Digital Marketing Forum, evenimentul de referință pentru specialiștii în marketing digital, a revenit cu o nouă ediție, online de această dată, pe 14-15 aprilie 2021.
Și pentru că îmi este tare dor de live blogging-ul offline, am notat aici câteva idei mișto pe care le-am reținut de la sesiunile la care am reușit să particip.
Laurențiu Ion – PepsiCo
- am încercat să avem o comunicare accesibilă tuturor consumatorilor
- ADN-ul nostru este de challenger și enabler și pentru asta testăm, învățăm, aplicăm ce am învățat și repetăm
- am lansat Pepsi Messenger Facebook Chatbot (prin care consumatorii se pot înscrie în promoții) pentru a simplifica customer journey-ului pentru promoțiile nationale
- campaniile #SiIeriSiAzi și #SarbatoareDinOrice de pe TikTok au avut ca scop să fim relatable și umani, să ajungem la Gen Z-ers, să îi facem parte din poveste și astfel să triplăm numărul de interacțiuni ale utilizatorilor cu brandul
- lecții pentru campanii pe TikTok – nu faceți reclame, construiți o comunitate relatable, mențineți un two-way conversation, folosiți influencerii care își cunosc cel mai bine publicul
- Pepsi a făcut una dintre primele campanii din România pe Clubhouse, fără cont de brand, singura implicare fiind de facilitator al conversației

Ana Maria Băjan – Caroli Foods
- recomandăm, mai ales în digitalul, să îți aloci 80% pentru core și 20% pentru inovație și testarea tendințelor
- adresăm o invitație către toți influencerii care vor să colaborăm cu target de conversii
- pregătirea pentru viitor este vitală pentru orice brand
- construiți-vă baza voastră de date cu care să puteți lucra oricând și oricum
- încercați să automatizați tot, cât mai mult și mai repede

Raluca Duță – L’Oreal România
- suntem 22 de branduri super digitale în România
- în pandemie am învățat să colaborăm mai mult între noi
- am făcut mai mult community management și coaching
- L’Oreal Romania a ieșit nr 1 la Global CM1 Digital Test (un test care verifică ce știi despre digital)
- am implicat ambasadorii de brand în tot content-ul pe care l-am realizat în online, de la Eva Longoria până la angajații din magazine și coaforii / dermatologii (care sunt un canal de distribuție extrem de important)
- content-ul nostru este autentic, nefiltrat și super aproape de realitatea consumatorilor noștri

Gabriel Eremia – Arctic
- 80% din traficul de pe site-urile noastre este mobile
- a mobile-first mindset is essential in marketing analytics
- Facebook și Google au resurse infinite pe net despre video, TVC-uri și o mulțime de sfaturi pentru reclamele de succes
- desktop-ul va muri doar atunci când corporațiile vor trece pe tabletă
Alexandra Caciur – Digitas, Publicis România
- la finalul anului trecut, 4 din 10 români declarau că se simt singuri și deconectați
- 83% dintre români spun că și-ar dori ca brandurile să construiască conexiuni meaningful cu ei
- 45% din useri au început să caute produse în social
- peste 50% dintre consumatorii de digital au făcut o comandă online în decembrie 2020
- staycations – românii au început să călătorească intern mult mai mult decât înainte (Cluj, Brașov, Constanța)
- lansăm astăzi un top al brandurilor în funcție de digital health (The Digital Health Index – Q1 2021 vs Q4 2020)
- pe zona de auto, BMW este pe locul 1 datorită comunicării permanente, a comunității active și a lansărilor virale
- pe zona de finance, Banca Transilvania este pe locul 1 datorită efortului susținut, adaptării la contextul pandemiei, sponsorizării evenimentelor online și colaborărilor cu influencerii
- pe zona de retail, Lidl este pe locul 1 datorită influencerilor, contentului promovat, cross promo platforms, sponsorizare evenimente și adaptare la context
- pe zona de telefon, Vodafone este pe locul 1 (asocieri cu vedete și influenceri, comunicare pe CSR, lansări cu buzz și giveaways)

- best practices – nu opriți comunicarea, realizați content contextual, plusați pe video storytelling pe zona de povești educaționale
Multumesc mult pentru recomandari 😉
Mi-a placut articolul, multumesc pentru recomandari!