Social Networks Strategy – live blogging

Astazi este ziua cea mare in care avem Social Networks Conference, organizat de Evensys prin Cristian Manafu. Si dupa cum v-am obisnuit sunt aici sa fac live-blogging si sper sa va ajute informatiile pe care le voi furniza.

Detalii despre conferinta, program, invitati si multe alte informatii aflati de aici. In plus, pe masura ce vom primi prezentarile, le voi urca si aici daca pot.

Date esentiale despre Facebook in Romania – Daniel Enescu, director general Daedalus Group

Ne prezinta cateva rezultate despre retelele sociale din urma unui studiu realizat in iunie 2011, pe un numar de 500 de utilizatori de retele sociale, cu varsta intre 15 si 55 de ani.

Facebook a fost utilizat macar o data in viata de 94.9%, in prezent de 92.3% si cel mai des de 81.6% din respondenti. Hi5 e pe locul 2, la distanta mare.

Facebook este singura retea sociala care a crescut in ultimii ani, ca numar de utilizatori. Restul au scazut din 2010 si pana acum.

In ceea ce priveste timpul utilizat intr-o luna, avem crestere la majoritatea retelelor sociale, 13 zile per total, 20 zile pentru Facebook, 10 zile pentru Hi5, 7 zile pentru Linkedin, 9 zile pentru Neogen, 8 zile pentru Netlog si 12 zile pentru Twitter. Iar numarul mediu de contacte din lista scade pe toate retelele ( in 2010 erau 117 pe Facebook, acum sunt 115 si Twitter a scazut de la 64 la 25).

Primetime in retelele sociale este intre orele 20 si 22 cand jumatate din utilizatori sunt online. 30% din ei sunt online  intre orele 10 si 12 dimineata si peste 30% sunt online in timpul zilei.

98% din respondenti se conecteaza la retelele sociale de acasa, 39.9% de la munca, 21.3% de pe drum, 17.6% de la scoala, 14% din hotspots. Peste jumatate din respondentii angajati se conecteaza de la munca. In cazul studentilor si elevilor, procentul este de 60%.

O treime din respondenti se conecteaza de pe telefonul mobil si din acestia aproape 60% o fac de acasa, posibil din comoditate.

79% dintre utilizatorii de FB au vazut anunturi de angajare, 78% pe Neogen, 65% pe Linkedin. Din acestia 90.5% din cei care le-au vazut pe Facebook nu au aplicat pentru ca nu isi cauta un loc de munca sau anunturile respective nu corespund cu cerintele lor. 72% din cei care au vazut mesaje de angajare pe Linkedin, au si aplicat la ele. In plus, 23% din respondenti au fost contactati pentru un job prin retelele sociale.

Facebook Strategy – Helen McGee, Head of Social, OMD International

Social Stragety – we need to take care with listening, social arhitecture, measurement, guidelines, conversation calendar, integration, promotion, gamification, social commerce, objectives and value proposition.

Ernest Hemingway “I like to listen. I have learned a great deal from listening carefully. Most people never listen”.

Every good conversation starts with good listening. If you do so, there are some benefits:

– monitoring the competition

– creative and campaign optimisation

– build relationships and identify influencers

– crisis management

 Objectives and value proposition

– you have to have objectives

– how do I make this objectives real?

– what’s in it for me?

– who are the people that you want to speak to?

Social architecture

– you don’t have to be on every social media

– why do you want to be on Facebook?

