele 20 de sfaturi pentru marketingul pe Social Media in 2013 pe care le-a scris pe blog, de la oameni pe care eu ii admir si respect si de la care am de invatat mereu.

Raspunsul meu a fost mai mult legat de ce imi doresc sa se intample. Si sunt convinsa ca asa va fi in cazul brandurilor mari, in special.

Chiar si in aceasta perioada in care imi caut un loc de munca in Social Media, ma intalnesc cu o multime de oameni si de pareri. Ma ingrozesc cand vad cate persoane vor sa faca asta, dar cand le intrebi ce presupune iti spun ceva de genul:

– pai sa vorbesc si eu pe acolo cu lumea pe Facebook

– sa postez de 2-3 ori pe zi pe Facebook si Twitter si atata

– pai ce fac aia cu concursurile de like-uri

– aaaa pai cine nu poate sa puna poze cu pisici?

– pai Social Media nu inseamna doar Facebook?

– aaaa si blogurile intra acolo? Nu stiu ce sa zic …

E grav pentru ca multi dintre ei o sa reuseasca sa intre ca juniori pe undeva si o sa fie pusi sa faca cele mai marunte treburi. Pentru ca se prefera asta, sa ii ia de mici si sa ii invete decat sa ii ia deja pregatiti.

Ma intreb cati dintre cei care doresc sa faca Social Media au auzit de Social Media School si citesc zilnic despre acest domeniu? Cati stiu stirea care s-a dat aseara pe net, legata de reclamele video de pe Facebook? Cati stiu ce bloggeri se potrivesc unui brand si cum sa ii aleaga?

Da, 2013, trebuie sa invatam din ce in ce mai mult urmatoarele lucruri:

– sa cercetam, sa cercetam, sa cercetam

– sa facem continut propriu

– sa facem strategii pe termen lung

– sa intelegem ce inseamna engagement si ca numarul de like-uri nu e tot

sa masuram tot, pana la ultima cifra

– sa urmarim concurenta, ca doar nu suntem singuri in piata

– sa invatam zilnic cate ceva

– sa intelegem ca Social Media se face la orice ora din zi si noapte si o criza nu tine cont de somn si concediu

– sa refuzam brandurile care vor doar sa fie acolo si sa stranga like-uri

– sa explicam departamentelor din companie ca trebuie sa colaboreze cu omul de social media

– sa intelegem ca SM nu inseamna doar Facebook si ca acel continut de acolo, nu ne apartine!

– sa nu mai comunicam la fel si acelasi lucru pe toate retelele sociale

– sa avem grija si de fanii pe care ii avem deja, nu doar de cei pe care inca nu i-am atras

– sa intelegem ca SM nu e un canal care aduca rezultate de pe o zi pe alta

In concluzie, va doresc un an 2013 mai reusit, mai creativ si cu mai mult curaj!

Poate vrei să citești

2 thoughts on “Social Media in 2013

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.