fbpx

Astazi ma gasiti la Social Media for Students, in calitate de blogger oficial. Este evenimentul lui Cristi Manafu, organizat alaturi de Biz si Howard Johnson Grand Plaza.

Incepem cu un discurs al lui Cristi Manafu, initiatorul acestui eveniment, care ne spune ca e doar inceputul si iti doreste ca aceasta idee sa fie preluata si in alte facultati si orase din Romania.

Cristina Bazavan

Muncesc de multi ani, am trecut prin Europa FM, revista Tabu si vreau sa va vorbesc astazi despre blog. Din fericire in sala sunt multi studenti in sala care au deja blog.

Blogul te ajuta:

– disciplina, dezvolti tehnici de scriere, inveti sa jonglezi cu o audienta, o identitate proprie

–  branding personal

– un blog inseamna o voce care si-a adunat o comunitate, are credibilitate, poate sa isi masoare audienta si poate sa fie mai cost effective decat publicitatea intr-un ziar

Exemple de bloggeri: Manafu, Chinezu, Zoso, Petreanu

– bloggeri care scriu despre zona in care activeaza

– unii scriu mai serios, altii mai cu glume

–  lumea lui Zoso, in viata reala, e alb-negru, cu informatii scurte si foarte eficiente si care respecta niste reguli foarte stricte pentru fiecare postare

– Petreanu este mult mai cuminte decat Zoso, e un gentlemen, scrie si despre ce face la radio si trebuie sa tina cont de asta, nu se simte Dumnezeu, anunta ceva si isi lasa audienta sa decida daca considera ca e bine sau nu

– ei se joaca cu o audienta care a aderat la opiniile lor

Daca nu aveti blog, ar trebui sa va faceti. Nu exista scuza: nu am timp. E vorba doar de bad management.

Prima optiune a mea de blog a fost in 2006 si am scris pe platforma Yahoo 360 si mi-a fost usor sa captez o audienta iar dupa 3 saptamani avea 10.000 de oameni care aderasera la blogul meu. Apoi, la o conferinta, jumatate din punctele de discutii de acolo erau despre online, chiar daca eu venisem la lucruri despre print. Atunci m-am gandit sa imi fac un blog pe bune.

50% din audienta site-ului Tabu.ro era pe blogul meu, in doar 3 luni. Nu m-am gandit sa imi povestesc viata si lucrurile pe care mi le cumpar. Nu m-am gandit nicio secunda ca e un blog personal, voiam sa fac un bussines. M-am gandit ca la un moment dat print-ul o sa dispara si brandurile o sa trebuiasca sa isi anunte undeva lansarile. Si am decis sa fac un blog orientat spre femei, dar fara sa arate ca si content ca o revista (fara articole gen “Cum sa te iubesti”, “Cum sa slabesti in 7 pasi” etc).

Am scris neutru, din perspectiva mea, spre femei intre 25 si 35 de ani, m-am uitat la concurenta si pe vremea aia erau doar 2 bloguri de femei (Simona Tache si Irene de la Mintea cea de ceai, cred) dar niciuna care sa scrie in stilul meu. Apoi mi-am facut un cod de etica: ce fac, ce nu fac, cum nu comentez niciodata lucrurile rele spuse de altii despre mine, nu ma implic niciodata intr-o campanie care nu are o parte buna si ale carei produse nu le consum, nu voi scrie niciodata un advertorial daca nu cred pana la capat in valorile alea etc.

De la 20 de ani am un agent care ma ajuta. Am pornit de la “Ai putea sa ajungi mare in meseria asta, daca ai putea sa iti pastrezi diplomatia”, spusa de Andrei Gheorghe. Nu mi-am negociat niciodata leafa singura ci doar anumite clauze in contract. Imi place pentru ca imi da un confort si pot sa fiu foarte ok la orice intalnire, indiferent daca vreau sa spun “da” sau “nu”.