– differentiate the roles of all your social properties

Measurement

– there is nothing to be lost by measuring everything

– you have to measure and you have to use the results

– you can measure awareness, action, appreciation, advocacy

– facebook edges (friend, like, cook, watch, listen, friend)

Social Media Guidelines

– it’s a good idea to help employers to know what are you doing on social media

– so write a Social Media Guideline and let your employers be your ambassadors

– at the end of the day your message will be consistent

– define how your brand behave in social

Conversation Calendar

– it’s a good way for you tu make sure that you have a consistent strategy

– monitor your social media efforts, understand the performance of your post and the type of post that works the best

– helps you identify opportunity and find out if your changes works

– get organised to your editorial

Integration

– Social Media must be put in every campaign you make

– have PR, SEO, BTL, ATL integrated with SM

– look for opportunities for smart integrations with sm

Promotion via influencers

– influencers are those that you identify that can be your ambassadors in social media

– you may look at total number of fans, followers, traffic, audiences

(ofera un exemplu al unei pagini de care se ocupa inteleg, My Fashion Life, cu 3703 fans si doar 23 are talking about this – doar ca au avut o campanie cu bloggeri care le-a adus multa reclama)

Gamification

– you can’t think that your brand is too serious

– so it’s not about short term spikes but long term strategy

– reward your fans but do it in a right way

– think if gaming with your brand it’s right for you

Social Commerce

– Mark Zuckerberg “If i had to guess, social commerce is the next area to really blow up”

– you can use social media platforms to give your fans a short process in a transaction and finish it on your website

– she thinks that social commerce will become a mass market

– look of opportunities for not only marketing but sales

Cum sa cresti o pagina de la 0 la 80.000 de fani – Costin Radu, Managing Partner, The Geeks

E bine sa cresti pe Facebook? Da! Pentru ca, indiferent de categorie, Facebook e in top trei referrals in toate campaniile de astazi. Deci ar trebui sa fii foarte fericit cand utilizatorii iti dau like la pagina, statusuri, poze, video etc.

Obiective de comunicare: informare, emotionale, comportamentale (aici e posibil ca Like-ul sa fie un obiectiv)

Tipuri de like-uri:

– am aflat despre

– mi-a placut (mi-a creat o anumita stare)

– am dat Like (pentru ca as putea sa castig un premiu, e cel mai frecvent)

Da, exista marketing digital dincolo de Facebook si foarte multi uita asta. Indiferent cat de bune ar fi Like-uri, vanzarile conteaza totusi mult mai mult.

Cum cresti pe Facebook?

Continut

– conteaza cum scrii, ce si cat de des scrii

– scrie constant (algoritm Facebook Black Box in functie de care afiseaza in news feed continutul tau fanilor care au interactionat cu pagina ta)

– nu scrie mai mult decat trebuie ( interactiunea scade si deci iti afecteaza vizibilitatea) – conteaza si brandul

– nu trebuie sa urmaresti numarul de fani, ci numarul de afisari, care nu sunt unice pe care le face un post (300.000 de fani dar doar 2000 people reached, exemplu negativ)

– fa-ti un plan de subiecte, nu scrie la intamplare si testeaza alternative pentru a observa ce posturi au mai mult succes si deci genereaza o interactivitate mai mare si asa vei calibra continutul mai ok

– nu scrie fara legatura cu brandul (daca ai un brand de detergenti, nu scrie de ultimul concert din oras decat daca il sponsorizezi)

– nu transforma pagina intr-una de informatii despre promotii ( e “crack cocaine”) – oamenii se vor obisnui cu concursurile si cand nu vor mai exista, vor intreba mereu de ele

– nu raspunde la ore la care un om normal nu ar fi treaz, decat in situatii exceptionale

– incurajati posting-ul utilizatorilor pe Wall-ul paginii, neincentivat

Aplicatii

– exemplu o aplicatie pentru Forbes care si-a dorit cresterea comunitatii de fani de pe Facebook – calculeaza valoarea ipotetica a contului tau personal de Facebook in functie de conversatii, like-uri, interactivitate, numar de prieteni etc – nr de fani a crescut cu 368%

– exemplu la Groupama Asigurari prin care s-a dorit sa faca vizibil un card de asigurari rutiere, au invitat oamenii sa se ciocneasca virtual pe Facebook, sa isi aleaga martori etc. Rezultate: 21.500 utilizatori, 39.100 accidente, 90.000 wall-uri atinse

– exemplu Doncafe, Declaratie de dragoste, iti puteai personaliza profilul cu o declaratie de dragoste. Rezultate: 9400 utilizatori, 5800 fani noi, top of mind de Valentine’s Day.

