#bizsmscamp, in ziua a treia

Dupa ce am dormit doar 5 ore si jumatate, cam mult pentru unii, am revenit in sala de conferinte. Incepe sa se vada oboseala dar in seara asta se anunta cel mai mare party, deci stam pe pozitii.

cola_sabina

Time management – performanta si spirit de echipa

Sergiu Negut – Wanted Transformation Consultancy

Star Trek = to baldly go where no one has gone before

Prioritati de business

  1. Supravietuire
  2. Bani, multi bani, tot mai multi bani
  3. Chestii de “Miss World”

Social media este acum in zona de crestere si sta cel mai bine acolo.  Si daca se va opri din crestere, o sa fie deja cu picioarele in groapa.

Cum ajungi la crestere?

Solutia clasica: Baga spaima in ei, sa capete curaj!

Exemple:

– Un tip dezvoltator de business-uri, prieten bun cu directorul grupului, capabil sa schimbe o piata, head quarterul dorea mai multa stabilitate. El a fost inlocuit.

– Consultant de top, desemnat director al unui start-up intraprenorial, realizeaza o echipa fenomenala, isi contrazice seful in sedinte, rateaza obiectivul de vanzari dupa 2 trimestre, concediat

– Un puternic self-starter, prieten cu presedintele boardului, in conflict cu seful lui direct, controleaza costuri, rateaza major obiectivul de vanzari, concediat

– Director pt un proiect importan, super loial, angajament, rateaza major bugetele de vanzari si cheltuieli si e promovat

Adica?

– Rezultatele nu sunt neaparat cel mai bun predictor al performantei

– Rezultatele depind de asteptari

– Rezultatele depinde de relatia cu “asteptatorul”

– Afiliera este un slab predictor al performantei

– Daca faci pe desteptul cu Seful, nu ajuta

Adecvare?

– Corectitudine politica

– Nivel de comunicare

– Protejare a relevantei individuale

– Potential de leadership

– Aliniere strategica

– Aliniera culturala, inclusiv toxicitati

– Sexisme si alte prejudecati

– Toate tin de lucrul in echipa

Performanta in social media

– Satisfactia clientului

– Lideri de opinie

– Calitate, nu cantitate

– Ritmicitate

– Analytics

Creste prin initiativa + tenacitate + chibzuinta + engagement

Tine doar de tine / Ca prin fapte si cuvinte zise / Sa te-apropii de ce numesti acum vise

Exista performanta in online

Ionut Munteanu, Web Digital si Laurentiu Dumitrescu, Digital Star

Sa incurajam o audienta sa continue un comportament (loializare) si sa sa genereze dorinte noi.

Eficienta = rezultate maxime cu efort minim

Publicitatea la TV inca functioneaza dar audienta se schimba, scade in randul tinerilor si internetul castiga spatiu din ce in ce mai mult. Si atentia pe care tinerii o acorda advertisingului la tv scade foarte mult. Pentru ca televizorul nu mai este in centrul atentiei si mai ales in pauza publicitara fac altceva si se muta pe net, pe device-urile de langa ei.

Daca vrei sa comunici eficient:

– Foloseste mediile in care publicul tau este

– Adapteaza comunicarea pentru fiecare mediu

– Masoara rezultatele si invata

Daca tu nu esti prezent cu o strategie corecta de Social Media, sigur cineva de la concurenta se va trezi si va face asta bine. Gaseste solutii eficiente pentru a comunica pe acest canal, mai ales daca te adresezi tinerilor sub 35 de ani

Studiu de caz – Samsung Galaxy Note 2

– lansare produs si comunicare slogan “Fii creativ” intr-un mod cat mai vizibil

– toti ne dorim sa fim creativi si sa ne laude lumea

aplicatie de Facebook cu final surprinzator cu Bogdan Naumovici (dadeai cautare pe google cu numele tau si gaseai o multime de articole despre tine, celebritate etc)

– zero investitii in media, un mail trimis intern in grupul Leo Burnett

– dupa o saptamana: 40.000 utilizatori unici, 4.32 minute media de folosire a aplicatiei, peste 200.000 vizitatori unici ale articolelor si branding-ului Note 2 generat de aplicatie

Social media ne-a ajutat sa fim mai eficienti.