Cand va faceti blog nu va ganditi ca scrieti pentru voi, ci folositi-l ca business si ca o unealta pentru brandul personal. Nu uitati sa va faceti o pagina de contact unde scrieti si despre ce postati si cat de des scrieti. (poza de mai jos e facuta de Manafu)

Exercitiu: Sa facem un blog! O avem pe Maria care ar scrie pe un blog despre povesti ale unor oameni care fac lucruri extraordinare. Vrea sa se diferenteze de ceilalti prin lucrurile marunte care ne fac viata mai frumoasa : vanzatoarea de la chiosc care imi zambeste de fiecare data. Isi planuieste sa scrie de 2-3 ori pe saptamana, sa aiba un ton personal etc. Trebuie sa se gandeasca cum ajunge la public, ca sa aiba trafic de pe Google si deci sa isi gaseasca subiecte de interes (gen Oscaruri), pentru ca scriind doar despre oameni frumosi nu isi aduce trafic din motoarele de cautare. Chiar daca alte publicatii au SEO mai bun, trebuie sa isi gasesti subiecte unice in identitatea ta si sa te diferentiezi.

Cum lucreaza o agentie cu blogurile? Daca veti lucra intr-o agentie de PR si veti avea de lucrat cu bloggerii, ganditi-va ca ei va ofera o informatie incredibila despre semnatarul lui (ce ii place, ce caracter are, cum puteti negocia cu el, ce afinitati are cu brandul vostru etc). Trebuie sa ai o lista coerenta de profile bine conturate de bloggeri – poti sa le iei de pe Trafic.ro si Zelist (primii 100 sunt relevanti in ambele locuri). In relatia cu un blogger, nu trebuie sa cumperi continut. Trebuie sa iti ambalezi subiectul intr-o experienta din care el vrea sa faca parte si astfel el o sa fie foarte implicat si devotat.

Sesiune de intrebari: Ma trezesc la 6 dimineata si pana la 8 citesc lucruri utile in meseria mea. Citesc cam o carte pe saptamana. Imi ia cam 4 ore scrisul pe blog, dar uneori stau si 6 ore pe articolele mele (uneori le si programez, am lucruri marunte si soft dar si articole lungi si emotionale). M-am documentat 3 ani pentru un articol cu Vlad Ivanov si am scris 2 saptamani la acest post, cam 8 ore pe zi.

Concluzia mea: De fiecare data e o onoare sa fac live-blogging in timpul prezentarilor Cristinei Bazavan. Fata de alte conferinte unde sunt oameni din domeniu, aici Cristina a fost parca mai serioasa si mai implicata emotional pentru ca, cred eu, stia ca are o mare responsabilitate fata de ceea ce retin studentii din fata ei. Au fost foarte atenti la ea, pot sa spun chiar fascinati.

Raluca Duta

Sunt Community Manager GolinHarris si mereu am crezut ca exista niste retete cheie pentru a ajunge in social media, dar sunt exemplul viu ca nu e asa. (isi povesteste traseul din cariera de la Facultatea de Litere, Olimpiadele Comunicarii, la Internship 2.0, MakeSense si apoi la GolinHarris unde lucreaza pe o multime de clienti si are si blog personal).

Ce a contat la angajarea in Social Media:

– recomandarile din proiectele anterioare si de la profesionistii cu care intrasem in contact

– deschiderea si entuziasmul

– experientele in multe domenii pe care le-am avut anterior

La GolinHarris transmit mesaje pentru clienti pe toate canalele unde as putea gasi fani. Sunt detectiv (cercetez si ma documentez mereu), analist (mereu trebuie sa vad daca mesajele mele sunt ok, au succes, au rata de interactiune), autor (scriu foarte mult si targetat), cheerleader (cred foarte tare in brandurile pe care le comunic), un fel de terapeut (mereu ma pun in pozitia publicului cu care vorbesc), un translator (sunt interfata intre client si fanii sai) si diplomat (ambalez lucrurile intr-o maniera eleganta) si cowboy (lumea asta e putin rautacioasa in care fiecare client e lider de opinie in comunitatea lui, dar daca iti pui palaria de cowboy totul se rezolva frumos).