Aplicatiile pot fi cele mai rapide metode de a creste numarul de fani ai paginii, numai daca ai o idee foarte buna.

Cand dezvolti o aplicatie, citeste regulile Facebook. Nu incalca regulile pentru ca e posibil sa iti fie stearsa. Asa ca nu cere like-uri obligatoriu, postare automata pe wall-ul personal, share obligat, allow la inceputul aplicatiei, postare albume de poze pe wall-ul utilizatorului etc. Unii oameni nu suporta sa fie obligati si apoi daca dau like, pe termen lung pe pagina vor fi mai multi hateri si comentarii negative si foarte putini fani activi si pozitivi.

Fa un plan de criza. Pune-ti toate intrebarile legate de posibilitatea a fi stearsa aplicatia, de exemplu. Gandeste-te la ce se poate intampla in cel mai rau caz.

Nu promovati aplicatiile noi in primele zile. E cea mai buna modalitate de a verifica caracterul viral al unei aplicatii. Dup ce o testezi cu prietenii si colegii si vezi cum se virealizeaza sau nu, abia apoi pornesti campania de ads.

Personalizati continutul raspandit de utilizator si nu va bazati doar pe Facebook Insights.

Nu cumparati Display Advertising pentru a promova aplicatii de Facebook pentru ca ratele de raspuns sunt extrem de mici.

Ads

– dont’s set and forget – monitorizeaza, schimba, urmareste, cauta etc.

– seteaza cat mai multe ad-uri, pe mai multe target-uri si invata ce merge si ce nu

– Facebook scoate automat Ad-urile care nu genereaza rate de click mari

– Sponsored Stories sunt mai eficiente pentru cresterea numarului de fani

– incepe campaniile cu mai multe Facebook Ad-uri (minim 5)

– nu porniti social ads pana cand aplicatie nu isi pierde caracterul viral

– functioneaza la fel de bine ad-urile non-branded vs cele branded

– testati pe mai multe target-uri pentru ca poti avea surprize mari

Marketing pentru femeile active pe Facebook – Alina Floroi, Chief Research Officer, shortCUT research

Studiu pe care l-au facut pe mame cool

– 20 de persoane, 45+, consultant, urban, informatician, profesoara, activ

– acestea reprezinta un grup de 234.500 de utilizatori de Facebook din Romania

– au cam 2 copii de persoana, varsta medie de 26 de ani

– una din trei mame este divortata sau vaduva

– au discutat si cu copii lor si le-au analizat si profilele

– pe vremuri cuvintele cheie pentru ele erau cenzura, carti, blugi, casete video, teama, rock’n’roll

– mamele noastre au ajuns pe internet prin 1999

– motivele inregistrarii pe Facebook au fost: conectare, prieteni, familia, necesitate, socializare profesionala, curiozitate, adoptarea noului

– Facebook le ajuta sa se informeze, sa afle ce se intampla, sa voteze, sa dea like-uri etc

– mamele sunt luptatoare pentru cauze (raport: 1-5 din paginile like-uite sunt pentru cauze)

– lucrurile importante pentru mame, domenii de interes: personalitati, mandria nationala si locala, gastromonia, cultura, dezvoltarea personala si brandurile (Paula Seling, Virgil Iantu etc) sunt pe primele locuri in discutiile pe care le genereaza pe Facebook

– mamele interactioneaza cu un brand pe care il folosesc deja si ies in evidenta domeniile de travel, deal-uri, alimente (Aqua Carpatica si Floriol apar cel mai des mentionate), decoratiuni, going-out

– legatura dintre branduri si interese – cauze sociale (poarta de intrare pentru orice brand), gastronomie (electrocasnice, food, drink, bucatarii), mandrie nationala (companii romanesti), personalitati (ziare, reviste, edituri), spiritualitate moderna (cafenele, edituri, centre culturale) etc.