12 lucruri de retinut:

– ofera ceva care ii face pe oameni sa para mai interesanti si ei vor dori sa dea share

– surprinde-ti publicul

– nu le spune, daca poti fa-i sa simta ceea ce vrei

– brandul trebuie sa faca un pas in spate

– daca vrei sa te “joci” cu imaginatia oamenilor fa ca totul sa para cat mai real si plauzibil

– personalizarea mesajului

– share-urile pe care le dau oamenii trebuie sa starneasca curiozitate si reactii

– ideea e la fel de importanta ca executia

– o idee buna genereaza rezultate mai bune decat un buget mare

– pregateste-ti serverul pentru succes

– combina lucruri vechi in mod nou

– lucreaza cu o agentie care stie sa faca un proiect de la idee la executie

Munca brandurilor la… canal

De ce sa alegi Facebook? – Alexandru Negrea, alexandrunegrea.ro

KLM a anuntat ca are 80 de angajati pe social media, care raspund 24 din 24 de ore, in special pe Facebook. Cei de la Oreo au castigat un premiu la Cannes cu un continut editorial inovativ (stirea zilei pe fb)

Facebook Ads

– research – facebook.com/ads/adboard (vezi toate reclamele care te targeteaza pe tine)

– nu vom mai avea Sponsored Stories separate de Facebook Ads ci vor fi incluse by default

– pune intrebari, fa-i sa zambeasca, arata-le unde sa se uite, call to action, reason why, zoom in, love brand or not?

Strategia de campanie:

– obiective: 10 fani pe pagina, 10 vizitatori pe site, 10 utilizatori in app, 10 vanzari

– a-b testing: 5 imagini, 5 teste, 5 tipuri de Ads (2 zile)

– targetare: varsta, sex, locatie

– buget pe zi si pe campanie

– tracking pe site, pe LP, pe Fb, in magazin

Valoarea campaniilor pe bloguri – Costin Cocioaba, reFresh.ro

multe discutii ca in campanii sunt mereu aceleasi persoane pentru ca restul nu reusesc sa creasca din diferite motive

– pe anumite segmente, Facebook e mult mai performant decat blogurile

Facebook – targetare in multe moduri, ads, + proprietate online, cifre de audienta clare, dar e continut volatil si se fac modificari frecvente

Blogging: comunitati deja formate, rezultate imediate si pe termen lung, continut indexabil, comunicare, incredere, povesti, dar sunt putini bloggeri pentru campanii (PR-ul a omorat orice incercare de brand personal, lenea a omorat restul, scandaluri inutile), lipsa unei auditari a audientei la nivel individual

Ce face Youtube pentru tine?- Gabriel Oana, Gaben.ro

Youtube vrea o relatie de durata. Nu mai conteaza asa de mult vizionarile ci timpul de vizionare si in general daca ai 50% din oameni care se uita pana la final, esti fericit. In functie de asta apar acum rezultatele, nu dupa top vizionari.

– focus pe timpul de vizionare si engagement

– channel-ificarea YouTube

– strategie pentru promovarea canalului

– Google + promovat si inclus

Poti face clipuri informative (despre afacere, testimoniale, demonstratii de produs), educative (cum sa, prezentari, informatii despre produse), vanzari (vanzari directe, promotii).

Youtube in cifre:

– numarul 1 in video online

– 9 din 10 utilizatori pot fi convinsi sa urmareasca reclame

– 800 M vizitatori lunar

– 400 M vizualizari pe zi pe mobile

Fa un plan + filmeaza + editeaza + publica pe Youtube

To do:

– clipuri usor de descoperit (titlul, descriere de 54 de semne imp +, etichete, categorie si preview)

– canalul usor de descoperit (nume, descriere a canalui, etichete, link catre website)

– design (logo, list redare)

– dialog – comentarii (vot, raspuns video), embedding, syndication (sa fie bifata), like/dislike

Sfaturi: gandeste-te intotdeauna la clienti, capteaza-le atentie, include call to action, spune-le exact ce vro vedea, testeaza, defineste grupurle tinta

Sponsorii editiei: Staropramen, Cora, Avon, Danone, Campofrio, UnicreditTiriac Bank, Cosmote, Romtelecom si Renault.

6 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.