Daca vrei si tu la GollinHarris, intra pe pagina lor de Facebook si urmareste programul nostru platit Bright Young Things – oferim in fiecare luna cate un internship platit.

Daca vrei sa lucrez in social media, trebuie sa fii foarte curios, la curent cu tot ce se intampla,sa citesti cat mai mult din domeniu, sa mergi pe la evenimente si sa socializezi cu oameni de la care ai ce invata.

Concluzia mea: Raluca e o persoana extrem de sociabila si de draguta si descopar acum ca bun speaker. A avut emotii dar a fost foarte utila prezentarea ei pentru ca s-a apropiat de studenti, aratandu-le ca a fost si ea ca ei. In rest, abia astept sa lucram impreuna pe clientii ei 🙂

Sorin Tudor

Daca nu stiti cine este, aveti aici o pagina de contact. Lucrez in PR de o multime de ani, am predat putin la FJSC si apoi am ajuns pe internet fix cand lumea isi trecea in CV, la aptitudini, “internet” si “specialisti online”. E bine sa va doriti sa fiti comunicatori, nu specialisti in social media (poza facuta de Manafu).

Nu am vorbit niciodata cu o supa si nu am dat niciodata “buna dimineata” unui sandwich. E prima data in viata mea cand recunosc asta si imi este rusine (se refera clar la mesajele stas de pe paginile de brand de pe Facebook).

Cum interactioneaza companiile cu social media?

– majoritatea vor like-uri mai multe decat concurenta, e clar ca trebuie sa stii foarte clar de ce vrei sa fii acolo

– multi vor sa aiba servicii mai bune si indragite si deci vor sa afle cum isi pot imbunatati serviciile

– companiile spun ca vor invata si vor aplica totul pentru a crea o comunitate de oameni fericiti

Cum intru in Social Media?

– care social media? 250.000 de retele sociale

– trebuie sa fii acolo unde este publicul tau tinta (cei interesati de tine si cei la care vrei sa ajungi)

– vrei sa comunici cu oameni care pot sa fie importanti pentru produsul tau

– exemplu: Comisia Europeana – Facebook 80.000, Twitter 90.000, G+ 310.000

Listen / Learn / Engage

– ce se vorbeste despre tine, pe ce ton, care este perceptia online asupra brandului, ce oportunitati am

– defineste modul in care masori rezultatele, cum vorbesc “influencerii” despre tine si are prezenta ta in SM rezultatele dorinte?

– cum si ce comunici, intelege mediul, ofera ajutor cand e nevoie si implica-te atunci cand se doreste asta

Concluzii: Nu te teme, e normal sa gresesti. Stabileste-ti o strategie externa, interna si personala. Stabileste o serie de “norme de comunicare” (in unele cazuri, cenzura este sfanta).

Sesiune de intrebari: Nu s-a schimbat nimic, doar platforma. Si acum brandurile nu mai apartin brandurilor ci fanilor, comunitatilor online. Peste tot ne dorim acelasi lucru, fie ca scriem pe Facebook sau in comunicatele de presa. Ce s-a schimbat cu adevarat? Informatia despre brand nu mai apartine lui ci comunitatii, vocii raspandite necontrolat. Si s-a schimbat mediul, in rest totul e la fel.

Concluzia mea: Am trecut si eu prin Internship 2.0, il percep pe Sorin ca pe unul dintre profesorii mei preferati si mereu ma simt ca la un curs cand prezinta el. O face cam rar, parerea mea. E sincer, deschis si direct. Era nevoie de asa ceva!