Concluzii

– segmentul este online si se descurca dpdv tehnic

– faceti acte sociale reale

– cultivati brandul cultural local si national

– accesati zone de cultura

– content, content, content

– acceseaza aplicatii si nu le este teama de ele

Join the Facebook movement. Power to the people! – Galvea Kelly, Social Media Consultant, Mercury360

“Change is the law of life and those who look only to the past or present are certain to miss the future” John F. Kennedy

The web is being rebuilt around people. So, 6.8 billion people on earth, over 50% of the world’s population is under 30 years.

Like a fine wine, social media is slowly maturing. In the past, Facebook was very simple but, in time, we added photos, news feed, platform apps, realtime stream etc.

You must understand the place of social media:

– marketers have struggled to understand value

– organisations having difficulty defining social strategy

– therefore have difficulty understanding results of social activity

Everything on internet is organised around people (news, shopps, costumer service, product development etc)

Brands create immersive conversations and experiences

Friends Influence Each Other – so remember this, use the friends of your fans (Sponsored Stories)

Create advocates! And remember that Social Marketing is a relationship platform, not about a campaign.

What do fans do on Facebook? 53% purchase the brand’s company!

Building blocks on Facebook – pages, native apps, custom apps, open graph

Facebook Best Practices

– have a plan and strategy

– use custom tab application

– emphises interaction

Cum abordeaza o companie prezenta pe Facebook – Marian Ignat, Director Direct Banking, Bancpost

Acum 10 ani relatia dintre Internet si Banking era:

– canalul de distributie clasic (unitatea bancara) nu avea o concurenta reala

– site-urile bancilor aveau doar date despre identitatea corporativa si reteaua de unitati

– informatii de produse si servicii retail le aflai doar offline

– nu exista posibilitatea de a aplica online pentru un produs

Bancpost a adus

– primul serviciu de Internet Banking pe piata romaneasca, acum 10 ani

– prima solutie de internet bancking care ofera multiple modalitati de autentificare

– posibilitatea a de a aplica pentru un produs de retail + interconectivitate intre canalele de distributie

Ce urmeaza?

Ne intrebam daca Social Media va deveni un canal de promovare a produselor, de comunicare, o platforma de tranzactionare sau un canal de distributie?

Problema: Fastbanking – crestere exponentiala asa ca vrem sa crestem gradul de uzabilitate, sa participam la discutii, sa primim feedback de la ei si sa ii consiliem

Au lansat o pagina de Facebook cu un tab dedicat pentru Fastbanking si se vor dedica unor provocari de genul:

– service clienti (integreaza componenta SM in bucla de raspuns prin viteza, consistenta, claritate si executie off-line)

– reteaua de distributie

– resursele umane (interfatarea social media in comunicarea interna, conversatie despre social media in contextul devoltarii carierei, echilibrul munca / viata)

– corporate communications (panificare si integrare comunicatii prin comunicare externa, interna, relatie mass-media)

Citat: “Walk before you run” – Victor Kapra

Reteta succesului pe Facebook – Adriana Nestoriuc, Group Brand Manager CSD, PepsiCo Romania

Sub umbrela Refresh Your World, Pepsi a incurajat tinerii sa le dea idei despre cum ar schimba mediul din jurul lor. A fost un concurs mare prin care cea mai buna idee a castigat 20.000 de dolari. Aceasta a fost “Turnul nostru” din Iasi. Detalii despre ea gasiti aici.

Au fost 2 tipuri de provocari: una Flash, timp de 2 saptamani “Da un refresh vietii de clubber” si una Headline “Da un refresh vietii urbane”.

S-a renuntat de mult la promovare prin broadcast si s-a trecut la brand experience. Refresh It (create ideas), Like It (support, vote, spread), Watch It (enjoy great content).

