fbpx

M-am gândit mult dacă să scriu articolul ăsta sau nu. Dar chiar sunt foarte curioasă de părerea voastră. Și mai ales de răspunsul la întrebarea “ce faci când vrei să comanzi ceva și ospătarul nu îți recomandă?”


Se făcea că am ieșit la un restaurant cu 2 prieteni foarte buni. Mergem mereu în același loc și eu am avut inițiativa de a mai schimba ceva. Hai aici, e aproape de noi, e în parc, super drăguț etc. Bineeee…

Ajungem, totul bine, ne distrăm cu ospătarul, ne simțim bine, facem glume și ne vine rândul să comandăm mâncare.

– Vreau o supă de ciuperci

– Nu vă recomand

– Aaaaaa, cum adică?

– Chiar nu v-o recomand deloc. Dar deloc …

– Bineee, nu îmi recomanzi nicio supă?

– Niciuna. Deloc.

– Aaaaa, ok, vreau atunci …

Asta a fost discuția. Am râs și am trecut mai departe. Abia acasă am realizat și am început să mă gândesc mai bine. Deci ospătarul care lucra acolo, angajat de ceva timp chiar (îl mai văzusem și părea că se știe cu mulți clienți), nu recomanda deloc o întreagă categorie de produse. Adică supele. Din ce motive? El știe. Nu sunt bune, nu sunt gătite ok, nu a avut feedback bun pentru ele etc …

Acum, ce ar trebui să facem în mod normal în astfel de situații? Că poate nu toți ospătarii sunt așa drăguți și nu le spun tuturor să nu comande ceva. Mi s-a mai întâmplat foarte rar cu argumentul că e gătit cu o zi în urmă și nu mai e proaspăt sau ceva de genul. Dar în cazul ăsta poate supele alea chiar sunt super nașpa sau a avut opinii negative de la cei care le-au încercat. Și atunci oare ar trebui:

  • să încurajezi ospătarul să spună mai departe
  • să discuți chiar tu cu bucătarul șef despre asta?
  • să lași un mesaj privat despre asta pe pagina lor de Facebook?

Voi ce părere aveți? Vi s-a întâmplat? 

Poate vrei să citești

6 thoughts on “Ce faci când ospătarul nu îți recomandă mâncarea?

  1. Prima dată aș comanda ca să văd dacă are dreptate ospătarul și dacă mă pot baza pe recomandările lui și a doua oară. Dacă supa e nasoală, dată viitoare îl cred.

  2. E de gandit. Pana la urma, daca vrei sa faci o fapta buna, cumva trebuie sa ajunga informatia la conducere. Insa nu prea ai cum sa faci tu ordine la oameni in restaurant. Daca pare ca nu le pasa, banuiesc ca ar fi bun un review negativ, cu problema respectiva.

  3. Eu l-aș fi întrebat de ce nu recomandă un anumit tip de mâncare. E foarte bine că pare a fi onest, dar e ca și cum ai accepta să mergi în altă direcție dacă cineva îți spune că nu e bine să merge acolo.

  4. Stai sa inteleg: unul dintre voi mergea constant acolo? Caci exista chelneri care, vrand sa le faca pe plac clientilor fideli, isi permit sa dea astfel de sfaturi.

    In alta ordine de idei, mi s-a intamplat in mai multe cazuri sa-mi spuna chelnerul ce sa comand si ce nu. Regula de baza, retinuta SI din discutiile cu chelnerii, este ca restaurantele sunt in general nisate pe ceva. O pizzerie va avea pizze foarte bune, dar nu e bine sa iei ciorbe de la pizzerie. Da, si mie-mi place inainte de o pizza sa mananc o ciorba de ceva, dar uneori nu-i recomandat. Invers, intr-un RESTAURANT, printre zeci de feluri, daca gasesc pizza nu e musai sa si iau. Dimpotriva, as tinde sa zic ca nu.

    Ultimul exemplu, dintr-un restaurant din Sibiu: mersesem acolo trimis de cineva. Mi se zisese si ce desert sa iau (Strudel cu inghetata). Pe meniu erau mai multe deserturi. Dar, desi stiam ce sa iau, intreb ce desert imi recomanda. Mi se recomanda ce stiam eu ca trebuie sa comand. Intreb apoi de ce, intreb si de alte 2 deserturi. Mi se spunea: “asta e mai slab; asta nu e ce trebuie”. La final se incheia cu “asta este specialitatea noastra, asa ceva nu mai gasiti nicaieri, pentru asta veniti aici, nu pt altceva”.

    Altfel, eu l-as fi tras de limba pe chelner. De ce nu recomanda si ce anume recomanda.

    1. Nu stiu daca am mentionat, dar era prima data cand am fost acolo. Intre timp am mai revenit si totul a fost ok. Am aflat si ca nici alta ospatarita nu le recomanda.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.