Catalin Tenita

Daca nu stiti cine este si ce face, el are Zelist si Zelist Monitor care monitorizeaza Facebook, Twitter, presa online, blogguri, Linkedin etc si astfel ajuta companiile sa isi gaseasca locul, drumul si scopul in Social Media.

Principala problema a tuturor generatiilor de comunicatori din Romania este ca sunt iubitori de cuvinte, nu de cifre. Nu exista o cultura a cifrelor puternice, suntem mai balcani, mai infloritori. E nevoie sa va dati seama cum puteti sa agregati informatii, sa intelegi lumea ca informatie.

In social media din Romania s-a publicat anul trecut echivalentul a 250.000 de carti. Trebuie sa existe o metoda prin a monitoriza toate aceste pagini si de a trage concluzii din asta.

Cifre: acum sunt 10.671 bloguri active, 162.386 posturi publicate, 189.372 comentarii si 66.500 de bloguri (situatia in martie 2013). Pe Twitter avem 16.480 conturi active, 1.112.084 tweet-uri publicate, 770.736 link-uri in tweet-uri 150.274 re-tweet-uri. Pe Facebook avem 14.560 pagini active, 1.371.320 de posturi ale firmelor, 4.086.123 comentarii la aceste posturi si 207.221.890 de like-uri.

Forumurile

– masa critica

– clustere pe interese

– implicare / loialitate fata de comunitate

Youtube: super folosit in generatia 14-24, sunt peste 2 milioane de clipuri si +100.000 de conturi.

E bine sa masuram viewership-ul, sa ne raportam la concurenta (relevanta) si la evenimente similare si la cele cu caracter repetitiv sau la un baseline (brandul fara campanie in SM), sa fii mereu atent la cine si ce vorbeste (sex, varsta, locatie geografica) si cum sunt preluate mesajele (sunt preluate de alti influenceri).

Cum analizezi astfel incat sa te ajute cu adevarat? Atentie la cat posteaza pe blog si ce feedback are, cum sta cu preluarile pe Twitter si alte bloguri si pe Facebook, ce subiecte a abordat pe Twitter etc.

Daca nu stiti: Zelist Monitor ajuta studentii pentru licente si dizertatii si le ofera conturi gratuite.

Concluzii:

– pentru jurnalisti, social media inseamna reactia opiniei public, plus ponturi

– pentru comunicatorii de brand, social media inseamna viata brandului si perceptia lui in mintea consumatorilor

– pentru comunicatorii din zona politica, social media inseamna cea mai importanta legatura cu electoratul cel mai activ / implicat social

Concluzia mea: O prezentare mai serioasa si cu multe cifre. Cred ca au fost folositi anumiti termeni care nu s-au inteles perfect, e bine sa stim ca in sala nu sunt totusi aceleasi persoane ca la alte conferinte din domeniu. In rest, mi-a placut interactivitatea cu sala si recomand Zelist Monitor (l-am testat).

Cristian China-Birta

Cand stii, ca brand, ca nu ai treaba cu social media?

– cand intrebi daca blogul are autorizatie de functionare

– cand prin twitter intelegi ultimul album Bieber

– cand intri pe Fb sa vezi daca ti s-au copt vinetele

– cand nu intelegi ca smart phone insemna ca tu esti smart, nu scula

Cat vinde social media?

– da panoul publicitar cat vinde? dar fata de la pagina 5?

– nu stii cat vinde cu exactitate reclama ta din alte domenii

– “stiu ca jumatate din bugetul meu de marketing il dau degeaba, dar nu stiu care jumatate”

Citate: A social media campaign is similiar to a marriage. Buna reputatie inseamna efortul de a fi mereu ceea ce vrei sa pari ca esti. Brandul inseamna reputatie, pentru ca se construieste in viitor. (poza de la Cristian Florea)

Greseli de PR

– “te rog sa publici comunicatul asta”

– “dragi jurnalisti”

– “postarea trebuie scrisa acum”

– “daca ma ajuti acum gratis, data viitoare ..”