Ne este prezentata aplicatia dar o puteti vedea si voi aici, asa ca nu are rost sa transcriu aici tot.

Acest proiect a fost comunicat 360% si offline-ul a avut un impact mare. S-a facut o lista cu 400 de oameni creativi care au primit direct mailing cu descrierea proiectului, s-au folosit de bloggeri, juriu etc expunere pe Cocor si pe LCD-urile de la metrou, au avut 2 executii tv de invitatie, 3 pentru reamintire = 1300 GPR’s in 4 weeks.

Rezultate: 611 idei inscrise dintre care 19% erau din domenii sociale, 16% ecologice si 13% umanitare. 55.700 voturi, 7.754 comentarii in aplicatie, 70.159 persoane inregistrate in aplicatie, 82.000 de share si like si alte actiuni in aplicatie, 40.000 de fani noi, 4.500.000 de impressions ale posturilor campaniei, 106 stiri pe bloguri si site-uri despre proiect, 3.756 de unici care au vizualizat finala transmisa prin LiveStream pe Facebook.

Cum realizezi o campanie pe Facebook – sesiune sustinuta de Manuela Ponomarenco, Alex Nicolescu si Gabi Nistoran, Metromind

Viata pe Facebook – perspectiva unui account

Ce face un account? Porneste de la rezultatele si obiectivele pe care un client si le doreste. Apoi se porneste spre o idee de la care se ajunge niste tactici / strategie.

Strategia nu este intotdeauna sinonima cu ideea, cateodata poate fi cu Geneza Idee. Aceasta se refera la un workflow  sanatos si corect care va duce la un proiect sanatos.

Un proiect pe Facebook trece prin aceleasi etape ca si un proiect obisnuit, dar de cele mai multe ori este mult mai complicat de realizat (limitari FB atat dpdv dezvoltare cat si interactiune) si mult mai dificil si time consuming de manage-uit.

Pentru un account inseamna ca trebuie mult mai multa atentie, tempo foarte alert si raportari preliminare inca din prima zi.

Orice idee trece printr-un proces al nasterii, care duce la cristalizarea ei. O idee buna poate muri inainte de a se materializa, daca nu e “mosita” bine. Cu specificatii foarte bine scrise, atunci rezultate pe care nici clientul nu stia ca le doreste.

Aplicatii “de-a gata” – free si rapid – nu recomandam sa fie folosite (exceptand preluarile de feed-uri)

Viata pe Facebook – perspectiva unui project manager

Specificare si project plan

Wireframe si design

– sunt vitale in comunicarea dintr-o agentie si client, pentru ca ajuta la o mai buna intelegere a proiectului

– designul era limitat inainte la 760px, acum layout-ul poate fi fluid dar taburile au ramas fixate pe 520px ca inainte

Dezvoltare si testare

– seamana cu un website de campanie

– desi API-ul FB permite crearea unor aplicatii care sa comunice indeaproape cu Platforma, din nou, trebuie tinut cont de limitarile despre care am vorbit

– limitari: access token-ul (se obtine in urma autentificarii si are un timp de valabilitate, dupa ce expira procesul de autentificare trebuie reinitiat)

– pe langa testarea cross-browser, pentru testarea unei aplicatii se urmeaza diferite scenarii de utilizare pentru a ne asigura ca aplicatia respecta specificatiile

– exista bug-uri care tin de platforma sau de comunicarea dintre aplicatie si API-ul Facebook si care nu pot fi rezolvate

Lansare si afterwards

– dupa lansarea aplicatiei pot aparea diferite probleme ce nu pot fi prevazute sau ce tin de modificarile permanente

– daca ceva merge rau, clientul vrea o solutie pe moment de aceea trebuie sa existe un plan de criza

– Facebook raspunde relativ repede la sesizari dar este posibil ca raspunsurile sa vina prea tarziu

Utilizarea aplicatiilor pe Facebook – Alexandru Negrea, Social Media Manager BCR

Numarul de fani nu conteaza deloc, daca cu ei nu se intampla nimic. Citat “Nr de fani ai unei pagini a fost desfintat de Facebook prin adaugarea butonului despre numarul de fani care vorbesc despre pagina”.

