10 pasi pentru ca o propunere de parteneriat sa fie citita!

Muncesc de peste 10 ani si nu e zi in care sa nu primesc mailuri cu propuneri de parteneriat. Fie in calitate de blogger, fie in calitate de angajat al unei firme de care este interesat destinatarul.

Business-Partnership

Cand ajung la tine aproximativ 10 mailuri de genul acesta pe zi si iti doresti sa le raspunzi tuturor in cel mai scurt timp, e de la sine inteles ca faci o triere. Este obligatoriu sa iti dai seama in cateva minute unde exista potential si unde nu, unde merita sa iti pierzi putin timp pentru cercetare si unde raspunsul o sa fie unul de PR (multumim pentru mail si propunere, dar in acest moment bugetele noastre ….).

Iata ce ar trebui sa contina, din experienta mea, un mail de propunere de parteneriat pentru a-mi atrage atentia:

  1. Sa fie scris corect gramatical (ai ramane socat de cum pot sa scrie niste oameni adulti, directori de firme si ce greseli de scriere pot face)
  2. Destinatarul sa aiba minima decenta de a se prezenta in mail pe sine si pe compania sau evenimentul pe care il reprezinta (si eventual sa nu se comporte ca si cum suntem prieteni de o viata)
  3. Sa fie un mail concis si la subiect, fara sa fiu nevoita sa citesc 3 pagini ca sa aflu despre ce este vorba (cine are rabdare sa citeasca atata?)
  4. Sa imi demonstreze ca a facut o scurta cercetare despre mine si stie daca acel proiect mi se potriveste sau nu (daca eu vand prajituri, sper ca nu vrei sa promovez piese auto, da?)
  5. Sa spuna exact ce doreste de la acest parteneriat si ce ofera: ce vrea de la mine si ce imi da inapoi (aproape niciodata un posibil partener nu revine cu un mail in care sa te intrebe clar ce vrei de la el)
  6. Sa mentioneze un deadline pana la care doreste raspuns si acesta sa nu fie “ieri” (asta presupune ca nu va trimite propunerea in ultimul ceas, ca sa inteleg ca e disperat)
  7. Sa isi lase datele de contact ori in mail, ori in semnatura (socant, dar multi considera ca numarul lor de telefon este undeva pe internet, la indemana mea)
  8. Sa faca un efort pentru ca eu sa nu imi dau seama ca a trimis acest mail la alte cateva zeci de firme (exista bcc, mailuri personalizate etc)
  9. Daca am mai colaborat in trecut si ceva nu a functionat, nu are rost sa ascunda asta, sigur o sa aflu (mai bine spui din prima si argumentezi de ce acum o sa fie diferit)
  10. Nu in ultimul rand, sa fie realist legat de ce ofera si ce doreste in schimb (a trecut vremea cand eram incantati ca logo-ul nostru o sa apara pe toate materialele de promovare si atata)

Acestea sunt doar cateva din aspectele pe care eu le cred vitale cand vine vorba de parteneriate media, sponsorizari, bartere etc. Daca le-ai bifat pe astea 10 ai sanse ca mailul tau sa fie bagat in seama si chiar sa primesti un raspuns.

6 Comments

  1. Stan Maria

    Referitor la punctul 2..Expeditorul ar trebui sa se prezinte, eu ca si destinatar (adica cel care primesc) nu am de ce sa ma prezint.

  2. foarte adevarat

    daca te prezinti frugal, inseamna ca si intentiile tale sunt la fel de incerte…

  3. Frumos scris. Din păcate, treaba cu gramatica am observat-o și eu la oameni din companii cu “pretenții”, dar poate doar atât se poate. 😀

  4. Mi-a plăcut să citesc astfel de sfaturi de dimineață. Obiective și, într-adevăr, de bun simț.

    Zi senină 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.