– “da-mi materialul sa ma uit pe el inainte de publicare”

– “ai detalii in regulament, are doar 234 pagini”

– “sterge comentariul ala”

Ce vrea brandul? Sa faca bani, sa creeze awarness, sa testeze, sa faca in ciuda concurentei, sa rasplatasca niste prieteni, sa faca profilaxie, sa cheltuiasca niste bugete.

Ce vrea bloggerul? Sa faca bani, sa obtina beneficii, brand personal, statut socio-profesional, sa moara dusmanii mei, un job bun si o profesie

Circuitul ideal al campaniilor in blogosfera

– clientul merge la agentie cu ideea

– agentia rafineaza ideea si creeaza brieful

– agentia trimite bloggerului brieful

– bloggerul accepta sau nu

– agentia monitorizeaza campania si raporteaza clientului

– se ia la pila, daca e cazul

– bloggerul trimite raportul propriu la final

– agentia face evaluarea si interpretarea rezultatele

– clientul citeste rezultatele in functie de strategia de comunicare

– bloggerul primeste feedback despre prestatia sa

Teoretic se poate. Practic suntem la nivel teoretic. Blogul lui Cristi este aici.

Concluziile mele: Ca de fiecare data, vorbeste liber, nu are el treaba, face sala sa rada, “le zice pe bune”. Am regasit cateva slide-uri pe care le stiam din alte prezentari, dar nu e o problema pentru ca aici e un public care nu le-a vazut.

Ionut Oprea

Cristi Manafu il prezinta ca “the father and the father” al campaniilor pe bloguri. Ionut are un tool foarte interesant, pe care va invit sa il vedeti, daca nu il stiti deja, Facebrands.

La Standout se fac campanii pe bloguri si retele sociale inca din 2007. Au simtit nevoia de mai multe cifre decat primeau de la Facebook si atunci s-au gandit sa faca ceea ce astazi inseamna Facebrands si Facebrands Pro (iti compara performanta paginii tale cu ale concurentei tale, pe categorii, taguri, aduri etc…).

Succes = Great Tools + Good Thinking. “The shoe that fits one person pinches another; there is no recipe for living that suits all cases” Carl Jung.

Bloguri – prezente active pe retele sociale, priducatori de continut, aproape 1k din paginile de fani de pe Fb

Facebrand urmareste si monitorizeaza 20.647 de pagini de Facebook.

Intrebari utile:

– ce se intampla in jur si de ce – poti analiza 2-3 pagini sau categoriile, top pagini sau anumite liste si e important sa afli tot ce se intampla

– ce inseamna fiecare indicator si de ce ai nevoie de el – page likers (potentialul utilizator la care ar putea ajunge continutul unei pagini organic sau platit)), engaged users (utilizatori care au interactionat), engagement rate la nivel de utilizatori si la nivel de continut

– cum mi-a iesit actiunea x in comparatie cu altii si de ce? – urmariti-va categoria si evolutia

– ce continut genereaza cele mai multe interactiuni si de ce? – treci de la poze cu pisici la engagement de brand

Atentie: Facebook e o platforma inchiriata, asupra careia nu ai control complet, care isi impune propriile reguli. Poti sa lucrezi inspre Facebook sau dinspre Facebook (atragerea fanilor catre domenii proprii).

Ajuta-ti fanii sa faca ce isi doresc: sa se laude, sa se distreze, sa arate cum si cat se implica, sa aiba si sa arate o parere buna despre ei etc

Rezultate la nivel de brand: rata de crestere a comunitatii (comunitate pasiva si activa), brand engagement (rata de interactiune pe continutul brand-related), loialitate (cati dintre cei care interactioneaza pagina o fac in mod repetat)

Luati in calcul: interesele utilizatorilor vizati, divertisment cu utilitate si emotie, deficitul de atentie, concurenta pe aceleasi persoane, superficialitatea indusa de Facebook.