Exista aplicatii native: Photos, Events, Notes, Links, Video, Questions, Friend Activity

Exista si aplicatiile custom care pot imbunatatii major interactiunea cu fanii. Sunt foarte putine branduri care nu au chiar nicio aplicatie custom pe pagina lor.

Metode prin care putem folosi aplicatiile custom

– ca sa aducem mai multi fani (landing page prin care se cere un like – atentie sa dai si o motivatie clara pentru ca utilizatorii sa stie de ce vrei tu sa iti dea like)

– ca sa aducem fani si apoi sa ii activam (exemplu pagina Honda cu landing personalizat “Like our models”)

– trafic pe site (exemplu Mercedes-Benz care nu cere like ci te trimite pe site-ul lor)

– fani plus concurs (exemplu BCR cu “Summer Job” – 85.227 views si 48.910 pe wall, in aceea perioada si Bitza  a carui tab dedicat Welcome e mult mai vizitat decat sectiunea Photos)

Prezentarea este aceasta

Strategia de continut pe Facebook – Cristian Pantazi, Director de Creatie, Kaleidoscope

Prima poveste: Povestea mea!

– incepe prin a dezvolta un value proposition, ce vrei sa faci cu fanii aia, de ce ii vrei, ce vrei sa le spui, despre ce le place sa vorbeasca, ce le vei oferi pe termen lung

 A doua poveste: Povestea noastra, a brandului!

– ce ar vrea sa afle fanii de la noi, ce si cum vor sa stie de la noi

– “fan engagement” specific posts: sondaje, intrebari care sa iti ofere question

A treia poveste: Povestea de acum

– incepe prin a masura, a raspunde de fiecare data acolo si cand trebuie si imbunatateste

– masoara gradul de entertainment, de engagement si de relevance

Seteaza milestones (teasing, revealing, ongoing wall posts / comments / discussions) – exemplu Skittles care in fiecare joi are “Dilema zilei” si fanii s-au obisnuit cu asta

Nu uita de crisis management (inca de la bun inceput trebuie sa stii ce se poate intampla, ce vei face, cum vei reactiona si in cat timp – vorbeste inainte cu clientul despre aceste posibilitati)

Trebuie sa ai Promo strategy care se intinde pe un an de zile. Nu poti face concurs saptamanal pentru ca iti vei obisnui fanii prost. Stabileste clar ce vei face si cand.

Cum atragi mai multi fani pe pagina de Facebook? – Costin Cocioaba, Managing Director, Bakers Digital Communication

Esti pregatit sa intri in Social Media, ca si brand, companie, cu serviciile si produsele pe care vrei sa le promovezi? Marile companii sunt destul de speriate dar noi, ca agentii, trebuie sa le spunem cum sta treaba. Sa le facem un research pe concurenta, sa stabilim targetul, sa avem un concept si abia apoi niste tactici.

Aplici – Inveti – Te adaptezi – Facebook se schimba pe zi ce trece si trebuie sa reusim sa nu ne lasam surprinzi de aceste schimbari. De aceea orice strategie nu ar trebui sa dureze mai mult de 3 luni de zile si sa fii pregatit sa pivotezi in functie de noile aparitii.

Ajuta-ti fani sa te promoveze. La prima vedere totul pare usor dar nu e deloc asa. Trebuie inteles ca nu toti fanii tai stiu ce inseamna share, like etc si deci trebuie sa le reamintesti mereu ce vrei sa faca si cum.

