fbpx

Dupa ce aseara am petrecut si ne-am mai cunoscut, la un pahar de … suc … astazi am fost cuminti si ne-am trezit devreme, astfel incat la ora 10 am fost prezenti in sala de conferinte.

Monica Jitariuc

MK: “Produsul se vinde”

PR: “Produsul isi face prieteni”

PR = perfomanta + recunoastere, generator de favorabilitate = managementul reputatiei

In PR vorbim cu consumatorul prin revista si prin bloggeri care sunt KOI online si offline

monica

Cum rezolvam o tema?

  • Brief A: obiective de business
  • Brief B: obiective de comunicare
  • Cercetare & Analiza & Diagnoza (produs, pozitionare, competitie, consumator, insight)
  • Strategie
  • Concept creativ
  • Planificare & selectie canale
  • Implementare
  • Evaluare

Client – Agentie – Blogger

Client – strategie, canale, propunere brief, implementare, project management, evaluari, intelege mediul, never overexpect, always adjust

Agentie – final OK pe strategie, final OK pe canale, final OK pe brief, trebuie sa explice mult, never overpromiss, always be fair

Bloggeri – input, implementare, KPI, trateaza-te ca business, calitate, never overreact, always think twice

De cautat pe Youtube : Bodyform Responds

Iulian Padurariu, MARKS – Gamification

Nu e vorba despre jocuri in general ci despre motivational design, schimbi motivarea ca sa ajungi intr-o anumita zona de confort.

Jocurile tind sa reflecte societatea in care sunt create sau jucate (Tetris anii 80, Monopoly anii 30, Angry Birds 2009)

Smartphone-ul revolutioneaza conceptul de gamification. Reprezinta revolutia de marimea unei carti de joc.

“The fun of playing resist all analysis, all logical interpretation. As a concept, it cannot be reduced to any explanation”

“Kids could smell that shift from fun to work”. Parintii si profesorii scot “fun-ul” din orice.

Motivatia de a juca

– Ceea ce motiveaza un individ sa isi schimbe comportamentul ar putea sa nu fie exact ceea ce ai banui tu

– Nu “presupune” – investigheaza!

Tipuri de fun:

– Easy fun: explorare, surprize

– Hard fun: provocari, strategii, progres

– People fun: comunicare, cooperare

– Serious fun: colectare, repetare

4 tipuri de “jucatori”

–          Killers: incearca sa fie primul in orice, se uita mereu la ceilalti si vrea sa ii intreaga

–          Achievers: vrea sa reuseasca cat mai multe, sa stranga cat mai multi fani

–          Socializers: sa socializam, sa fim expusi celor din jur

–          Explorers: a cauta cat mai mult, sa gaseasca cat mai multe detalii

–          Nu poti sa fii un singur tip de jucator, mereu e vorba de un mix (80% socializers, 50% explorers, 40% achievers, 20% killers)

Game mechanics: points, levels, powers, benefits, access

Dinamica jocului: challenge (esti provocat sa faci ceva intr-un interval de timp), fellowship (esti pus sa imparti ceva cu altii, sa ajuti ca toata lumea sa castige), expression (esti rugat sa iti lasi o amprenta, o expresie a unei experiente ale tale), dramatic tension (incurajeaza tragerea unei concluzii, reactia la o provocare, e mai mult in zona de entertainment care genereaza o stare de tensiune etc)

Tipuri de ambalare a jocului: sensation, fantasy, fellowship, discovery, expression, narrative, challenge

Principii ale oricarui joc:

– Reguli clare si transparente

– Obiective clare pentru iecare

– Cale clara catre “mastery”

– Feedback constant

– Comunicare in timp real

Mihai Gongu – Creativitate in social media

mihai_gongu

Creativitatea este o alegere. Poti sa ai un brand necreativ, nu e o problema.

  1. Cauta restrictii si bucura-te cand le gasesti si foloseste-le ca pe un avantaj
  2. Observa ce fac oamenii in mod obisnuit si foloseste asta in favoarea ta
  3. De fiecare data sa cauti sa profiti imediat de orice update de software si de orice feature nou intr-un program
  4. Ia o mecanica foarte simpla si pe care lumea a uitat-o si reinterpreteaza aceea actiune
  5. Schimba timpul unei actiuni (totul este despre acum dar cum ar fi ca pe Fb sa apara povesti din trecut sau viitor)
  6. Foloseste-te de o celebritate, poti comenta pe paginile vedetelor oricand ca sa promovezi un brand
  7. Sa ai un brand promise foarte distinct, sa ai grija ca brandul tau sa fie foarte fresh
  8. Trebuie sa fii prezent, acum si aici

Sponsorii editiei: Staropramen, Cora, Avon, Danone, Campofrio, UnicreditTiriac Bank, Cosmote, Romtelecom si Renault.

Poate vrei să citești

3 thoughts on “Ziua a doua de la #bizsmscamp

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.