fbpx

Prima zi de la #bizsmscamp

Am ajuns la Social Media Summer Camp, organizat de Revista Biz, despre care v-am povestit aici, acum cateva zile. Si voi incerca sa va relatez cateva ceva despre ce se intampla pe aici …

view

Am ajuns la ora 12 si am avut parte de cateva ore de socializare si de relaxare. Momente in care ne-am cunoscut deja si avem primul contact cu pensiunea (pentru cei care se afla aici pentru prima data). Am preluat camerele, ne-am bucurat de o masa copiasa si de un piscot cum se cuvine de la Cora

cora_paine

Cu greu, ne-am strans in sala de conferinte, chemati de draga de Marta Usurelu. Si am inceput prezentarile (in total o sa fim cam 75 de persoane). Avem oameni de la Renault, Cora, Danone, Avon, Mosaic Works, Premium PR, Frank Group, Antonescu PR, Servier Pharma, Golin Harris, Unicredit, Orange, Cosmote, Radio Romania “Florian Pittis”, Etarge, Ascendis, Springer&Jacoby, Fashion Days, Algida, TNT Romania, Image PR, Spada si o multime de bloggeri. Observ e sunt foarte multi pentru prima data aici si lipsesc multi care au fost la celelalte editii. Ceea ce e de bine, cred 🙂

Majoritatea celor prezenti isi doresc sa invete, sa socializeze, sa descopere ce vor bloggerii si companiile, sa se distreze invatand, sa vada cum e intr-o tabara si sa afle daca tot ce se spune despre social media si blogging e adevarat.

bizsmscamp

Social Media in 2013: Real Time

Cristian China Birta: Exemple in care Social Media trebuie sa reactioneze “in real time”:

– Subway (sandwich-ul are 11 inch nu 12 inch, cineva a intrebat si ei au raspuns in 7-8 ore ca dimensiunile acelea nu pot sa fie precizate cu exactitate = dupa ce au urmat ceva zile de scandal, la final si-au luat responsabilitatea de a face toate sandwich-urile de 12 inch),

– campanii copiate de la Blogal Initiative (le-au denuntat si respectivii au raspuns in 20 de minute)

– Diva Charms care au copiat un design de la o fata si au facut un tricou cu desenul ei (ea a pus pe Facebook si a doua zi ei au scos tricourile si i-au propus fetei o colaborare)

– Bergenbier au facut o harta care seamana perfect cu cea de la ShoeBox (era cumparata dintr-o baza de date cu poze, ei au reactionat foarte repede si asa s-a aplanat conflictul)

– problemele sunt la companiile care nu isi monitorizeaza brandul online si deci nu afla ca se scrie despre ei

– nimeni nu stie sa faca Social Media cu adevarat pentru ca ce a fost ieri SM nu mai este acelasi lucru cu ce inseamna SM acum

– fusul orar al brandului este foarte diferit de cel al consumatorului

e foarte important sa nu te panichezi si sa raspunzi ceva, frumos, repede si abia apoi sa iei procedurile la rand

– analizeaza tipurile de feedback si vezi cand vin, de unde vin, ce limbaj au etc si asa decizi cand trebuie sa stai pe Social Media si sa raspunzi la comentarii sau cand decizi ca la mesajele de peste noapte raspunzi abia la 8-9 dimineata (sau cei de la Unicredit care au pe Facebook un tab cu intrebari si raspunsuri nonstop, e-Sucursala)

– intrarea in Social Media e decizie strategica de management, nu e “hai sa facem si noi ceva”

Victor Kapra

– exercitiu prin care companiile si brandurile isi aleg o singura imagine prin care ar explica unui extraterestru cu ce se ocupa ei

– epoca actuala a comunicatelor de lemn isi traieste ultimele clipe de viata

– exemplu: Aviation Empire KLM, un joc prin care iti construiesti o linie aeriana, = marketing si PR de la KLM, lansat acum o saptamana la Amsterdam

The Rise of the Image the Fall off the Word = directia spre care se indreapta comunicarea

– News Ready (pentru TM si SM) – formatata ca stire de presa, cu si fara diacritice, fara formulari de lemn, citate cu plus de informatie, cu ilustratie (99% dintre stiri sunt ilustrate, 60% dintre comunicate nu au)

– fotografia devine un nou mod de dialog, intre oameni, companii si consumatori

– foarte multi se trezesc si intra pe 9gag.com prima data (informatie vizuala)

– de facut bloguri pe Tumblr nu pe WordPress sau Blogspot

– in ultimul an: minus 5% SMS, plus 41% MMS, 300 mil poze pe FB zilnic si 100 miliarde de poze pe FB anual, pe Instagram sunt 45 milioane foto/zi, 16 miliarde de poze in 3 ani, Snapchat: 60 milioane de dolari finantare si valoare de piata 860 milioane dolari,

– share pe FB: 77% photos, 9% links, 7% status, 6% videos

– companiile trebuie sa devina producatoare de continut vizual (foto, video, grafica)

– de unde pornim? baza de date, logo, identitate vizuala, sediu, activitate, produse, manageri, evenimente = organizate atractiv, logic, kit accesibil online

– managerii companiei trebuie sa devina producatori de continut vizual si sa aiba prezenta pe retelele sociale (training, aparatura, software de prelucrare) ca sa nu piarda momentul

alege un infografic si renunta la comunicat

Cristian Manafu – What’s hot in Social Media

– companiile din Top Social Brands folosesc in principal Facebook, WordPress, Twitter si Youtube

– Facebook, WordPress, Instagram si What’s Up sunt in crestere, Youtube, Google Plus, Linkedin si Forsquare sunt in stagnare, iar Pinterest, Vibe si Twitter scad

– pe Twitter, primul brand in Romania are cam 8000 followers si cei de pe locul 20 au cam 419 followers

– exemplu Twitter campanie: Fiat 500 Germany – to fast to follow (nimeni nu le poate da follow pentru ca nu e nimeni asa de rapizi ca ei)

– crowdsourcing – spune-le fanilor sa iti faca treaba si sa iti evanghelizeze brandul

social media integration (social media + search, social media + social media = fb plus instagram, de ex, social media + mobile, social media + online

– bloggers outreach, blogger involvement (personalizare mesaj, implicare bloggeri in campanie, acces exclusiv), participation

Urmeaza cina, foc de tabara si lucruri care o sa ramana doar aici. Sa profitam, sa socializam, sa ne cunoastem si sa invatam unii de la altii 🙂

Sponsorii editiei: Staropramen, Cora, Avon, Danone, Campofrio, UnicreditTiriac Bank, Cosmote, Romtelecom si Renault.

Sabina Cornovac

Content Creator & Social Media Manager din 2008

View all posts by Sabina Cornovac →

4 thoughts on “Prima zi de la #bizsmscamp

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.