Alexandru Negrea

Isi doreste sa interactioneze cu publicul si vad ca reuseste, mai ales ca a avut la inceput un discurs nesustinut de slide-uri. Si a avut clar cea mai mare interactivitate cu sala, punand intrebari in timpul prezentarii.

Pornim de la un scenariu bazat pe nevoi. Ori cauti pe Google “mobilier dormitor”, ori intrebi pe facebook “Vreau sa imi mobilez dormitorul. Aveti ceva recomandari?”. Lumea iti recomanda ceva, cu tag spre o pagina de Facebook si conteaza enorm ce se vede prima data pe pagina ta.

Atentie la primul ecran, la About sa fie link, se vad primele aplicatii (nu sa fie toate concursuri), atentie la Cover Photo (20% text maxim).

Trebuie sa ai obiective SMART:

– nu vrei cat mai multi fani ci exact 50.000, de exemplu

– vrem sa raspundem pana la sfarsitul anului la 500 de intrebari, nu la cate putem

– vrem sa crestem baza de date cu 2000 de abonati si ne folosim de un concurs facut asa si asa

– vrem sa crestem traficul cu 30%  pe site si ne vom folosi de Facebook

Concluzii personale: Mi-a placut cel mai mult tocmai pentru interactioneaza mult cu sala si nu se bazeaza doar pe slide-urile pregatite. Am regasit si aici cateva slide-uri de la Social Media Summit, dar iarasi este ok pentru ca e alt public prezent.

Cristian Manafu

Vorbeste despre Strategia de Social Media in 4 pasi. Sunt esentiali si de urmarit mereu.

Posibile obiective de comunicare:

– generare buzz si conversatie in jurul produsului

– lansarea unui nou produs

– awarennes mai mare pentru brand

– crearea unei nevoi

– generarea de vanzari

– generare de lead-uri

– insights despre cumparatori

– mai mult trafic

– schimbarea sau formarea unei opinii

– crearea unei asocieri pozitive

– influentarea “influencer-ilor

– cresterea sau recastigarea increderii

Scopul campaniilor de Social media in 2011 vs 2012: cresterea vanzarilor, formarea unei imagini de marca, loializarea clientilor, primirea de feedback de la consumatori, gasirea partenerilor de afaceri, realizarea unei promotii, interactiune client-marca, atragerea mai multor fani, oferirea de customer care, comunicarea virala etc.

Publicurile interesate: angajati, comunitati, actionari, creditori, investitori, autoritati, clienti, furnizori, sindicate, asociatii etc

Publicurile in social media:

– influenceri (bloguri si celebrity media)

– bloggeri specializati (bloguri)

– suporteri (bloggeri si facebook)

– publicul tinta (bloguri si facebook)

– publicul larg (facebook)

Top Social Cities:

Bloguri: Bucuresti 44%, Iasi 6%, Cluj 5%, Timisoara 5%

Facebook: Bucuresti 24%, Cluj 8.39%, Timisoara 7.25%

Twitter: Bucuresti 49%, Cluj 8%, Timis 7%

Top Social Brands in cifre pe retele sociale: Pagina de Facebook 53, Facebook Campaign 39, Campaign with bloggers 31, Youtube accounts

Instrumente Social media utilizate in 2011 pentru scopurile propuse:

– Facebook pt atragere fani, primire feedback, formare imagine de marca, comunicare virala

– Twitter pentru atragere de fani si comunicare virala

– Bloguri pentru comunicare si crestere notorietate

Unitati de masura

Blogging:

– indice de masurare a traficului: vizitatori unici, afisari, vizite pe pagina, timp petrecut pe blog, vizibilitate pe motoare de cautare

– indice de masurare a brandului: comentarii pe blog, abonari la rss, mentiuni ale blogului pe alte site-uri, distribuiri ale articolului

Facebook:

– indice de masurare a traficului: vizite catre site, vizite pe pagina, vizionari ale pozelor

– indice de masurare a brandului: fani activi, fani care posteaza comentarii, mentiuni pe wall, distribuiri ale paginii, like-uri

Twitter:

– indice de masurare a traficului: vizite catre site, followers, raspunsuri

– indice de masurare a brandului: retweet-uri, raspunsuri, frecventa proportionala dintre retweet si raspuns

Concluzii personale: Primul care m-a facut sa ma simt ca la facultate iarasi. A fost si basic si avansat si a interactionat cu publicul. A mers repede pentru ca se grabea, dar a promis sa le dea prezentarea la final.