Joaca-te cu ei! E foarte important, pentru ca aceasta comunicare unidirectionala nu ne va ajuta ca fanii sa interactioneze. Deci ideal ar fi sa te poti juca cu ei pentru ca rezultatele sunt spectaculoase si pretul mai mare merita. Exemplu – Vrei sa fii milionar? – au facut o aplicatie speciala doar pentru castigatorii primelor runde si care aveau acces in urmatoarea etapa ca apoi sa o faca publica pentru toata lumea (rezultat: inainte erau 200 de utilizatori zilnici participanti la concurs, acum sunt 400)

Recompenseaza-ti fanii! Nu ne referim doar la a le da premii, poti sa le faci surprize de zile de nastere sau sa le multumesti ca iti sunt fani. Te legi de numerologie, de sarbatori, de raspunsurile lor etc. Nu trebuie sa faci lucruri mult prea complicate, pentru ca aici chiar conteaza orice gest mic.

Ok. Organic, insa pana cand? In ultima perioada Facebook a crescut foarte mult. De aceea trebuie folosit si Facebook Ads pentru reclama targetata foarte bine.

Campanii eficiente cu Facebook Ads – Cristina Apostolescu, Interaction Planner, MEC

Cum luam decizia de a ne promova pe Facebook?

– atunci cand targetul de comunicare al brandului se suprapune cu audienta Facebook.

– atunci cand ne dorim expunere suplimentara fata de platformele traditionale

– cand vrem sa ne implicam mai mult si sa stam conectati cu fanii

– sa stimulam discutiile despre brandul nostru

– sa tinem pasul cu competitia

Conceptul de Paid-Owned-Earned

Owned content – ce detinem noi defapt, site-ul, pagina etc

– pe FB inseamna toata pagina pe care o avem noi, wall, tab-uri, photos etc

Paid – ce utilizam ca sa promovam ce detinem noi

– pe FB inseamna HomepageAd si AdSpaceUnit

Facebook Ads

– trebuie sa stim ca tipul de Ad difera in functie de ce dorim sa promovam

– daca vrei sa promovezi pagina de Facebook ai FB Ads for Pages sau FB Ads Page Post Ads, Event Ads sau Sponsored Stories Page Like Story sau Page Post Like Story

– bugetul il alegi in functie de ce obiective ai: awareness (CPM) sau tranzactii, baze de date etc (CPC)

– costuri mediu 0.15 euro CPM mediu (Facebrands) sau 0.06 euro CPM (Social Bakers)

– poti face targetari variate si deci sa iti atingi audiente diferite (in functie de tara, demografice, conexiuni, likes etc)

– costurile se optimizeaza prin testarea Ad-urilor pe mai multe segmente de varste si prin improspatarea periodic a elementelor din Ad (titlu, text, poza) macar la 2 saptamani

– raportarea se poate face prin advertising performance (raportul Facebook standard), responder demographics

Earned – ce obtinem in urma celor doua de mai sus, useri, baza de date, share-uri etc

Concluzie: facem o pagina de FB, o promovam si apoi creem o relatie de lunga durata cu fanii castigati

Aspecte legale in comunicarea pe Facebook – Ana-Maria Baciu, Partener coordonator al practicii de proprietate intelectuala, NNDKP

The biggest lie ever: “I have read and agree to the terms of use”

Principiile Facebook de aici

– libertatea de a share-ui si de a te conecta

– proprietatea si controlul informatiei

– libera “circulatiei” a informatiei

– egalitatea

– valorile sociale

– platformele fundamentale si standardele

– serviciul fundamental

– “binele” comun

– procesele transparente

– o singura lume

De urmarit detaliile extrem de importante de aici.

