Când am ținut cursul de Social Media (jumătate din el) la Dalles Go (parte din cursul de Marketing Online, susținut de Raluca Radu), am vorbit foarte mult despre principiile care mi se par mie importante în online.
În sală erau oameni la început de drum în ecommerce, majoritatea, dornici să descopere cu ce se mănâncă social media, de ce au nevoie de ea, cum să o folosească și, mai ales, ce să NU facă. Le-am povestit că pentru mine vitale sunt următoarele cuvinte care trebuie să le definească activitatea:
Sinceritate, Relevanță, Bun Simț, Respect, Curaj, Diferențiere, Recomandări, Plus Valoare, Răbdare, Research, Monitorizare, Optimizare, Măsurare
Nu neapărat în ordinea asta. Poate am mai scăpat vreunul, dar acestea sunt baza pentru mine. Iar zilele astea, agenția Golin a lansat raportul Global Relevance Review 2017, în care analizează în premieră mondială ce anume face ca un brand să fie considerat relevant de către consumatori.
Cele mai importante idei pe care le-am extras din rezultate sunt următoarele
- Adevărul, deși apreciat ca fiind foarte important, pierde teritoriu în fața popularității.
- Relevanța este cea care îi determină pe consumatori să fie atenți la ce au de zis brandurile, dar și să acționeze
- Chiar dacă oamenii sunt dezamăgiți de nivelul de onestitate și de încredere pe care îl asociază unor branduri, continuă să le cumpere produsele și serviciile
- Social media (59%) și televiziunea (57%) s-au clasat constant pe locul 1, respectiv 2, înaintea prietenilor sau familiei (45%), în topul celor mai relevante surse de știri și informații.
- Sunt considerate relevante în special mesajele utile/practice (54%), informative (53%) și amuzante (35%), în detrimentul celor care aduc inspirație, șochează sau trezesc emoții.
Găsiți toate detaliile despre studiu aici.
Concluzia? Adevărul e relativ. Iar în social media nimic nu e literă de lege. Totul se testează, se optimizează, se adaptează, se măsoară și de la capăt. Până ajungi la popularitate și relevanță 🙂


Ce fain, mulțumesc de anunț!