Acum studentii primesc brief-uri de social media si au la dispozitie cam o ora sa le rezolve, in echipe de cate 5-6 persoane. Apoi Costin Cocioaba, Dragos Novac si Cristi China vor asculta prezentarile si vor juriza. Revin atunci 🙂

Echipa 1 – Lipiciul Zen

Brief: Pe un blog din Iasi au aparut, intr-o luna, multe articole despre “Zen Hair Style”. “Zen Hair Style este primul abonament taiat cu foarfeca!”, “Un nou Hysteria Hair”. Provocarea: Ei sunt ingrijorati de aparitia acestor posturi, pentru ca autorul e foarte citit si deja salonul a folosit bloggerite pentru lansarea salonului.

– target 25-34 de ani din corporatii mari

– vor sa dea lipiciul pe strada 1-2 zile si intreaba apoi pe Facebook daca l-au primit

– vor trimite si un lipici la fiecare blogger

– vor fi cam 2000 de lipiciuri

– vor anunta ca ei au trimis lipiciul si ca vor sa relipeasca acele carduri

– vor face un panou spider cu carduri lipite pe care le pot lua consumatorii

– va exista si un fotograf care va poza oamenii care primesc lipiciul

– buget 10-20.000 euro

– ei au deja o pagina de Facebook, nu o realizeaza acum

– conceptul este funny dar intrebarea e ce primesti la final

– au o problema de PR si incearca sa o contracareze cu una de BTL

– ei trebuie sa inventeze un mecanism care sa aiba o finalitate (pe ce mi se duc banii?)

– pe acest brief e prima data cand se vine cu o idee haioasa, altfel

– la ei ar fi mers print, site-uri locale etc

– au primit “Sunteti pe directia buna, mai aveti de lucrat”

Echipa 2 – Proiect pro-bono “Viata la gradi”

Brief: In urma unor controale in primaria din Cluj s-au descoperit probleme la gradinite si necesitatea de a elabora un ghid de alimentatie sanatoasa. Bloggerul Adrian Hadean se va ocupa de crearea a 40 de meniuri pentru copilasi. Provocare: sa doteze gradinitele cu echipamentele necesare si apoi sa implementeze. Trebuie sa stranga minim 5000 euro in 3 saptamani, sa educe copii si parintii si 2000 like-uri la pagina de fb, 15 bloggeri, 200 share-uri etc.

– vor folosi Facebook, Youtube si blog

– vor face spot Youtube cu Moisescu, Maruta, Comaneci, Adi Hadean

– Facebook: Viata la Gradi, blogurile comunitatii din Cluj

– parteneriate cu Vodafone, Orange si Cosmote (donatie 3euro/sms)

– vor masura vizualizari Youtube, numar de aparitii pe bloguri, Facebook Insights, contabilizare sms-uri

– nu au bugetat video-ul, echipa de filmare si nici vedetele, care poate sunt emotional indisponibili

– toti banii se strang in 3 saptamani prin sms-uri (dar nu sunt siguri si nici ca vor primi numar de la operatori)

– nu au o poveste care sa atinga

– sugestie: sa mearga in strada

Echipa 3 – Doza de Tekka

Brief: Tekka e un brand de gadgeturi usor de deosebit si mai speciale. De o luna a deschis la Afi Palace un magazin unde prezinta produse. Provocare: brandul e nou si putin cunoscut si vor awareness pt produse si acest magazin