Pe scurt, alte informatii din prezentare, care se regasesc in link-ul de mai sus:

– nu ai voie sa iti faci mai mult de 1 cont

– daca iti este dezactivat contul, nu ai voie sa iti faci altul pana nu iti da voie FB

– profilul personal nu poate fi folosit in scop comercial

– utilizatorii FB trebuie sa aiba mai mult de 13 ani

– utilizarea FB este interzisa persoanelor care au fost condamnate pe motive sexuale

– utilizatorii sunt obligati sa isi mentina datele de pe profil corecte

– nu ai dreptul de a-ti transfera contul catre un tert, fara sa obtine acordul de la FB

– la o simpla plangere, FB are dreptul sa stearga un nume de utilizator daca considera necesar

– e interzis sa postezi comunicari neautorizate comerciale

– nu avem voie sa colectam continut sau informatii ale altor utilizatori prin mijloace automate fara permisiunea FB

– este interzisa intimidarea sau hartuirea altor utilizatori

– este interzisa postarea sau orice alta activitate pe FB care incalca drepturile tertilor sau incalca prevederile legale

– este interzisa postarea documentelor de identificare sau ale informatiilor financiare

– este interzisa tag-uirea utilizatorilor sau transmiterea de invitatii prin e-mail catre cei care nu sunt utilizatori fara consimtamantul expres al acestora

– este interzisa utilizarea materialelor protejate prin drept de autor, precum si utilizarea marcilor apartinand Facebook sau a oricaror marci similare, fara acordul scris al lor

– este interzisa folosirea marcilor FB in orice fel care sugereaza o asociere sau un parteneriat cu Facebook

– este interzisa combinarea marcilor FB cu numele sau marcile apartinand tertilor

– utilizarea butonului Facebook Like in publicitatea online este interzisa

– utilizarea logo-ului Facebook este interzisa, ca regula generala

– logo-ul “F” poate fi folosit in afara FB pentru referiri la pagina de FB dar trebuie sa indice in mod clar actiunea care ii este indicata publicului (ex: “Like us on Facebook”)

– FB nu permite utilizarea si nu licentiaza marcilor sale, sau ale altor drepturi de proprietate intelectuala care ii apartin, pentru activitati de merchadizing

De citit si “Ghid de utilizare corecta a referirii la Facebook cand se ofera produse sau servicii proprii” de aici.

Prezentarea este aici:

Masurarea rezultatelor pe Facebook – Ionut Oprea, General Manager, StandOut

Ce masuram in general?

– raportarea la obiectivele SMART (Specific, Measurable, Attainable, Realistic, Timely) nu este general valabila

– ele trebuie sa fie raportate la categorie, piata, competitie

Nu te poti gandi mereu la vanzari, insa poti avea mereu obiective media (reach, impresii, asociere, endorsement etc).

7.701 engaged fans pe pagina Orange Romania in ultima luna si 2.170 pe pagina Vodafone Buzz (primele doua locuri in categoria IT)

La prima vedere, Facebook iti permite sa compari direct doar rezultate publice, imediate.

Instrumente existente: Facebook Insights, cifrele publice insa putin utilizabile si instrumente de analize specializate (Facebrands PRO)

Indicatori specifici

– fani Engaged intr-o anumita perioada, proportia lor in total, proportia lor din totalul categoriei, comparatie cu media categoriei si comparatie cu alte pagini, cei mai activi, structura audientei pe volum de activitate si loialitate

– Activitate: benchmarking al activitatilor, ce am publicat pe pagina intr-o perioada, ce au publicat alte pagini, care sunt cele mai engaging elemente de continut din intreaga categorie, ce sa pun azi pe pagina

– Interactiuni: cum am generat engagement, cum au generat altii din aceeasi categorie sau din toate celelalte categorii, ce sa fac, cum, cand sa fac pe viitor si cum sa obtin engagement maxim

– Cote de engaged users, interactions

– Relatii cu clientii pe Facebook (response rate, average rate time)

Premiera lansata astazi: incepand de acum poti primi alerte pe email legate de performanta paginilor proprii sau concurente si activitati pe Facebook ale concurentei

Multumesc Evensys pentru conferinta, este prima data cand particip la ea si ma bucur mult. Felicitari pentru organizare!

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.