Proba 20 de la Superblog e pe sufletul meu. Pentru ca imi cere sa fac ce imi place, pentru ca are legatura cu promovarea, rezultatele, strategia si bloggerii.
Ce avem de promovat?
Oktal.ro este un magazin online cu profil IT&C specializat in vanzarea de laptopuri, dar cu o gama variata de electronice si electrocasnice. Compania are experienta de peste 15 ani in comercializarea calculatoarelor si a componentelor PC si este deja un furnizor de traditie pe piata IT din Romania. La Oktal.ro se pune accent pe calitatea serviciilor post-vanzare, consultanta oferita clientilor si relatia de colaborare cu acestia.
Ce bloggeri alegem si cum?
Avand un magazin online de IT, electronice si electrocasnice, ne trebuie bloggeri pe acest domeniu plus bloggeri generalisti care au scris vreodata despre acest domeniu si le place. Cautam pe Zelist sa vedem ce bloggeri sunt mai linkuiti, apoi pe trafic.ro sa vedem cam ce bloguri sunt acolo si ce trafic au, pe facebrands.ro sa vedem cine are pagina de Facebook si cum o promoveaza, apoi in blogroll-urile blogurilor mari.
Atentie insa ca blogurile incluse in campanie sunt acelea care se potrivesc cel mai bine cu profilul magazinului si targetul campaniei si sunt influente. Adica parerea acelui blogger sa conteze, sa fie luata in calcul de cititorii sai, iar articolele lui sa fie preluate pe alte bloguri sau in presa si sa genereze buzz.
Cateva exemple de bloggeri care ar trebui alesi sunt: Dan Dragomir, Sorin Rusi, Alexandra Sanduleasa (cu tehnodiva.com), Costin Cocioaba, Cetin Ametcea, Cristian Dorombach, Cristian Manafu, Bobby Voicu, Emil Dragota, Victor Kapra, Razvan Baciu, Roxana Jilaveanu, Vali Birzoi, Matilda Tanascov, Vali Petcu etc.
Cum ii convingem sa ne promoveze?
Bloggeri vor primi cate un mail personal (nu in bcc, nu in cc) prin care li se va prezenta campania cu toate detaliile, cine a mai fost invitat in campanie, ce pasi are, ce ne dorim, ce oferim, cum credem ca am putea colabora etc. Va fi un mesaj prietenos, dar nu exagerat, personalizat pentru fiecare blogger in parte. Daca nu se primeste raspuns, se poate reveni cu un telefon cam peste 2 zile pentru verificarea primirii mailului si o discutie telefonica. Daca stim sa scriem acea propunere cum trebuie si cui trebuie, raspunsul o sa fie sigur pozitiv.
Avand in vedere ca gandim o campanie mare, se va aloca un buget pentru fiecare blogger, in bani plus un cadou personalizat. Sumele difera de la blogger la blogger si de aceea nu voi nominaliza aici preturi.
Campania pe scurt
Masurarea rezultatelor
La final se vor masura numarul de afisari si unici pentru articole, numarul de clickuri pe linkuri, numarul si tonul comentariilor pe bloguri, numarul de mentiuni pe site-uri/bloguri, generarea de buzz in mass-media datorita campaniei pe bloguri, numarul de vizualizari pentru un clip video (daca e cazul), optimizarea pozitiei in Google (la linkurile pe cuvinte cheie), cresterea notorietatii brandului in randul cititorilor de bloguri etc.
Mi-as fi dorit sa scriu mult mai mult, dar ma voi opri aici. Daca e sa se intample vreodata campania, sunt aici pentru toate detaliile la care m-am gandit.
Acest articol este nr 20 in seria celor inscrise la SuperBlog 2011.