– bloggeri: Zoltan Marton, Zoso, computerblog.ro, faravirusi.com

– trei luni de campanie

– bloggerii sunt invitati la showroom sa testeze produsele si sa scrie despre ele

– filmulet cu Mikeyhas care dezvalui clar produsele ce vor fi vandute

– pe Facebook va rula filmuletul, concurs cu vouchere valabile doar in magazine, 1 post pe zi (si pe Twitter)

– Facebook Ads 450 euro, bloggeri 300 euro, Mickey produse in valoare de 1000 euro, filmare si montaj Dragos Asaftei 75 euro (total 1825 euro)

– in Bucuresti Zoso nu vine, mai ales fara bani, e o problema

– bugetul este infinit, e subestimat bugetul pentru fiecare blogger si filmare, editare, bloggeri, Facebook Ads etc

– daca refac bugetul, totul este ok

– trebuie sa aiba garantia ca vin oameni, solutii de backup, sa aduca cat mai multi bloggeri care sa testeze in magazin

Echipa 4 – Sanavera

Brief: Lansarea brandului Sanavera in Romania, e un brand mondial de lactate, locul 3 in lume, au target femei 18-29 ani, copii si mame si femei din corporatii. Lansare in Social Media si offline, in acelasi timp

– misiunea este promovarea unui stil de viata sanatos cu produse de calitate (sunt mai scumpe pentru ca investesc in research)

– Facebook, Youtube, Twitter, Bloguri

– invitati Carmen Bruma, Ioana Ginghina, Oana Cuzino, Laura Udrea, Mihai Dobrovolski

– teasing clip Youtube 30 sec, 1 per segment “In 20 mai, Romania mananca sanatos” – Sanatate cu putine calorii, Sanatate fara griji, Sanatate in timp rapid (pentru cele trei tipuri de produse pe trei targeturi)

– trimis bloggerilor inainte si pe toate canalele si apoi pe 20 trimis clipul nou cu campania

– masurare: like-uri pe pagina, reach in 3 saptamani, numar comentarii, tweet-uri cu hashtag, vizualizari si comentarii pe Youtube

– componenta offline cu lansare si in supermarket

– buget de 200.000 (e buget de agentie pe un an de zile, exagerat)

– au compensat cu celelalte idei de creatie dar e o inconsistenta intre promovarea unui singur brand sau a trei branduri (trebuie sa aleaga intre ele)

– iti trebuie media, sa te decizi la ce comunici, televiziune, atentie la influencerii alesi

Acest eveniment s-a incheiat. Felicitari Manafu! Speram la studenti mai comunicativi, mai ales la final. Au avut vorbitori cunoscuti in fata lor si nu au profitat ca sa afle cat mai multe detalii despre social media si domeniul in care isi doresc sa profeseze. In rest, mie mi-a placut si mi-as fi dorit sa am parte de asa ceva in anul 1 de facultate (au fost si multi boboci si cativa masteranzi, deci toata plaja de varste).

Poate vrei să citești

9 thoughts on “Live-blogging Social Media for Students

  1. Felicitari pentru acest post lung si informativ! Stiu ca nu e simplu sa fii atenta si sa scrii atat de multe idei din prezentari in acelasi timp.

    O mica corectie: sigur nu erau doar 3 bloggerite romance in 2006. Stiu sigur ca Andressa si Andreea de la supermagnet.ro au inceput sa scrie prin 2005, iar in 2006 au aparut multe altele.

    1. Multumesc 🙂 Eu doar am transcris, nu stiu daca e corecta informatia sau nu. Poate ca cele 3 erau mai cunoscute. Multumesc mult, oricum 🙂

  2. Foarte interesant eveniment, pacat ca nu se face in centrul tari deoarece multe persoane vor participa in acest fel. Toate evenimentele doar in Bucuresti, lume, nu doar in Bucuresti sunt bloggeri si studenti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.